| Skulle köpa en Honda det blev en Peugeot speedfight 2 206 WRC -03 [1] 2 |
| |
 |  |
| 2007-12-19, 22:51 | #1 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 | Var och tittade på en Honda X8R-S -02 som har gått 1600mil. Det satt ett effektrör som var urpluggat och en trimmvariator på den skulle toppa ca 70 kilometer. Den startade lätt och kändes helt okay men jag vågade inte prova den pga av svår halka. Det som var lite tråkigt var att när man varvade ur den på centralstödet så tyckte jag att den rökte ganska mycket, och att den blöddrade från halvgas och upp mot fullvarv. Men å andra sidan så är jag ju van vid Baotian, så vad vet jag. Kände på kicken och det verkade vara bra komp. Enligt ägaren så hade han inte micklat med förgasaren. Kolven har han inte heller bytt.
Annars så verkade den gå fint på tomgång, och lät fint i motorn. Han som ägde moppen sa att det inte märktes att den när man körde med den. Han hade köpt den när den hade gått ca 600 mil.
Är det någon som kan ha någon ide om vad det kan vara. Kanske är kolven sliten. 
Tänkte annars köpa den åt min son i Julklapp. Snälla hjälp. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-20, 02:55 | #2 |
zemikey Medlem

Medlem sedan: Nov 15, 2007 | hej. är inte så grym på moppar men den kanske blödra för att den stått på tomgång en stund? om den gått 1600 mil så behöver nog du byta kolv olja och sånt men om du ska köpa en moppe till din son i julklapp och de e hans första moped borde du nog köpa en orginal så han lär sej köra riktigt och sånt.. /zemikey |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-20, 07:18 | #3 |
Danne_Boy Medlem

Medlem sedan: Aug 04, 2006 | Kan ju vara som zemikey säger att den blir sur när den står på tomgång men han som äger den sa ju att han inte rört förgasaren och det kan också vara ett fel. När man har urpluggat effekt ska man helst byta upp munstycket några storlekar så att den får mer bensin. Det kan ju vara bytt men då får du väl försöka ställa in luftskruven Och det där med att ha en trimmad första moped är nog inga problem om den bara gör 70 Den har nog inget crossacc direkt |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-20, 10:28 | #4 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 | Tack för era svar. Var köper man delar till en Honda X8R-S. Hastighetsmätar drevet var Utslitet på denna. Misstänker att man måste köpa även en ny vajer, det finns väl en orsak till att drevet blir blankslitet. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-20, 11:15 | #5 |
AudiRS6 Moderator

Har du kollat HÄR?
Där har vi samlat länkar till företag som säljer Trim/Reservdelar/Styling
Cykelkraft är väl dom som är störst på reservdelar i Sverige, vet dock inte om dom har till nyare Honda. Sedan har vi ju väldigt många Styling/Trim sidor som är väldigt bra, dock brukar dom inte lagerhålla särskilt många reservdelar. Men jag skulle helt klart pröva några av länkarna för att hitta ett ställe som säljer reservdelar till Honda!
/audi
- Inlägget ändrat 2007-12-20, 11:15 av AudiRS6 |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-20, 13:29 | #6 |
Erik_ Medlem
Medlem sedan: Nov 12, 2005 | Hur den går under körning är ju tyvärr omöjligt att avgöra genom att gasa stående på stödet, men även om den nu inte går riktigt ordentligt är det antagligen bara förgasarinställningarna som är lite fel. Rök från en tvåtaktare i kallt väder är dock helt normalt, så för den sakens skull behöver du inte oroa dig. (Valfri gammal bil som kallstartas kan ge ifrån sig rätt rejäla moln också, och de ska ju inte ryka alls till skillnad från tvåtaktare.) Efter 1600 mil med samma kolv är det med största sannolikhet dags att byta. Slitaget påverkar visserligen inte hur hojen går särskilt mycket (om det inte är extremt), men slitna grejer går förr eller senare sönder helt, och när det händer tar dom lätt med sig andra dyrare grejer till de sällare jaktmarkerna...
Angående hastigheten så skulle jag nog säga att det är olämpligt att släppa iväg en ovan förare på en moped som går i 70. Innan man lärt sig hantera hojen är det lätt att det händer en olycka... När man klarar av att köra hojen vettigt är väl den farten däremot inget större problem.
- Inlägget ändrat 2007-12-20, 13:30 av Erik_ |
 | |
| |
 |  |
| 2007-12-20, 15:23 | #7 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 |  Tack för alla svar. Angående farten så är nog inte det några problem han har kört cross sedan han var 10 år. Tack för omtanken |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-21, 15:22 | #8 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 | Vill bara meddela att det blev en Peugeot speedfight 2 206 WRC -03 istället i perfekt skick. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-21, 16:51 | #9 |
AudiRS6 Moderator

/audi |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-21, 18:52 | #10 |
Json92 Medlem
Har en likadan själv! Du kan ju alltid kolla in mitt Speedfight 206 WRC projekt i projekt delen för inspiration.  Dock ha rjag inte gjort så mkt men ändå. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-23, 02:37 | #11 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 |  Det är i och för sig en 30-moppe men men det var en sån som han ville ha. Det är två tjejer som har haft den (syskon) sen den var ny. Den har gått 1034 mil. Man kanske ska byta kolv????? Den rykte inte alls så mycket som hondan jag provade. Tre lackskador som jag sett. En på vingkanten in mot sadeln 6mm. Ilagd med färg. Två till vid fotpinnarna för passagerare. prickar på 3mm. Annars i mint condition. Orginal däcken sitter fortfarande på. ca 4 mm kvar på bakhjulet. Cromad kick, nytt batteri, urpluggat orginalavgasrör lackad med riktig värmebeständig färg. Slutröret och värmesköldarna cromade.
Fick även med två fälgar som deras plastpappa har börjat att blankpolera, ena fälgen klar den andra är "grovpolerad." Lysdioder sitter vid motorn och under, (blå)  Moppen Röd och vit. Vacker så man blir tårögd. 
Hoppas han blir glad på vad tomten har lämmnat på Julaftons kväll i garaget. Det vore väl fn annars, han ville ha en Honda
Den är nästan lika fin som min mattsvarta Baotian sport, men bara nästan. För det är Världens vackraste moppe, ELLER hur!!!!!!!!!!
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-23, 10:56 | #12 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Om den ska gå trimmad spelar det ju ingen roll om den är en klass 1 eller klass 2 moped..sen att bt-sport är vackraste mopeden är uppenbart, har själv en -05:a.

CT
- Inlägget ändrat 2007-12-23, 10:58 av Caretaker |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-28, 10:32 | #13 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 |  Han blev mycket nöjd av vad tomten lämnade kvar i garaget. Han sitter i garaget och torrbryter, man får släpa in honom om kvällarna.
Han tycker att den är helt perfekt trots att det inte är en Baotian sport  Han muttrar över att backspeglarna ska bort, hur övertalar man någon över backspeglarnas överlägsenhet 
Även om att underkåpan ska bytas så man får bort *** läppen  Vet någon vilken av alla modeller av underkåpor som man ska ha. Tacksam för en länk.
sen har vi ju hela vintern på oss att modda Baotian sport kåpor, så dom passar på peugutten så han inte behöver vara avundsjuk på pappas 
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-28, 13:43 | #14 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | svetsa fast backspeglarna ne bara skojja:P men jag vet inte jag har alltid kört med backspeglar på och tycker det känns bäst så. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-28, 14:09 | #15 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | När det gäller backspeglar så kan ni kolla åsikter och synpunkter om dessa här: http://www.webcar2000.com/countries/sweden/foru...

CT |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-03, 08:45 | #16 |
zemikey Medlem

Medlem sedan: Nov 15, 2007 | hehe a jo de hadde sett snyggt ut med fast svetsade haha nä men låt han köra utan men han får betala böterna på 500 kr själv när han åker fast då åker dom nog på ganska fort¨¨ |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-03, 14:01 | #17 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 |  Nu börjar den prata om nudebar . Som om det skulle vara snyggt |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-03, 14:49 | #18 |
AudiRS6 Moderator

Backspeglarna underättar ju verkligen det dagliga bruket av moppen då de bidrar till ökad säkerhet.
Det finns ett antal olika underkåpor till speedfight två men jag kan inte komma ifrån att Kiesler är den snyggaste... Enkel att montera är den dessutom!
Angående nudebar kan jag bara hålla med din unge lärling. Det blir otroligt snyggt på speedfight. Glöm dock inte att inhandla en digital hastihetsmätare att fästa på nudebaret så det inte går för fort
/Audi |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-03, 15:09 | #19 |
findus_90 Moderator

Ursprungligen postat av Justjoking Som om det skulle vara snyggt |
Smaken är som baken, och den är delad. 
Jag tycker att det är snyggt, med största sannorlikhet din son med.
Nudebar finns i många olika prisklasser. Finns både på internet och i affär. Jag tycker att ni skall åka runt och kolla i affärer först. Då slipper man frakten, plus att man får grejerna direkt.
Lycka till. 
// Findus |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-03, 16:07 | #20 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 | Underkåpa får man bort bakskärmen då |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-03, 16:08 | #21 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 | Någon som har en länk till "Kiesler är den snyggaste" |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-03, 16:27 | #22 |
JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | Jag flyttar denna tråd till peugeot-forumet, så får du byta rubriken själv, Justjoking!
By the way....nudebar sucks....
/ JohnVanB |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-03, 16:48 | #23 |
AudiRS6 Moderator

Medlem sedan: May 23, 2005 | JohnVanB skämtade nog om det andra han skrev också
Bakskärmen tar du bara bort med tre skruvar, riktigt enkelt! Sedan stoppar du dit kieslern med två skruvar.
Underkåpor hittar du på alla de vanliga stylingsidorna och jag inhandlade min kiesler på startuning.
Jag länkar dig till mitt lilla projekt här så kan du se skillnaden med nudebar och underkåpa (alla bilder finns i första inlägget). http://www.webcar2000.com/countries/sweden/foru...
/audi
- Inlägget ändrat 2008-01-03, 16:52 av AudiRS6 |
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-04, 00:55 | #24 |
Justjoking Medlem

Medlem sedan: Sep 12, 2007 | JohnVanB skämtade nog inte han verkar vara en mogen man som har blivit torr bakom öronen. Tycker verkligen inte din är snygg (DKV RS6) med nudebar. bortser man från det så är den riktigt skaplig.  Tycker det är synd att förstöra en moppe med nudebar som är så fint designad som pegutten.
Jag skulle ju inte ens komma på tanken att sätta nudebar på min Baotian sport och förstöra denna fantastiska ögonfröjd.
 Man får ju för övrigt hoppas att dom vitlöksdoftande/grodlårs ätarna har lyckats med kvaliten, (har inte mycket till övers för franska bilar)
Man kan så klart inte mäta den med Baotians kvalite/passform och andrahandsvärde men den borde hålla i några månader.

|
| | |
| |
 |  |
| 2008-01-04, 01:05 | #25 |
findus_90 Moderator

Ursprungligen postat av Justjoking JohnVanB skämtade nog inte han verkar vara en mogen man som har blivit torr bakom öronen. |
Vet inte riktigt hur man kan grunda något sånt på ett inlägg, som handlar om man gillar nudebar eller inte. Riktigt dåkig källa du har där min vän. 
Nåväl. Smaken är som baken, och den är delad. 
Jag tycker såhär: Om din son vill ha nudebar, så ska han få ha nudebar. Det är ju trots allt hans moped.
// Findus |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
BlueRide Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum Skulle köpa en Honda det blev en Peugeot speedfight 2 206 WRC -03 [1] 2 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) |
« Tillbaks till föregående sida |