Högtalare |
 |  |
|
 |  |
|
 |  |
2005-08-21, 14:06 | #1 |
Robin_1 Nykomling
Medlem sedan: Aug 21, 2005 | Hej, jag har en chrysler grand voyager -96 med original RDS-radio och det står att max effekten är 4x15w vad menas med det? Kan man installera fyra högtalare till då med högre kapacitet än dom gamla eller måste man byta ut alla högtalare?
Tack för svar |
| |
|
 |  |
2006-06-23, 00:14 | #2 |
stefan berggren Nykomling
Medlem sedan: Jun 19, 2006 | hej mennar du att du skulle koppla in 4 st högtalare till då eller allså 8 stycken då dom där 4*15w är ju den effeckten som sterion har den används redan om sterion är inkopplad så 4 st högtalar ut gångar till finns inte vill du ha bättre ljud får du skaffa ett 4 kanals slutsteg och en hög till låg omvandlare som du måste ha om sterion inte har extra förstärkare signal utgång, hög till låg nivå menas att man kopplar inn sterions högtalare utgångar som kallas högnivå till omvandlar dosan och i andra änden så kommer det utt signalen som extra förstärkaren alt slutsteget skall ha då bör du oxå byta ut till bättre högtalare men det är bara mitt tycke... hoppas detta kan vara till hjälp m,v,h stefan berggren |
| |
|
 |  |
2006-06-23, 00:21 | #3 |
stefan berggren Nykomling
Medlem sedan: Jun 19, 2006 | hej igen stefan här tänkte lite enklare banor en bas låda med en 10" alt 12" där bak samt ett bryggat 2 kanals slutsteg humm kan funka ok faktiskt bara en ide chrysler grand voyager -96 har rätt så fin klangiga högtalare orginal jag upp fattade inte att du skulle tävla i decibel drag racing:) |
| |
|
 |  |
Reklam: |
|
Du är här: Forumstart » Bilar » Bilstereo och elektronik |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Bilstereo och elektronik) |
« Tillbaks till föregående sida |