|
Leovince zx till sp2 | | |  |  | | 2007-12-15, 16:57 | #1 | mmmaarcus Medlem
Medlem sedan: Dec 03, 2006 | Hejsan  Beställde hem ett Leovince zx till min speedfight 2 och förväntas få det på måndag eller tisdag. Min setup just nu är: dragen v-bricka, dragen luftplugg och ökat munstycket till 58 istället för 50.Har även 8,5 grams vikter. Jag undrar hur många str i munstycke jag bör gå upp och får man med vikter och kopplingsfjädrar till röret? ( Köpte det på startuning.se) I så fall, ska man byta till fjädrarna ( vikterna kan jag ju testa) men vet någon om man ska byta till fjädrarna? Sen undrar jag vad den ungefär kommer toppa Hade varit kul att veta? Tack på förhand! | | | | | |  |  | | 2007-12-15, 22:11 | #2 | Hazel-nut Medlem

Medlem sedan: Sep 17, 2006 | Munstycke behöver du inte gå upp mycket i, men jag tycker du har lite för litet för att ha luftburkspluggen dragen? Prova byta upp till ca 62 kanske ? Du får med vikter och kopplingsfjädrar med röret, vikterna är 8,5g vilka du redan har så de är ganska onödiga att byta , men kopplingsfjädrarna rekommenderar jag verkligen att du byter om du vill ha det ultimata axxet . Med ZX som är ett lågvarvigt rör så kommer du väl toppa ca 70 äkta hastighet, högst 75 men jag gissar på ca 70 . Hoppas jag var till hjälp .
//Hazel-nut | | | | | |  |  | | 2007-12-15, 22:40 | #3 | JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | Du har fått ett bra svar nu mmmmmarkus. Frågan är dessutom besvarad ett antal hundra ggr. Du borde vid det här laget . veta att det finns en jättebra och användbar sökfunktion.
Låses / JohnVanB | | | | | |  |  | | Reklam: | Clas Ohlson Tillbehör och reservdelar för bland annat motorcykel och moped samt bil och husvagn. Även bilvårdsprodukter och liknande. | Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|