Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Detta ämne är låst. Inga nya inlägg kan göras i detta ämne Leovince zx till sp2

2007-12-15, 16:57#1 
mmmaarcus
Medlem

Hejsan grin
Beställde hem ett Leovince zx till min speedfight 2 och förväntas få det på måndag eller tisdag.
Min setup just nu är: dragen v-bricka, dragen luftplugg och ökat munstycket till 58 istället för 50.Har även 8,5 grams vikter.
Jag undrar hur många str i munstycke jag bör gå upp och får man med vikter och kopplingsfjädrar till röret? ( Köpte det på startuning.se)
I så fall, ska man byta till fjädrarna ( vikterna kan jag ju testa) men vet någon om man ska byta till fjädrarna?
Sen undrar jag vad den ungefär kommer toppa tounge Hade varit kul att veta?
Tack på förhand!

2007-12-15, 22:11#2 
Hazel-nut
Medlem

Munstycke behöver du inte gå upp mycket i, men jag tycker du har lite för litet för att ha luftburkspluggen dragen? Prova byta upp till ca 62 kanskeconfused? Du får med vikter och kopplingsfjädrar med röret, vikterna är 8,5g vilka du redan har så de är ganska onödiga att bytatoungewink, men kopplingsfjädrarna rekommenderar jag verkligen att du byter om du vill ha det ultimata axxetcool. Med ZX som är ett lågvarvigt rör så kommer du väl toppa ca 70 äkta hastighet, högst 75 men jag gissar på ca 70happy.
Hoppas jag var till hjälpsmile.

//Hazel-nut

2007-12-15, 22:40#3 
JohnVanB
Moderator

Du har fått ett bra svar nu mmmmmarkus.
Frågan är dessutom besvarad ett antal hundra ggr. Du borde vid det här laget . veta att det finns en jättebra och användbar sökfunktion.

Låses
/
JohnVanB

Reklam:
Besök Clas OhlsonClas Ohlson
Tillbehör och reservdelar för bland annat motorcykel och moped samt bil och husvagn. Även bilvårdsprodukter och liknande.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum