|
| Uppror och protester! | | |  |  | | 2007-11-27, 17:15 | #1 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Efter att vår statsminister har sagt i en intervju att: Svenska folket är inte missnöjda med bensinpriset, detta då det inte finns några organiserade protestaktioner. Nu finns det en aktionsida som vi alla kan skriva under med namn och stad. Det är redan många som gjort detta, men fler är bättre. Upprorslistan. Kan vi nu gemensamt visa alla politiker att missnöjet finns och att det är av allvarlig art.
Edit: Över 1.1 milijoner personer har skrivit under just nu.
- Inlägget ändrat 2007-11-27, 17:17 av T.B. | | | | | |  |  | | 2007-12-23, 07:48 | #2 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Jaha, då var det dags igen. Höjning. Det som är helt ofattbart är detta: Koldioxidskatten höjs med 14 öre/liter, kompensation för konsumentprisindex + 1.85%. Det ger en summa av 23 öre/liter, nu kommer det som är fantastiskt. På dessa extra skatter så skall vi betala skatt , den härliga momsen tillkommer. När skall denna härliga cirkus ta slut?
Edit: Som extra gnäll från min sida kommer detta. Jag trodde att alla vill sträva efter en renare och bättre miljö för alla? Varför då slopa partikelfilterrabatten som faktiskt skall värna om mindre utsläpp???
- Inlägget ändrat 2007-12-23, 07:53 av T.B. | | | | | |  |  | | 2007-12-23, 12:30 | #3 | AudiRS6 Moderator

Medlem sedan: May 23, 2005 | 1'250'000 som skrivit under på den första listan nu.
Men precis som du säger T.B. är deras politik ofattbar. De tar bort partikelfilterrabatten och straffar dieselbilar mer än bensinbilar, vart är logiken? Om något borde straffas är det väl stora bränsletörstiga bilar...
/audi | | | | | |  |  | | 2007-12-23, 17:28 | #4 | extreme_driver Medlem
Medlem sedan: Apr 18, 2006 | fan va less jag blir på dessa politiker.. vill fan vrida nacken av reinfelt ..
detta inlägg lär ju tas bort , men va less jag blir på hela regeringen.. | | | | | |  |  | | 2007-12-25, 13:37 | #5 | sn1ff3r Medlem
extreme_driver @ 2007-12-23, 17:28 fan va less jag blir på dessa politiker.. vill fan vrida nacken av reinfelt ..
detta inlägg lär ju tas bort , men va less jag blir på hela regeringen.. angry |
Du är inte ensam ^^ Ja är gärna på. Vi stormar regeringen under ett möte ;)
haha
// Andreas | | | | | |  |  | | 2008-01-28, 19:10 | #6 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Då var det dags igen. http://www.expressen.se/motor/1.1019839/fordons... Om detta verkligen går till det som är meningen, så betalar jag inte med glädje men med ansvarskänsla. Dock så är jag pessimist och tror att detta bara försvinner in i kassan någonstans, för vi får säkerligen någon ny miljöskatt att betala. Dessutom så passar det ypperligt att olika miljöbilsbidrag då dras in eller planeras att dras in då det tydligen blev dyrt. Skratta eller gråta åt eländet, välj själv.
- Inlägget ändrat 2008-01-28, 19:13 av T.B. | | | | | |  |  | | 2008-02-02, 10:20 | #7 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Vet inte om jag skall skratta eller gråta åt eländet Om det finns något som är attraktivt och många vill ha, dessutom är det många som har råd med detta. Hur skall man då få bort den kö som blir då det är fler efterfrågande än produkter? Jo man gör så här: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a... Tycker inte om att regeringen skall bestämma åt mig var jag skall bo.
Edit: Jag får sluta att läsa om saker som det här: http://www.e24.se/branscher/ovrigindustri/artik... Nu vet vi en av de stora orsakerna till att priset är så högt på bränsle. En timme med denna förtjänst och det skulle bli pensionsdags andra timmen.
- Inlägget ändrat 2008-02-02, 13:36 av T.B. | | | | | |  |  | | 2008-02-10, 22:10 | #8 | Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Att något måste göras för att rädda moder jord är helt klart, men det jag tycker är riktigt vidrigt är att man använder miljön som ett argument för att kunna dra in extra skattepengar till den allmänna statskassan. OM man verkligen menade allvar med att få ner koldioxidutsläppen och ge vår planet en ärlig chans så skulle man inte feghöja bensinpriset utan slå till med en höjning per liter bensin med 10:- eller så. Då skulle man helt klart prioritera de resor man gör med bil, skoter moped mm. En höjning med en krona litern leder INTE till några ändrade körvanor....och det vet våra politiker, de ser miljöhotet mest bara som ett sätt att motivera en ökad skatt.

CT | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Övrigt |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övrigt) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Nissan, Figaro
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
- Tipp-Girl
|