|
| Hela moppen kollapsade efter variatorviktsbyte + andra frågor - Sf2. 1 [2] | | |  |  | | 2008-01-21, 21:54 | #26 | Micke_016_ Medlem

Medlem sedan: Oct 12, 2007 | Heeej, ursäkta att jag kommer in såhär in i detta forum, idag skulle jag skruva dit variatorn och allt efter mitt viktbyte, allt är orginal även dom nya vikterna, när allt var klart fasst osv skulle jag starta moppen. Den hade stått ett tag så testade först elstarten utan resultat, efter 10 minuters kickande startade moppen, Tomgången var helt perfect, inga diffar i något.
Men sen hände det mest sjuka saken, jag skulle gasa iväg, vilket inte gick, moppen försökte inte ens åka iväg, den rullade lite framåt med full gas, och den varvar inget på full gas, helt skumt, har testat det mesta jag kommit på, fick ett tips om att dom små "plastbrickona" i variatorn inte sitter där, så vikterna är loss eller något, men kan det vara så enkelt, den varvar ju inte ens, fattar inte
Vore tacksam för hjälp, SNÄLLA | | | | | |  |  | | 2008-01-23, 16:48 | #27 | jockeee Medlem
Medlem sedan: Sep 21, 2006 | Micke_016_: Kan mycket väl vara så att vikterna har "trillat" ur eller ligger lösa, Det är ju bla dom som får mopeden att röra på sig men det låter lite skumt, Skruva av variator kåpan och ta en titt så att allt ser ut som det ska samt i variatorn. | | | | | |  |  | | 2008-01-23, 19:46 | #28 | Micke_016_ Medlem

Medlem sedan: Oct 12, 2007 | Fick tag på en ny variator, min var helt kass, skulle testa nu men det gick som vanligt. blandade ihop kymco och speedfight vikterna, ända skillnaden är att kymco har mycket mycket kortare variator, ska åka och byta nån dag | | | | | |  |  | | 2008-01-29, 19:31 | #29 | Micke_016_ Medlem

Medlem sedan: Oct 12, 2007 | Har ett jätte bekymmer igen, moppen driver fortfarande inte, av någon konstig anledning fick jag för mig att ta bort plastkåpan över fögasaren på min speedfight, slutade med att det där skumsaken var helt skitig. startade moppen utan skiten gick as bra, den drev och allt, så jag stängde av den och sen så satte jag dit allt igen och samma fel ingen drivning, tog bort igen ingen drivning, vad är felet igentligen fatttar noll snälla hjälp | | | | | |  |  | | 2008-02-27, 15:07 | #30 | Vire Medlem

Medlem sedan: May 18, 2007 | Prova att rengöra skumgrejjen,antar att du menar luftfiltret för det får troligtvis inte tillräckligt med luft när du ska gasa då får den för fet blandning o får dålig förbränning. | | | | | |  |  | | 2008-02-27, 18:55 | #31 | Micke_016_ Medlem

Medlem sedan: Oct 12, 2007 | har fixat luftfiltret nu, men det är fortfarande skumt med föggen... den är in på service nu... ska få den imorgon.. | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum Hela moppen kollapsade efter variatorviktsbyte + andra frågor - Sf2. 1 [2] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|