| Speedfight 2 Tänder inte har gjort allt |
| |
 |  |
| 2007-10-30, 19:49 | #1 |
markus_peugeot Nykomling
Medlem sedan: Oct 30, 2007 | Hej behöver hjälp är så desperat att skiten snart åker till tippen!!!
När jag var ute o åkte skar den ihop de var då helvettet bröt lös.
fick byta motor för den gamla var sönder trasad av småflis från kolven o cylindern. efter det vägrade den att tända, nu har jag bytt:
Motor kolv cylinder Tändstifft Tändspole tändkabel tändsko CDI-Box voltregulator + kollat alla kablar efter defekter + kollat så motorn är jordad + kollat säkringar
Och trots allt detta slit tänder ej skiten
Är desperat efter hjälp
MVH Markus
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-30, 21:28 | #2 |
Simple Medlem

Får du någon respons från motorn alls? Alltså håller den på att starta och sedan dör eller är den helt död? Har du trimmat?
//Simple |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-01, 00:51 | #3 |
markus_peugeot Nykomling
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-01, 13:36 | #4 |
Stolt Medlem

Medlem sedan: Jul 11, 2006 | Tändning i motorn kanske inte kommer överens med de överiga komponeterna för du har bytt motor och köpt grejjer till en annan årsmodell och så ? bara en gissning från mig allså. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-01, 23:18 | #5 |
nrone Medlem
Medlem sedan: Sep 18, 2007 | kollat tändplattan? tändningslåset rätt inkopplat? tändhatten? 
förstår din frustration.. värst är det när man slängt ut pengar o tid på grejer som ändå inte fungerar.. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-02, 00:06 | #6 |
markus_peugeot Nykomling
Medlem sedan: Oct 30, 2007 | ska testa o byta tändplattan imorgon får se om de är det som är felet |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
BlueRide Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) |
« Tillbaks till föregående sida |