Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Mopedfilmer
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Insplanet - Jämför Mopedförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Qingqi forum
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

I love Kinkey, sjuk polishistoria:D [1] 2

2005-08-16, 01:18#1 
tattarjons
Medlem

:-) hallåå alla kinkare.. har malossitrim variator munstycke med mera på min kinkey,
så råkade jag köra 65-70 förbi polisen, nå dom va ju direkt efter mig så jag stannade..
då kommer det en tyken jävel (polis) som tur var hade jag precis kapat bort stänkskärmen där regplåten ska sitta så jag kör som 30moppe:D aa dom ville ju testa den såklart :D
den gick 39km/h enligt polisens mätare, men det var tack vare att jag har kopplat in en strömbrytare till den blåa kabeln på CDIboxen fungerar UTMÄRKT som blackbox:D
skriv in din kinkey polishistoria

2005-08-16, 06:16#2 
_skyline_
Medlem

tjeena...

hehe** smart med de där med strömbrytare till den kabeln....

men såg ju att du hade [nudebar]
snyggt faktiskt... hade tänkt mig det oxå någon gång....
har du någon lykta som du ersätter eller...??
typ någon liten....

*vore schyst om du kunde komma med mer bilder, typ runt moppen...
så jag kunde se nudebar från olika vinklar... :-)

2005-08-16, 11:45#3 
tattarjons
Medlem

aa jag har kopplat in den lilla avlånga lampan mellan dom "Tomma" blinkers glasen. fungerar utmärkt:D

2005-08-16, 20:00#4 
_skyline_
Medlem

menar du den lilla lampan som sitter längst fram...?? :-)
tänkte skulle göre nudebar oxå.... snyggt....
men skulle ha 2st små spotlight av någon slag...
som kan sitta på styret eller något...

har du någon hastighetsmätare da....??

2005-08-16, 23:06#5 
tattarjons
Medlem

ingen hastighetsmätare för tillfället men när studiebidraget kommer så blir de av=) japp den lilla skiten lyser ganska skönt för att va så liten:D

2005-08-17, 09:38#6 
_skyline_
Medlem

okay... bliir det en digital lr....??

typ ett sådant...! -->>

asså... lyser den lilla skiiten så braa... hmm, har inte tänkt på de.. hehe... :-) :-)

2005-08-17, 09:42#7 
_skyline_
Medlem

tja igen..... sorry för dubbelpost...
men grunna på vart har du köpt mallosi trim variator.....??? vad har du köpt...??
vilken storlek på munstycke...

2005-08-17, 17:52#8 
tattarjons
Medlem

de e inge fara:D

köp 92s munstycke från www.rinab.nu och malossi variatorn beställde jag från tyskland..
.
de e keihin munstycke :

där har du länken till rätta sidan

http://www.rinab.nu/webshop/products.php?websho...

har en katalog till hemma så kan kolla om företaget finns online asså där ja beställde variator

2005-08-17, 17:57#9 
_skyline_
Medlem

okay... TAckar... =D!!

hehe....

asså, beställden ända i från där... hmm....
märker du någon skillnad då??
med de gammla och de nya....?
grunna om det är krånglit och beställa från mopshop...??

2005-08-17, 20:38#10 
dapimp
Medlem

lyssen e ju lätt att fixa går ju att kapa lita av kåpan om man har rätta saker och sätta dit en annan men de e ju om man har tid med hehe men den vart fräshare som fan tyckte jag med cross styre ;) vad gör din moppe med trimmet? ska ju skaffa en massa saker hade jag tänkt från mop-shop.de eller va nu sidan hette :D men snygg var den ialf

2005-08-18, 17:07#11 
tattarjons
Medlem

aaa tackar:D min gör 75-80km/h .

2005-08-19, 12:20#12 
QiNgQi_PoWeR
Medlem

en fråga till tattarjons:-)...hur tunga vikter kör du me:-?

och kör du med förstärkt rem:-?

- Inlägget ändrat 2005-08-19, 12:22 av QiNgQi_PoWeR

2005-08-20, 05:56#13 
tattarjons
Medlem

ta o kolla upp måtten på remmen så kan du köpa malossi kevlar rem som ja gjorde..
de finns att köpa vikter, men orginellt finns det 6st 8gramsvikter,
ta bort varannan av dom asså 3st,, då får du samma effekt som om du skulle köpa 6st 4grams vikter.. :D

2005-08-20, 11:40#14 
MopedMorsan
Medlem

.....och polisen läser inte dessa sajter, tror du?!

Visst är det läckert att åka fort, men också farligt!!

Se till att du har skyddskläder som skyddar dig om du åker omkull, för - ja det är faktiskt så - man gör sig mer illa när man trillar i höga hastigheter, men det visste du väl, tattarjons och ni andra.

Nå du kanske inte tänker på är att om bilister ser moppar, så tänker man inte på ett fartvidunder som gör 80 km per timme. ...det innebär att bilister inte har den framförhållning som de får när de ser mc-förare.

Sen är det inte bara ett individuellt problem om man skadar sig, det drabbar landet rent nationalekonomiskt: Vet du/ni vad intensivvård kostar, vad rehabilitering kostar, vad personlig assistent kostar, vad rullstol kostar alla som bestalar skatt! KÖR MED VETT!!!!

2005-08-20, 12:10#15 
dapimp
Medlem

jasså :D går det, aaha får väll ta bort en 5 grams vikt med ;) neee men ökar inte riskaen att variatorn går sönder då?

2005-08-20, 18:40#16 
QiNgQi_PoWeR
Medlem

just nu så kör jag med 5 grams vikter så det blir väll att slänga i dom när jag beställt multivar och kevlar rem

2005-08-20, 20:28#17 
josie
Medlem

MopedMorsan, de som kör värst (15-åringarna som tror att de är båda odödliga och inte har något att förlora), betalar nog inte så mycket skatt ändå - så någon respons där tror jag inte att du kan få. Men visst har du rätt, det är inte vettingt att susa fram i världens fart - FRAMFÖRALLT inte utan skydd.
I en krock med t.ex. en bil är det ALLTID vi mopedförare som gör oss mest illa.

Påminnelser om att ta det försiktigt tas gärna emot, men moralkakor mot specifika personer tror jag att man kan skippa. =)

MVH //Linnea

2005-08-20, 21:17#18 
MopedMorsan
Medlem

Jag kan tala om för dig att det i högsta grad är en faktisk realitet; och det är mina och andras skattepengar jag talar om, det kostar faktiskt att vara sjuk och gå i rehabilitering. Alltså är det inte bara en tragedi för den som drabbas och hans/hennes familj, d.v.s. på individnivå, utan även på s.k. gruppnivå. Det blir dyrt för skattebetalarna att ta hand om saker som kunde ha förhindrats.

ja, jag åker moppe.
ja, jag är bilist.

Du får -och ska - mer än gärna kommentera innehållet i det jag skriver, men det blir inga moralkakor för att du kallar det för det.

2005-08-22, 20:45#19 
tattarjons
Medlem

det är helt sant de ni säger. har alltid hjälm osv på mig och ligger inte 1meter från framför åkande bil... men visst ja har alltid levt farligt så kan inte lägga av nu:D motorer e i mina gener o gener byter man inte hursom helst:D

UPPDATE: NEONLJUS under moppen

2005-08-22, 20:49#20 
tattarjons
Medlem

admin ta bort dessa alla gnällinlägg om skattepengar, visst man ska ta det försiktigt men de här e ju spam.. dom idioterna skriver ju 10000000000000000000000000000 inlägg

2005-08-22, 21:20#21 
Fugitive
Medlem

I min ärliga åsikt:(imho)
Jag bara fattar inte hur några personer är??? Behöver dom igentligen bry sig om någon annan de inte vet? Ok... Någon kanske kör i 80 km/h utan hjälm... so what???!!!:-| Idioten som kör.. det är hans problem... Och jag håller me dig att de är idioter som gör så... men man kan inte göra nånting
Jag själv har blivit stoppat av polisen en gång. Och det var när jag bara köpte moppen, hade ingen körkort så jag ville köra in den. skruvade av reg. skylten. Tog på hjälmen. Och åkte till en väg där jav vet finns ingen trafik alls(det var på kvällen också). Jag körde fram och tillbaka 25 km/h njutade av att göra det. Polisen kom och stoppade mej. Jag sade att den var en 30 moppe(som tur de provkörde den inte). De fågade några frågor och sen åkte. Jag fattar inte var de kom ifrån... Närmaste huset var minst 2 km bort(det var i sunsvall. Jag flyttade nyss till stockholm) så vägen var som en bit av bortkastad asfalt och var fan kom polisen ifrån? potrulera... NÄÄÄ... Någon måste ha ring och tjallat elle något. Enda fråga är "VARFÖR"??? Men va kan man göra.......

- Inlägget ändrat 2005-08-22, 21:28 av Fugitive

2005-08-22, 22:20#22 
AudiRS6
Moderator

Tattarjnos...: Grymt ju! men lite konstigt om polisen först ser en moppe åka förbi i över 60km/h och sedan när han testar den så går den 39... Han måste ju också veta att det finns blackbox och sådant..=)

Snygg moppe förrästen!! Ser lite ut som en Kymco men vad har du för strl på framdäcket?? Ser ju mäktigt ut..!:)

/Audi

2005-08-23, 10:12#23 
tattarjons
Medlem

:-)tackar!!!! det är en tjockare variant ja använder kan kolla upp måtten på dom=)
lägger upp nya bilder snart!!!

idag ska kröken målas med metallic blå värmetålig färg..
staten sponsrar trimdelar och tuning till mig,, studiebidraget kommer snart!!!!!!!!!!!

då blir det sportluftfilter, höjning, och TURTLE WAX.

råkade stegra över igår så ska köpa en ny baklampa okså..
ska kapa av lite av pakethållarn o sänka ned den så att bara den bakre delen kommer upp mellan kåpan o baklampan så den funkar som skydd för om man nu skulle råka stegra över:D

peace

2005-08-23, 13:58#24 
AudiRS6
Moderator

hehe,... låter ju riktigt bra.. men hur kan staten sponsra..:P?

/Audi

2005-08-23, 15:57#25 
_skyline_
Medlem

tja... läste att du oxå drogit över med moppen... :P...
samma här... baklampan sprack... skiit.. hehe...
läste oxå att du ska skaffa sportluftfilter... kan lägga upp en bild...
min moppe, lite smutsig... men den låter mkt högre nu med de luftfiltre...

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Qingqi forum
I love Kinkey, sjuk polishistoria:D [1] 2

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Qingqi forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Qingqi forum