Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök husbilsannonser
» Husbilshandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Husbilstester
» Forum husbil & camping
» Husbilslänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Husbilspriser
» Campingplatser

Övrigt
» Husbilsnyheter
» Husbilsförsäkring
» Låna pengar
» Campingtidningar
» Kalender husbil

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Teknik, vård och underhåll
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Fuktskador i Polar?

2004-04-08, 09:23#1 
chip
Nykomling

Jag skulle vilja ha information från Polar ägare, ni som har årsmodell 2000 och nyare. Har det varit några problem med fuktskador, när ni har testat era nya vagnar.
Tacksam för svar.

2004-05-17, 21:34#2 
nilsoe
Nykomling

Har hört att bromsljus övre på -01 är problem. Min -02 hade 1:a året fukt vid posljus, åtgärdat och absolut tät nu.

2004-05-24, 09:27#3 
maull
Nykomling

Hej! Har en 590 2001 som man konstaterat fuktskador i främre delen.
Vi har lagat det nu,men får ingen hjälp av polar med ersättning för detta.Vi som trodde att vi köpt en helt ny vagn av ett Företag man trodde man kunde lita på när man köpte en vagn för en kvarts miljon.

2008-05-18, 21:40#4 
Leila
Nykomling

blushing HEJ
Ang. fuktskadorna i era polarvagnar, Fy vilket dåligt bemötande och att ha fagra ord som man inte står för, hade inte era 7 års garati på fukt ? OCH vad berodde dom på att det börjat läcka in, vore bra att ha flera erfarenheter då:
Vi har också fuktskador redan på en 2 år gammal -05 Polar,men garanti i alla fall ännu, är det ännu fler med nyare vagnar som har samma problem, och nu måste vagnen åtgärdas, känns inte alls bra med så ny vagn nu full med fukt bak och kanske få hela vagnen riven, blir liksom inte samma sak efteråt med *lagad* vagn när man köpte en ny i fin kvalitet och vackra ord i brochyren,som citat: Vi accepterar inga måndagsexeplar,, HUM, ja detta är ett praktexempel på en sån och redan första sommaren fick vi se att alla skruvar under listerna rostat så det rann rostvatten vid regn, dom byttes mot nya,men nu detta: Har någon erfarenhet av det och hur gjordes vagnen tät igen, samt hur bra bemöttes det med reparationer ?? Vi funderar på att byta till en ny,men det känns fel att förlora massa pengar och lägga till rätt mycket på en ny, OCH HUA MIG om det blir samma sak igen efter 2 år.
Hälsningar Leila

Idag 21:02#5 
grebmolb
Nykomling

Hej Leila,angående dina fuktskador i din polar 2005,syns fuktskadorna utifrån?
t.ex svällda reglar,plyfa mm som buktar i plåten.
Jag har en Polar 2007:a, som regeln över övre listen i bak uppe till vänster,och under listen buktar ut lite i plåten,det har uppkommit efter sem i år.Är lite undrande om det kan vara fukt eller nåt annat fenomen ,jag har fukttestat vagnen i veckan,men inga förhöjda värden fanns i vagnen.
Tacksam för svar.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Husvagnar & husbilar » Teknik, vård och underhåll

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik, vård och underhåll)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (6):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Husbil » Forumstart » Husvagnar & husbilar » Teknik, vård och underhåll