Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Svingen sne?

2007-09-18, 17:18#1 
Patrik_86
Nykomling

Hej

Idag så lyckades jag med att köra omkull, för att göra en lång historia kort så körde jag på olja highsideade).

Tja det gick i 30-35km/h ungefär vid avkastningen och när jag kollade över hojen verkade den OK, men naturligtviss repor/sprickor i kåpor. Nu till det jobbiga...när jag svänger vänster går det hur fint som helst, men vid högersvängar så är styrningen trög och gnisslar.
Har Svingen fram blivit sne är då min fråga?

mopeden är en Speedfight WRC 206

2007-09-21, 22:41#2 
rickard_
Medlem

har vart med om exkat samma sak! fast för mej va de att de tog emot när ja vred åt höger. felet för mej va, som de borde va för dej med, att ett litet metall rör låg emot tändningslåset. om du tar av framkåpan så ser du själva styrstammen för styret, alldelses bredvid tändlåset sitter ett metall rör som går runt styrstammen, det sitter lite sladdar innanför detta "rör" de är som en tjock metall klämma kan man säga. det är antagligen den som är lite sne, ta å knacka lite på den tills de känns bra. det hjälpte för mej, men de tog tid att lista ut va de var för felhappy

2007-09-22, 10:18#3 
Json92
Medlem

Samma sak hände mig igår... med en likadan moppe.. laugh

Men jag var påväg till skolan så jag fortsatte bara och kände att den drog lite till vänster och tog emot när man svängde men lite senare efter att ha kört lite (efter skolan) så funkade det igen, så antagligen fixade det sig själv eller så har jag haft sönder nått mer. applause tounge

2007-09-22, 15:32#4 
Bl4sT3r
Medlem

omg samma hände mej fast gasen hängde sig och den körde in i en sten. Nu då går det segt och gnisslar när jag svänger åt v'nster

2007-09-23, 11:46#5 
rickard_
Medlem

okej eftersom nästan alla som vurpat har har fått problem me styret så kan vi dra slutsatsen att peugeot styrstammar sugergrin men kolla upp de som var felet på min mopppe lr så om nån packning/ring har skadats lr så.

2007-09-23, 14:09#6 
Bl4sT3r
Medlem

för min farsa trodde att det var framdämpen som var sne när han kolade på min, och en sån ny går på minst 6k bigeyes hittar ingen billigare.

Men kan det vara styrstammen som är klen lr? för isf beställer jag tnt styre/styrstamm dirr

2007-09-24, 20:43#7 
Patrik_86
Nykomling

ny framdämpare till en SF kostar 1,5 i Sverige(eller det var vad jag pröjsade i gbg)

p.g.a. läkarvård/medecin så får jag inte köra på 2 veckor :( (länsstyrelsens beslut...mao jag har fått körkortet indraget så länge jag går på medecinen)

nja alltså om du som jag ställer moppen på tvären och dunkar ner den i backen när den får fäste igen så förväntade jag mig problem med styret/avgasystem...

skall kolla på de här förslagen imorrn :D

2007-09-24, 22:13#8 
tummps
Medlem

kolla styrkronan, de va problemet för mig när min polare körde omkull med den... räckte med att olja in den lite så gick de prima igen, dock lite snett styre, men de lägger man inte märke till

2007-09-28, 16:09#9 
Patrik_86
Nykomling

Idag monterade jag ner frontkåpan,bort med kylet bort med panelen bakom kylet...

alltså när jag vrider på styret så gnisslar det och är trögstyrt åt ena hållet, och det konstiga är att ljudet kommer ifrån styrkronan(?) där sving går ihop med styret och jag kan inte se att den skulle ligga emot, verkar löpa fritt.

Så det verkar väl som att det är någon av brickorna/kullager inne i den kronan som fått sig en smäll och inte är som de ska...

2007-09-28, 19:30#10 
tummps
Medlem

det va precis samma fel för mig, de räckte med att smörja styrkronan så gick det fint igen... har du tur är det bara att göra så wink annars vet jag inte... sad

2007-10-02, 18:53#11 
Patrik_86
Nykomling

Det är löst plockade av styret igår kväll(var en helvetes masssa som skulle av...)

kolalde på styrkronan och den peckade lite inåt, så ett par välriktade slag med en hammare så var den rak igen i med skiten på med alla instument. och voila funkar prima igen :D

så krashen blev billig 400kr+kosmetika(som jag inte tänker reparera!)

tråd kan låsas och vara insperation om någon råkar ut för samma sak!

tummps om allt är rakt givetvis men först måste du ju kolla så att alla kullager är hela och allt är rakt...

2008-01-05, 02:42#12 
vivamatte
Nykomling

Samma med mig fast en kille jag inte kände körde rätt in i en bom så att hela framkåpan/orna Repades allt föll av sen när jag skulle köra hemm så kunde jag knappt vrida styret åt höger sad

2008-01-05, 08:20#13 
zemikey
Medlem

surt jag låna ut min moppe till den förra ägaren så han välte med den på fyllan ( han va inte full när han fick låna den * ) men de enda som hände va att broms hantagen böjde sej så jag har nog haft tur !grin

2008-01-05, 15:19#14 
vivamatte
Nykomling

Hehe den so tog moppen av mig var tydligen ochså packad men han tog den bara angry sen såg han ty halvdöd ut när han körde inn i bomen grin alla gick till moppen inge brydde sig om han applause

2008-01-05, 23:50#15 
Micke_016_
Medlem

Speedfighten som jag hade innan vart jag nästan påkörd med, jag körde i en kurva och det kom en bil i full fart, det slutade med att jag fick väja, åkte ner i baken med högrasidan, det slutade iallafall med att hela stykronan böjdes, framdämparen sprack och vek sig, rästen av allt i fronten vek sig med, farten kanske var 20 - 25 km/h... så det går fort och det kan kraschas mycket.....

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum