|
Nu blir det stryk ! | | |  |  | | 2007-08-27, 16:44 | #1 | Automan Medlem
Min "lille" kines har gått riktigt bra den senaste tiden efter det sista jag fixade iordning på den, den har bara gått som den ska och allt varit gött. Jag har hela riden kört på v-power 99oktan.
Nu senast så hade jag nästan tom tank, utav en händelse tankade jag 95oktan.... körde hem 1km typ, sen en annan dag fram o tillbaka till centrum totalt 1km eller så. Nu körde jag ned i centrum o den gick som den skulle, sen skulle jag köra hem och tog en pytteliten omväg på några hundra meter, den bara ville dö vid minsta gaspådrag, bara bööö och släppte av på gasen gick den bra på tomgång och var lättstartad o så, men vid lite belastning o gaspådrag så bara ville den dö.... kom fan knappt hem, fick hoppa av o leda den uppför en backe för den orkade precis dra upp sig själv
Ärligt talat, hur kan köra på 95oktan mot 99oktan göra denna skillnad på skotern ??? Det ska ju inte påverka på detta sättet att köra på lite lägre oktan, känns så ologiskt. Dock tyckte jag motorn kändes lite varmare än vanligt när jag kom hem nu senast.
Har ingen orginalkran, kör mad riktig kran, kör ej med membranförgasare, ventilerna står perfekt, inget läckage nånstans, olja osv helt normalt, vanlig sval dag inget ovanligt där.
Alltså den har gått som en klocka sedan jag fixade det sista på den, har kört långt och testat allt så det var 100%, detta hände nu efter jag tankade 95oktanig bensin istället för v-power 99oktan, inget annat som gjorts med den eller hänt på något sätt, bara annan bensin :(
Några förslag ? | | | | | |  |  | | 2007-08-27, 17:11 | #2 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Jag har två förslag. Antingen så skriver du detta i märkestråden eller så har du alternativet med din egen berättartråd. MVH Thomas | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|