| Allt om CBC! |
| |
 |  |
| 2007-08-14, 21:34 | #1 |
hillebille Nykomling
Medlem sedan: Aug 14, 2007 | hej jag har köpte en cbc hussar 50 tvåtaktare(inte cpi) och jag vill dra variotorringen men det finns ingen varken ring eller bricka och på remskivan fattas det ungefär en cm upp till toppen i affären sa han att man kunde svarva ner variatorhylsan så den blev ca 5 mm kortare och det har jag gjort men då kan jag inte dra fast variatorn för det fattas ju 5mm på hylsan och muttern går imot splinsen jag provade också att lägga två brickor(5mm) bakaom hela paketet för att få fram det till muttern och det gick bra men när jag startade så gick ju inte remmen ner helt så den blev jätte slö orkade inte att driva framåt
vad skall jag göra jag tror att det är en liggande minarelli kopia
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-08-15, 02:06 | #2 |
T.B. Moderator

Då detta var en ny klon bland alla våra asiatiska märken så fick den nu en egen märkestråd. Några länkar som kan vara bra. Scrolla ner för bilder och text. Bild och lite text. Avslutande kinesisk hemsida.
- Inlägget ändrat 2007-08-15, 02:10 av T.B. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-04, 14:33 | #3 |
Quwken Nykomling
Medlem sedan: May 03, 2008 | Har med en slö jävla CBC som jag snart ska börja fixa med. Dom flesta delar från cpi passar.
Jag försökte med att dra V-ringen. men då pajjade jag elstarten  Jag ska iaf köpa ett effekt-rör med ställbart cylinderfäste.
Kan ju hålla koll kommer upp ett projekt så fort jag fåttt hem grejjerna 
Jag letade även insugsplugg luftburksplugg & förgasar strypningar. Även mynningsplugg i röret utan framgång. nu är jag trött på skiten men ska fan göra allt för att trimma 
- Inlägget ändrat 2008-05-04, 14:34 av Quwken |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-18, 16:35 | #4 |
Fiskarn Nykomling

Har nyss fyllt 15 å köpte presis en moped av en poolare för en billig peng, det är en "Wengye cbc max50" och jag har lite svårt att hitta Effektrör till den, eftersom det är typ en Kina moppe eller något liknande, men jag hade lite kontakter på msn som sa att "Aerox" Effektrören passar till min typ av moped också, så jag undrar om det är något som vet någon om detta ? Någon som vet "måtten" på ett aerox orginal avgasrör? Vill inte köpa ett effektrör som inte passar, :/
Är tacksam för seriösa svar, ;]

- Inlägget ändrat 2008-05-18, 00:33 av Fiskarn |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-18, 16:35 | #5 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Antar att det är en sån här moppe du menar: http://www.moppeservice.se/EuMopeder.htm
(längst ner på sidan!) I så fall kanske det snarare är CPI delar till den?

CT |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-18, 16:35 | #6 |
Fiskarn Nykomling

Medlem sedan: May 18, 2008 | jo den ser ungefär ut sådär, men lite anorlunda kåpor och framljus, |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-18, 16:35 | #7 |
Fiskarn Nykomling

Medlem sedan: May 18, 2008 | Nej förlåt, det är exakt en sådan jag har (:
|
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-21, 15:48 | #8 |
Quwken Nykomling
Medlem sedan: May 03, 2008 | Rör till Pgo & andra med liggande minarelli motorer. Cylindrar vet jag inte, munnstycken & sånt skit funkar från aerox.
|
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Björklinge Bildemontering AB Vi har ett brett sortiment av både nya och begagnade bildelar. Vi säljer även nya reservdelar till Cross, Enduro, Moped, Snöskoter. Märken såsom Galwi... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |