|
| Problem med lås och larmfunktion på Mercedes C-klass | | |  |  | | 2007-08-13, 08:53 | #1 | Stussyman Nykomling
Medlem sedan: May 25, 2007 | Har ett litet problem med min Mercedes. Låsfunktionen när jag skall både låsa upp och låsa ner strular. På förarsidan, som jag antar styr hela systemet runt om, blir antingen aktiverat eller avaktiviterat, far låsknappen som en flipperkula. Det är som den är inställd på "random" om jag skall få låsa upp bilen eller inte. När dörren är öppen och jag trycker på nycken och antingen aktiverar eller avaktiverar är det inga problem, då funkar det båda vägar.
Är det det någon som haft liknande problem?
Vill inte åka till min lokala Mercedes återförsäljare där de är allmänt otrevliga, svindyra, och tar alldeles för lång tid på sig, då jag är i behov av bilen varje dag.
Tacksam för all hjälp och tankar...
/Jonas | | | | | |  |  | | 2007-09-17, 09:56 | #2 | Mr-mb Nykomling
Medlem sedan: Sep 17, 2007 | Du kan kolla på www.mb-forum.se där kan dom säkert hjälpa dej. | | | | | |  |  | | 2008-01-31, 17:50 | #3 | rani Nykomling
Hoppas du fått fixat ditt låsproblem, för då kanske du har lust att berätta vad det var för fel. Jag har exakt samma bekymmer med min 03-a C modell. Om det sitter i dörrn kanske du kan berätta hur man får bort dörrpanelen utan att klämmor o. dyl. går sönder.
Jag är förstås lika glad vem som än kan hjälpa mej.
Hälsn. Linda | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Bilstereo och elektronik |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Bilstereo och elektronik) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- BMW, 325i
- Jaguar, xj 8 4,0
- Volkswagen, Jetta
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4