|
|
|
| Utombordare Mercury "Inline Six" | | |  |  | | 2007-08-07, 22:05 | #1 | Mathias021 Nykomling
Är lite intresserad utav att skaffa en mellan stor daycrusier/kabinbåt som man kan ha en Mercury utombordare "Inline Six" på.
Har hittat några som är i behov av lite översyn. Är det någon som vet om det är något som brukar gå sönder på de eller om de har några andra kända fel? Och vad drar en sådan motor ungefär per timme /distans och vad väger sådan motor?
Är tänkt så att jag ska skaffa en mindre dc/kabinbåt omkring 5-6m ungefär med plats för 2pers att övernatta samt att det ska vara lite fart i båten.
Jag är förövrigt uppvuxen på sjön, så helt ovetande är jag inte och skruva har jag gjort en del på båtar men mesta dels är det bilar som jag hållt på med och håller fortfarande på med. Men tipps och råd är ju aldrig fel att få.
- Inlägget ändrat 2007-08-07, 22:05 av Mathias021 | | | | | |  |  | | Reklam: | Berglunds Båt & Motor AB Här finns båtar, motorer och tillbehör.
| Du är här: Forumstart » Båtar » Motorbåtar - Teknik och tips |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Motorbåtar - Teknik och tips) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|
|