| Allt Inom Moppe Stereo Snackas Här 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 66 67 |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2005-09-29, 09:59 | #76 |
AudiRS6 Moderator

Medlem sedan: May 23, 2005 | tänkte du koppla extrabatteriet till motorn så att även det batteriet laddas upp?
/Audi |
| | |
| |
 |  |
| 2005-09-29, 14:59 | #77 |
Dj-Bufffe Medlem

Medlem sedan: Jun 06, 2005 | Får se vet ej hur allt är koplat men om jag orkar ta reda på det så ja fast sätter en ström brytare då så att jag kan betsäma vilket bateri den ska ladda upp !! får se hur jag göra ;D !! snart klar med packbox lådan också :D !! den passar allt och så nu ska bara fixa lite måt på bateri och så och tyg!!
längtar efter bilderna _Skyline_ Mvh viktor |
| | |
| |
 |  |
| 2005-09-29, 18:51 | #78 |
_skyline_ Medlem

Medlem sedan: May 10, 2005 | mjaa, de kommer snart.. ska "stjäla" lite på skolan... :-) |
| | |
| |
 |  |
| 2005-09-29, 19:30 | #79 |
Dj-Bufffe Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2005-09-30, 18:24 | #80 |
_skyline_ Medlem

Medlem sedan: May 10, 2005 | hehe.. joda... hehe... tkr du vilken färg jag ska ha då...? |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-01, 22:19 | #81 |
Dj-Bufffe Medlem

Medlem sedan: Jun 06, 2005 | svart eller blå!! tycker jag :D !! har köpt bil bateri är på ladning nu :D!! |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-02, 17:33 | #82 |
_skyline_ Medlem

Medlem sedan: May 10, 2005 | okay.. hehe..kanksede duu.. får väll se i morrn... ska kolla litt... okay... |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-10, 21:54 | #83 |
Dj-Bufffe Medlem

Medlem sedan: Jun 06, 2005 | Kommer du med bilder snart eller skyline eller ej byggt klart? Mvh Dj-Bufffe |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-20, 16:06 | #84 |
speedway Nykomling
Medlem sedan: Sep 19, 2005 | För mig som är lite okunnig.. Vad är ett slutsteg? (Såvitt jag kan se har ingen skrivit det (kanske för att andra tykcer att det är självklar vad det är, men ändå))
Funderar själv på att koppla mp3-spelaren till några högtalare. Men den har bara ett sånt vanligt uttag för hörlurar, men det går ju att koppla datahögtalare till den, provade just. Så varför inte andra?
Men frågan är alltså vad är ett slutsteg?
Behöver man verkligen nått sånt bjäfs? :-)
Och var kan man köpa billiga effektfulla högtalare? Är det biltema som gäller eller?:-)
Bifogar bild på mitt neon :-) Säg vad ni tycker! |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-20, 17:29 | #85 |
buba Moderator

Slutsteg är en "låda" som förstärker ljudet från din cd-spelare / radio. Det kopplas in mellan stereo och högtalare.
Det är bara datahögtalare som går att koppla direkt in i mp3, vad jag vet.:-(
Hoppas allt är lite klarare nu..:-)
//buba |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-20, 19:45 | #86 |
speedway Nykomling
Antar att jag får köpa datorhögtalare istället då, och knipsa av "transformatorn" som gör om det från 220 - 12 V. Sen är det ju bara att koppla in dem till batteriet :-)
Det blir nog bra. :-)
Har ingen lust att köpa bilsterio då det kostar mer nu när jag ändå har en mp3-spelare som jag kan använda, + att det tar mer plats med en sterio. Sen ska man ju såklart göra så att det bara är att koppla ur mp3n när man inte vill ha den i moppen så att man kan lyssna "normalt" också.
Lägger in en bild om det blir bra. |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-21, 12:22 | #87 |
mike_sjoberg Medlem

Medlem sedan: Oct 18, 2005 | Jadu _Skyline_ du ville att jag skulle lägga in bilderna på min scooter så..!  |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-21, 12:23 | #88 |
mike_sjoberg Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2005-10-21, 12:25 | #89 |
mike_sjoberg Medlem

Medlem sedan: Oct 18, 2005 | :-):-):-) Mitt stereo bygge syns lite grann på bild 2.. å man ser att det lyser lite rött..  |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-30, 20:53 | #90 |
ärocks Nykomling

Medlem sedan: Oct 30, 2005 | Tja! dags för moppe s00n.. ska köpa en i veckan om jag hittar någon fin. :) beg. of course hehe.. tänkte iaf köpa en "orginal" och hotta upp den lite, bland annat så har jag funderat på stereo. Och jag undrar om ni kan tipsa om någon fräsig stereo och en bra högtalare, har inte lärt mig det där med slutsteg och sån skit än. :) får väl läsa nåra guider o fråga lite här hehe..
Räcker det med en högtalare i sadelfacket? såg hm.. dj_bugge elr vad han hette, hans bygge såg skitfränt ut, tror han hade en MDS högtalare i sadelfacket, fast tror även han skulle trycka i nåra i packboxen ej säker.. aja iaf, har ni tips på högtalare och stereo så jag vet vad jag ska köpa sen? :)
förresten, vilka här kör med endast 1 batteri till både "moppen" och stereon? får ni kicka mkt, o dör blinkers ofta? Det borde väl räcka me o ha ett batteri, åså kör man med ett riktigt kvalitets batteri.. aja kan inte så mkt om sånt där än får väl lära mig haha
mvh ärocks |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-31, 23:13 | #91 |
ärocks Nykomling

Jag undrar om man kan göra såhär.
Köpa en bashögtalare och ha i hjälmfacket, och 1 slutsteg och 1 mp3. Högtalaren är kopplad till slutsteget givetvis, och slutsteget går till mp3 som ger musik och batteri/ström till hela annordningen.. va säger ni om det? :)
Det borde funka med bara en bashögtalare, inga diskanter eller dylikt va? Snyggt också. :)
Vad rekommenderar ni för högtalare, vill ha en bra isf! |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-31, 23:59 | #92 |
_skyline_ Medlem

Medlem sedan: May 10, 2005 | De där med batteriet på Mp3 playern till slutsteget skulle aldrig funka.. Du måste ha ström till slutsteget oxå.. Så har du väll en "AudioKabel" från mp3 till slusteget som går in i Lågnivå ingången på slutsteget.. så från batten till steget kanske du har säkring å sånt.. :-)
Lycka till!!! :-)
.:---> Sorry Att Mitt Stereo Bygge Har Togit Långt Tid!! Bilderna Kommer Snart.. Blir Nya Prylar!!! |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-01, 11:58 | #93 |
ärocks Nykomling

Medlem sedan: Oct 30, 2005 | Hm.. okej, men jag tyckte det kändes grymt enkelt att bara köra det på mp3spelaren. :)
Får väl läsa mer om siiten.. vet inte vilka kablar som ska twinnas, eller var man ska sätta dom alls. :)
Förresten, jag förstår inte riktigt hur man ska lägga slutsteget och de.. kan göra en bild som jag tror det ska se ut?
http://img367.imageshack.us/my.php?image=hjlmfa...
Är det så slutsteget ska vara? Och så lägger man frigolit emellan elr dylikt så det inte åker runt och förstörs totalt när man kör? Och hur ska man få "ström" från moppebatterit? Hur ska sladdarna gå egentligen? =)
Skyline : kollade på din stereo, har du bara en högtalare elr? :s Är det en vanlig elr bas? Blir det bra ljud?
- Inlägget ändrat 2005-11-01, 12:00 av ärocks |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-01, 12:11 | #94 |
buba Moderator

Medlem sedan: Jun 14, 2005 | Japp, det är så det ska ligga. Och ja, det är bra att lägga något emellan. Bara du ser till att det inte blir för varmt. :-)
Jag skruvade fast mitt slutsteg på en träskiva och la i. Det låg stilla om man inte körde alldeles för idiotisk.:-) "Ström" får du genom att dra en kabel från batteriets - pol till slutstegets - pol och en kabel från batteriets + pol till slutstegets + pol.:-)
Det enda du behöver göra är att sätta kabelskor på dom ändarna som ska vara nere vid batteriet.:-) Så ska allt fungera utmärkt.:-)
//Buba |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-01, 14:00 | #95 |
ärocks Nykomling

Medlem sedan: Oct 30, 2005 | Tack så mycket för svaren, jag vet inte vad kabelskor är men det kan inte var alltför svårt att ta reda på. :)
Har bara ett litet hum nu om hur det ska kopplas, ska lusläsa vidare! =) |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-01, 20:20 | #96 |
_skyline_ Medlem

Medlem sedan: May 10, 2005 | Detta är en typ av kabelsko... ---> 
* Här är nog dom flesta typ av Kabelsko.. :-)* |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-01, 22:23 | #97 |
ärocks Nykomling

Förresten, jag har kommit på en ny idè nu :D
2 högtalare och 1 bashögtalare i sadelfacket! :P
Är bashögtalare samma "grejs" som vanliga högtalare?
Dvs, ska man köra på 80 RMS watt på alla högtalarna? även bashögtalarn? |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-01, 23:56 | #98 |
buba Moderator

Det blir helt klart bäst ljud om du har två "vanliga" och en bas.:-)
//buba |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-02, 00:57 | #99 |
_skyline_ Medlem

Nu tar jag upp mitt stereo bygge igen...:-!
Har funderat lite nu.. hmm... jaja.. Blir ett nytt bygge igen.. [ så småning om, får väll se en dag, ska först och främst bli Reno. +trim.. :-) ]
* Hade tänkt mig --->
# BlackMagic 8-tum # "kanske en gas silver 4-tun.. lr 2st små skrikare... # Hyffsat nu stereo...
^^^^ Tar väll detta upp igen någon gång ^^^^
Lycka till med dom som håller på med Moppe Stereo.. !! Ciao.. :-) |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-02, 11:50 | #100 |
ärocks Nykomling

Medlem sedan: Oct 30, 2005 | Hehe.._skyline_ , fattade inte vad det va för högtalare så jag kan ej kommentera, men lycka till! =)
Buba : okej
Förresten, om man går in på en sida som www.mds.se och kollar på nån högtalare, hur ser man hur stor den är? Det står såhär på t.ex en högtalare "5,25 tum/130 mm"
eftersom jag suger i matte så kanske detta är självklart för andra? Men hur stor är den egentligen? finns det något sätt man kan räkna ut det på så man vet hur stor plats den tar liksom :) |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Prylar & Grejer Allt Inom Moppe Stereo Snackas Här 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 66 67 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Prylar & Grejer) |
« Tillbaks till föregående sida |