Jag har en aerox som jag har bytt avgassystem till stage 6 (Pro Replica) och en Dellorto förgasare 17,5 mm. Har även ett sportluftfilter och 4g vikter på.
Nu till problemet: Den dör när jag gasar fullt plus att den gör ca 2 km/h Vad kan det bero på?
Har du en trimcylinder? Annars är det lite onödigt att köpa en större förgasare, och efter som du säger att du har ett sportluftfilter så antar jag att du får för mycket luft så testa att justera blandningsskruven.
Cylindern som sitter på är en 50cc sport. Ska man sätta på orginal luftfiltret igen då eller? Hade på orginalförgasaren och orginalluftfilret men det var samma sak då!
Tjena, jag har ett litet problem med min aerox. Det är så att i början går den jätte dåligt när man precis har startat den. Den "4-taktar" och en dag när jag skulle starta den så var den ganska så svårtstartad och jag chokade och sen helt plötsligt när jag fick igång den så rinner det ut olja+bensin ut en liten slang som går ut ur förgasaren, tror jag... Den ryker som as typ blått och när jag gasar på blir det ett riktigt stort moln. Och igår så dog den när jag gasade. Det borde vara så att den får för mycket bensin? räcker det med att skruva på förgasaren eller måste man byta munstycke och hålla på?
Hej! jag har en aerox årsmodell 07. funderar på att dra v-ringen, hur mycket kan jag räkna med att komma upp i då? jag kommer upp i typ 52 original (inte kört mer än 4 mil) Bör man köra in kanske 70 mil innan man drar v-ringen ? Gör v-ringen någon skillnad på axxet ?
Kör in den först. Men det är nog försent nu om du har pressat upp den till max fart.
Att dra ringen har alltid en individuell inverkan från moped och moped vad gällande prestanda förändringen. Men i grova svänga så räkna med kanske 10km/h+.
Om det ger mer acc eller mer fart att dra ringen är också individuellt. Vissa får bättre fart medans andra får bättre acceleration .
första frågan.. varför har en 30 moped större munstycke orginal än eu-moppe 30 moppe org munstycke: 86 till fråga två... jag har orginalmunstycke på nu och stiftet är blött och den ryker mycket ska jag byta ner mig till munstycken som är mindre än orginal eller vad ska man göra? vore tacksam om någon kunde hjälpa mig,
TJA alla Nu äre så att ja köpte en aerox igår 98 uttagen 99 Och jag skulle vilja veta när aerox började gö EU Har hört att Aerox börjades som EU efter 03 Men denna som är 98 uttagen 99 det står att den är en klass 1 är detta nå skrift fel eller nåt för jag vill ha 30 moppe och det är väl klass 2? hur som helst skulle vilja veta va NI tror, och när yamaha aerox började me EU och sånt tacksam för svar
Ska hjälpa min polare att trimma upp sin nya Aerox 09. Är ganska motorkunnig men jag undrar vilken sladd jag ska klippa för att ta bort varvbegränsaren i CDI-boxen
Hej jag tänker köpa ny moped och funderar på peugeot blaster eller en aerox och det undrar om det e så dåligt acc på en orginal aerox som jag har hört från många och undrar om blastern har ett så litet sadelfack att man inte får plats med sitt lås ens?tack på förhand
Ja vad tycker du själv? Tycker du att den drar fint genom hela regsitret och har en OK toppfart? Det en tycker är bra tycker en annan är skit. Huvudsaken är att du är nöjd.
hej jag undrade en sak. jag funderar på att höja min aerox men jag skulle nog behöva sätta på ett sidostöd och jag undrar om nån vet om de går att ha ett sidostöd på en aerox och isåfall vart sätter man fast de ??
har en aerox med en 70cc o 19 mm förgasare som d sitter ett 86 munstycke i. när jag ger fullt så varvar den upp som fan i några sekunder men sen bara slutar den men släpper jag gasen så går den igen. VAD E FELET
Ursprungligen postat av ufeboy har en aerox med en 70cc o 19 mm förgasare som d sitter ett 86 munstycke i. när jag ger fullt så varvar den upp som fan i några sekunder men sen bara slutar den men släpper jag gasen så går den igen. VAD E FELET
För litet huvudmunstycke eller skräp i munstycket? Länk:Läs mer här
Tjena. Är nybörjare så vet inte mycket så behöver inte lägga in onödiga kommenarer. Nu är det så att jag ska ta bort orginal avgasröret för att sätta på ett effektrör men får inte bort det för det sitter en konstig torks med en pigg i någon som vet hur man får bort det
snälla inga onödiga kommentarer bara för att jag är nybörjare. jag har en yamaha aerox 07a
Har nyss rengjort förgasaren som är en dellorto 12mm till min aerox 02 men kommer inte ihåg hur alla slangarna ska sitta jag har kopplat in alla utom en som sitter längst under förgasdaren och bara hänger. och nu undrar jag vart den ska sitta eller om den bara ska hänga där!!
tacksam för all hjälp jag kan få och vore glad om det skickas bilder då jag inte är så bra på mopeder