Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa bil
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Ska köpa bil är mkt förvirrad !!!! Gäller s40 2.0t a4/passat 1.8t och andra bilar

2005-07-16, 16:33#1 
danieel
Nykomling

hej jag ska köpa bil som får kosta max 90 tusen !

Jag är då ute efter en bil med turbo och bra komfort samtidigt säker.

Bilar som ej accepteras : kantiga volvos = 940 mfl.

Jag har kollat på S40 och de verkar riktigt sköna att köra bra med kraft mm.

Audin el passat har jag inte kört än men va jag har hört så sägs det att den är trött och har inget att hämta mot s40 2.0t gällande prestanda.

Men Audis inredning är fin och utsidan är det inte så stor skillnad de emellan(s40/a4).

till frågan :

vilka för och nackdelar finns för både Audi/passat och volvo ?

Vilken håller bättre för lite aggressiv körning ?

Vilken är tystast ? bättre isolerad ?

Vilken rekomenderar ni ?

SKa nämligen chippa bilen till ca 200 hk senare. ?

Har ni förslag till andra bilar ?

Mkt tacksam för tips och svar som är seriösa

MVH daniel

2005-07-17, 13:46#2 
vit dtr
Medlem

Du säger att du inte vill ha en kantig volvo, men jag tycker ändå att du ska fundera på en 850 T5, den 225 Hk original och är inga problem att få upp i 300 (om du vill det alltså). Och som alla vet är 850 en bra bil.

2005-08-16, 19:43#3 
AudiRS6
Moderator

till frågan :

vilka för och nackdelar finns för både Audi/passat och volvo ?

Passaten måste anses som den rymligaste av dessa...
Audins magnifika känsla på att göra det mysigt inuti bilen...
Volvons utprövade motor+´att verkstaden är bra mkt bättre där än hos VAG-bilarna...

Vilken håller bättre för lite aggressiv körning ?

Skulle nog ta Audin med den utprövade 1,8t motorn och sedan köpa ett chip från BSR som har maskin garanti på två år... (6,900kr) (kan återställas till orginal)

Vilken är tystast ? bättre isolerad ?
vet inte

Vilken rekomenderar ni ?
Audin + BSR Chip om du inte har för stor familj.

/Audi

2006-02-22, 11:45#4 
Gilera-pojken
Medlem

vilka för och nackdelar finns för både Audi/passat och volvo ? En kort samman fattning, audi:rolig och snabb men dyr, VW: tråkig men ekonomisk, snabb och hållbar, Volvon tråkig men ekonomisk och lätt och få tag i delar till.

Vilken håller bättre för lite aggressiv körning ? helt klart audin eller vw.

Vilken är tystast ? bättre isolerad ? audin eller vw.

Vilken rekomenderar ni ? passaten är störst inuti, har 150 hk orginal så att både volvon och audin har nog mer.

SKa nämligen chippa bilen till ca 200 hk senare. ? Tror absolut inte att volvon går någe bättre.

Har ni förslag till andra bilar ? nej

2008-03-12, 14:19#5 
MaRoMeR
Nykomling

Jag skulle helt klart satsa på A4 1,8T. Kanske för att jag har en själv och är mer än nöjd med den=)

Det händer defenitivt saker när man trycker på gasen och så är den snygg att se på! Deeutom är bränsleförbrukningen ett stort +. Drar o,6 långkörning och 0,8 blandad och 0,9-1 l i stan. En bensinsnål bil om man tänker på vad man få ut av den. Den går även tyst! (inte just nu då dubbdäcken ligger på) Aggresiv körning...Ja jag kör då verkligen inte lugnt även om sambon tror det...hehehe

Coolheten tycker jag är störst. Visst den är dyr att reparera. Men... Den går inte sönder ofta och den går långt!

Har även funderat på Passat men har hört lite mer krångel med de bilarna...

Ang volvo lämnar jag över till någon annan=)

Röstar på Audi=)

2008-03-12, 16:25#6 
soul
Moderator

Gjorde själv ett liknande val för ett antal år sedan och valde då volvon pga lägre försäkringspremie (iaf på mig) och så litar jag inte på VAG verkstaden här i stan, att volvon är kvickare var ju också ett + för mig men då valde jag iofs en T4.

Jag skulle rekomendera att du köper en t4 istället då slipper du chippa också då den redan har 200hk och det skiljer inte så mycket i försäkringpremie mellan 2,0t och t4, och sen när du har tröttnat på de 200 hästarna så chippar du och får 240 ;)
Rekomenderar även att du försöker hitta en årsmodell -01 T4 eller nyare då modellen fick en uppdatering då och det känns skillnad tycker jag (har haft en -98 t4 och nu har jag en -01 t4).

Audin kan man välja om man behöver fyrhjulsdrift men om man ändå tänker köra fwd så tycker jag nog att volvon är att föredra.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (3):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil