Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Gilera forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Moppen startar inte!

2007-06-30, 20:49#1 
lante
Nykomling

Tjena, jag har en gilera stalker från 01 som gått felfritt hela tiden. Men idag så dog moppen. Det som hände var att jag var påväg hem och jag körde uppför en backe me full gas, helt plötsligt märkte jag att hastigheten minskade och tillslut gick det jättelångsamt med full gas! Jag stannade, och då dog moppen. Jag fick inte igång den med elstarten eller kicken.. bigeyes Jag rullade hem den och ringde min mekpolare.. han rengjorde förgasaren och luftfiltret och vi kollade tändstiftet och allting var nu i sin ordning. Men endå fungerar inte moppen nu! Vad kan vara fel? Vad har ni för erfarenheter? Berätta, det kan vara vad som helst, vi måste fixa det. Han vet inte riktigt vad det kan vara för fel, men ska testa spruta någon spray i luftfiltret imorgon så den startar mycket enklare.

KOM MED BRA TIPS NI SOM KAN! grin

Tack på förhand happy

2007-06-30, 21:15#2 
olof102
Nykomling

Har ni kollat så den inte skurit?
Kanske låter dumt men du har väll soppa på den? smile

2007-06-30, 21:17#3 
lante
Nykomling

Hoppas på att den inte skurit.. tror inte det. Ja, jag hade precis vart och tankat!

2007-07-01, 00:55#4 
ante_cc
Medlem

nej den har inte skurit för då går det inte att kicka men kolla så det inte e massa vatten i luftfiltret då kan den stanna min polares gjorde det ..smile

2007-07-01, 17:25#5 
klucke
Nykomling

har ni kollat i variatorn har råkat ut för liknande då hade förra ägarna varit och försökt trimat och inte skruvat dit grejerna ordentligt igen

2007-07-01, 17:47#6 
lante
Nykomling

#5 jo en kille trimmade den för ett tag sen i variatorn.. Och efter det så lät den väldigt konstigt. Men har kört med det i en månad typ! Men ska se om det kan vara något där.

2007-07-03, 01:48#7 
adamru
Nykomling

Hittat felet på min. När jag hade satt på mitt trim rör hade jag kört med för litet munstycke för länge. Så det var bara o köpa ny kolv, cyllen hade inte tagit skada som tur var.

Tack alla för hjälphappy

2008-05-05, 07:29#8 
Miicke92
Nykomling

Den kan mycket väl ha skurit. Min speedfight skar och gick runt på kicken och elstarten. Andledningen var att den inte fick någon olja. Om du kör med separat oljetank så råder jag dig att blanda i bensinen. Det är om inte bättre så iallafall lika bra.

MVH Micke

2008-05-23, 15:45#9 
Gabz
Medlem

det här kanske låter lite korkat, men du sa att du precis hade varit och tankat..
är du 100% säker på att du inte tankade diesel?tounge

min morsa tankade bensin en gång i sin diesel bilhappy

men hoppas att du fixar det!

2008-05-23, 17:41#10 
simon_425
Medlem

ok, de var nästan ett år sedan han skrev i tråden så han har nog redan löst detsmile

Reklam:
Besök Björklinge Bildemontering ABBjörklinge Bildemontering AB
Vi har ett brett sortiment av både nya och begagnade bildelar. Vi säljer även nya reservdelar till Cross, Enduro, Moped, Snöskoter. Märken såsom Galwi...

Du är här: Forumstart » Mopeder » Gilera forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Gilera forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Gilera forum