| läcker olja ? |
| |
 |  |
| 2007-06-24, 17:15 | #1 |
gt 52 Medlem
Medlem sedan: Jan 09, 2007 | Hejhej alla!, Jag äger en Kinroad maxx gt-52 .. Jag ställde in moppen igaraget idag efter att jag vatt ute å kört .. Sen ska jag gå utt efter en halvtimme och tvätta den tänkte jag .. Så ser jag på marken igaraget att det är olja ..!.. Jag fattar inte för under motorn på moppen är det ju olja :s... Men jag vette fan det har varit så ett tag nu och det går bra åköra å den går hur fint so mhelst 50-55 original .. Så kollade jag oljepluggen och den satt bra och läcker inte ifrån den så vafan jag vet faktiskt inte :S. .. Om det ska vara så eller vad som är fel ? ..
Väldigt tacksam om någon vet ...
MVH PATRIK! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-24, 21:28 | #2 |
zozola Medlem

Medlem sedan: Mar 23, 2007 | kan de vara någon packning kanske kolla det om det inte är de så vet jag inte |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-24, 21:58 | #3 |
gt 52 Medlem
Medlem sedan: Jan 09, 2007 | Okeej, det kan det väll mycket vara . Men isånafall var sitter packningen ? . |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-24, 22:38 | #4 |
n0m0ney Medlem

Medlem sedan: Jul 07, 2006 | Börja med att lokalisera läckan. Om du har problem, ställ moppen på tort och plant underlag och ställ den på stödet, sedan ta en tidning eller liknande och sätt under. Sedan ser du var läckan är.
Sen berättar du för oss var den är 
Jag hade läcka i ena min ventillucka.
MVH Daniel |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-25, 01:37 | #5 |
wildwox Medlem

Medlem sedan: Aug 28, 2006 | GT52 Du har vad jag förstått nyligen haft moppen på service Kanske har verkstaden fyllt på för mycket olja i motorn som då under gång Kastas ut genom växellådsventilationen (en slang som mynnar ut bak/nedåt på motorn) Håll koll på oljenivån bara så är det nog inga problem Normalt så kollar man oljenivån vid varje tankning på en 4-taktare
Titta på oljestickan om se efter om det är för mycket olja i motorn
Mvh wildwox
|
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Motospeed AB MotoSpeed - Your Performance Partner. Vi tillhandahåller hårda tillbehör för motorcyklar. Sedan tidigt 70-tal har vi jobbat med trimmning och justerin... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |