| Variatorringen? |
| |
 |  |
| 2005-07-07, 14:15 | #1 |
pain Medlem
Medlem sedan: Jul 04, 2005 | Tja! Någon som kan berätta för mig hur ända in i ##%&¤¤##% man får loss bultarna, både till variatorringen och hur man får bort själva ringen?
Hur mycket gör det i hastighet? Måste man byta vikter då också?
Hoppas på svar av någon på denna förträffliga sida..........Pelle ....40-åring "som känner sig som 15 igen" efter att ha köpt Moppe. En Zhongyu QT50-7 2005 års modell.
Köpte den på Harald Nyborg och är mycket nöjd med den, tog väl nån timme att sätta ihop den. Man får ju ingen monteringsanvisning med.........konstigt!!! Den gör 55-60 km, skulle vara kul med 10 15 km till!.........P |
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-07, 15:12 | #2 |
KillerMulle Medlem

Medlem sedan: Apr 23, 2005 | om du kollar FAQ i Baotian-forumet så ser du en bild på variatorringen. (lila pil)
Dessutom kan du kolla in Pysens Eminenta Hjälpsida för mera hjälp och smått och gott!
Jag behövde dessutom byta vikterna.
(Jag har oxå köpt min på Harald Nyborg)
:-) |
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-07, 17:09 | #3 |
pain Medlem
Medlem sedan: Jul 04, 2005 | Kul med ett svar så snabbt , tackar för tipset, nu ska jag bara försöka få tag i en mutterdragare.
Vikter, var köper man dom? Vilken tyngd är bäst? Vad kör du på för tyngder, killermulle? och hur snabb är din?
Pelle |
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-07, 20:55 | #4 |
KillerMulle Medlem

Medlem sedan: Apr 23, 2005 | Du behöver ingen mutterdragare, det går lika bra utan. Jag höll emot med en skruvmejsel bara...
Jag köpte mina vikter hos den lokala cykel/moped-handlaren. Han hade inte 4 g så jag tog 4,5 g. De flesta här på forumet rekommenderar 4 g. Jag är nöjd med hur min går - lagom varvtal och 65-70 på plan väg.
Var bor du?
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-08, 05:32 | #5 |
pain Medlem
Idag efter jobb så ska jag försöka igen, med att hålla emot med en skruvmejsel, även om det inte gick förra gången. Hoppas att man inte sabbar nån kugge bara.
70 km låter lite mer lagom, man behöver ju inte köra i det hela tiden:-)
Ska också köra inom "min" lokala cykelhandlare idag. Annars får det bli JOFI i Kirseberg, han är återförsäljare för Baotian. Dock ett par tusenlappar dyrare än våra.
Måtten på vikterna.......är det samma mått som Pysen har skrivit att man ska ha??
Jag bor i Malmö.Och du?........Ha en bra dag............Och.......kör försiktigt!! Pelle/ |
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-08, 08:38 | #6 |
KillerMulle Medlem

Jag bor i Trollhättan.
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-18, 16:54 | #7 |
_skyline_ Medlem

Medlem sedan: May 10, 2005 | miin gör 90-95 på plan raka... :-) |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
BlueRide Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |