| Keeway Hurricane [1] 2 3 |
| |
 |  |
| 2005-07-07, 08:36 | #1 |
deka Nykomling
Medlem sedan: Jul 07, 2005 | Hejsan har precis inhandlat en sådan, tänkte väl låte den bli inkörd innan ja skruvar nå mycke på den men vill gärna veta mer om vad som kan förbättras på den.
även om det finns några länkar med tillbehör till den moppen.
gärna mer info om den från andra ägare...
tack på förhand
|
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-08, 18:01 | #2 |
jperss10 Medlem
Medlem sedan: Jun 09, 2005 | Jag har precis plockat variatorringen på min Keeway! Den verkar inte vara strypt någon annanstans, men avgasröret är löjligt smalt så den är väl en strypning i sig! Efter strypningen gör den 60-65 men jag vill ha den starkare, den har problem med att varva ut riktigt i uppförsbackar(den orkar inte)! Vet inte riktigt hur jag skall lösa det! |
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-11, 10:29 | #3 |
deka Nykomling
har suttit och letat efter ett effekt avgassystem men hitar inget ,,vet inte kanske Keeway focus har ett bättre system och att den passar..
har sett en hel del keeway i min stad ganska poplär moppe nu,,, snygg moppe för dom pengarna , gillar alla facken på den,,, ja har hunden i framfacket den i kåpan,..
snacka om att folk glor men vovven älskar det,,,,
var det några problem att lossa allt för att plocka bort variator brickan ,,
vi får hjälpas åt verkar inte finnas så många som kör denna moppe...
|
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-11, 13:41 | #4 |
jperss10 Medlem
Medlem sedan: Jun 09, 2005 | Nä variatornringen var inte svår att plocka. Lossa kåpan(10-12 skruvar, en massa var det i alla fall) Jag lyckades att få bort muttern med ett spärrhandtag samtidigt som jag höll emot med en polygrip(kanske inte att rekommendera, men det gick)
Jag har även fått hör att man kan få bättre drag i moppen genom att kapa röret inne i ljuddämparen! Alltså den som sedan mynnar ut i den lilla pipen. Man får slipa bort svetsen som håller röret och sedan dra ut det och korta den, sedan svetsar man dit det igen!
Har du andra tips om Keeway'n så skriv! |
| | |
| |
 |  |
| 2005-07-11, 19:11 | #5 |
deka Nykomling
Medlem sedan: Jul 07, 2005 | ja nu har jag plockat ringen med och det är en markant skillnad, men som du säger den är fortförande svag i uppförsbacke,,,
vet inte heller hur man ska lösa det. men är helt klart nöjd med farten nu, den ligger ju på en 55-60 utan problem.. för mig.
jag skulle vilja hitta en starkare bakfjäder, den är lite svampig. tyvär kan jag bara gemföra med en aprilia Ditech och den var då inga problem med vare sig att sjussa eller köra i uppförsbacke, men då skiljer det runt en 10 papp och då köper jag hellre en till Hurricane till tjejen ,,,,, roligare så...
men det måste väl finnas fler som köpt denna prisvärda moped eller ,,,,,,,?????
|
| | |
| |
 |  |
| 2005-08-11, 23:35 | #6 |
deka Nykomling
Medlem sedan: Jul 07, 2005 | Är det verkligen bara 2 st här som kör med denna moppe....hmmm
finns det någon kunnig på moppe som kkan ge tips på just denna 2 taktare...
någon som vet vilken tyngd det är på vikterna...
hur var det sedan tyngre vikter högre fart lättare vikter starkare moped eller ,,,,,
Hilfeeeeeee
nöjd med den för övrigt men vill ha lite mer styrka och klös i den. med variator brickan borta nu så går den ca 50-55 på rakan. ehh någon som kan säga hur mycket det gör när moppen är inkörd dvs .. hur mycke brukar de gå bättre osv ,,,
tack så mycke på förhand,,,,
|
| | |
| |
 |  |
| 2005-08-18, 21:56 | #7 |
figman Medlem

Medlem sedan: Aug 18, 2005 | Har funderat på att köpa en Hurricane. Vad har ni betalat för Era och var ? Känns den slö i axet i jmf med andra moppar ? |
| | |
| |
 |  |
| 2005-09-16, 19:05 | #8 |
Zigge Zaggo Nykomling
Medlem sedan: Sep 09, 2005 | JAg har en hurricane och väger en 110 pannor och är 1,90 och har inga problem med axet varken i backar ellle riktigt branta backar den gör mellan 40-50i branta backar och 60 på plan mark otrimmad (blivit tagen av polisen) dom hade inget att anmärka på moppen men hota inte med att köra upp moppen i röven på länsman när du får böter för då blir du anmäld heheh blev dyrt. i stockholm finns en jävligt trevlig säljare mc-boden otroligt bra service lindhagens plan. ps be honom inte trimma då får man lagen uppläst annars suverän. |
| | |
| |
 |  |
| 2005-09-17, 12:03 | #9 |
Kekkola Medlem
Medlem sedan: May 14, 2005 | Byt vikter till lättare vikter!. Tyngre vikter = lägre varv Lättare vikter = Högre varv ni ska ha vikter som är optimala så den går fort och axxar bra då kan ni tjäna några km/h. |
| | |
| |
 |  |
| 2005-09-26, 18:36 | #10 |
haganorra Medlem
Medlem sedan: Sep 16, 2005 | Här finns trim till Keeway: Mopshop i Tyskland |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-06, 22:01 | #11 |
haganorra Medlem
Medlem sedan: Sep 16, 2005 | Till Keeway Focus och Matrix så passar tydligen delar till CPI Hussar el. Popcorn..
Då tänker jag främst på motordelar o effektrör, vilket gör susen |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-06, 06:21 | #12 |
Gman Nykomling
Medlem sedan: Nov 06, 2005 | Här har ni en till som Undrar o fundrar om keeway huricane.det var min dotters men hon tröttna.så nu kör jag den.Tänkte köra den under vintern .skiter i bil (har 2 hojar en kawa 1500 clasik 97a o en triumph 650 69a i fet o låg custom tappning) tröttna total på alla jävla avgifter på bil.Ok te backs te keeway .Ja i trim väg så finns ju allt o köpa te den här rackarn.Har labbat lite själv för att få lite mer ork.Variator ring ä givetvis bort tagen.håller på med förg o munstycke.finns ork o hämta här .provade först ett 65 huvud munstycke(org ä 58.5 på en 19mm fugge)och tog dän gummi pipen i luft burken ,ingen skillnad ok borrade up 65 munstycket te 1mm o satte på öppet luft filter .Hoppla nu börjar det hända saker.men den får för mycket soppa o bröla ju någe över jävligt. så ska testa med ett 80 munstycke o orginal luft burk(utan pipen+ska ta upp hålet där gummi pipen sitter).lättare vikter verkar behövas när man tar bort va ring.Avgas röret tänker jag göra som det se ut på instruktions boken.Kröken ä fetare+kortare+ökar i dim. topp farten på min ,när vi köpte 45kmh,va ring borta 50kmh med mycke lägre varv.munstycke o filter mer ax men inte mycke mer topp.55kmh |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-07, 11:27 | #13 |
Gman Nykomling
Medlem sedan: Nov 06, 2005 | Hm!!Kollade upp avgaseriet .Lite skumt avgas system på en 2 taktare liknar mer som på en 4taktare.Ljud dämparen är fan i mig upp bygd som en katalysator(vilket ju står på dämparen)Kröken ä lång o smal.Gissar att ska man få bättre kraft så måste man nog köpa en riktig pipa.Eller åtminstånde fixa kröken.Så nu har jag satt te baks org munstycke o luft burk med skorsten.höjde nålen max.så hon går lite jämnare.hastigheten ligger på fort farande på typ 50kmh.men den varvar inte mycke på top jämfört me variator ring.varvade ju som en galning i 45 kmh.Axset ä helt ok.skulle va kul o se vad den topar om man fick den o varva som med variator ring. |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-07, 14:00 | #14 |
Gman Nykomling
Medlem sedan: Nov 06, 2005 | vikterna te variatorn väger 5 gram orginal. |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-09, 14:10 | #15 |
laban_88 Nykomling
Medlem sedan: Nov 09, 2005 | va va det för mot på vikterna.... ja tror man kan ha samma efekt rör som yamaha jog´r.... inte säker men såg så ut |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-09, 20:37 | #16 |
Gman Nykomling
Medlem sedan: Nov 06, 2005 | Va va din fråga?? mot på vikterna?? Finns massor med rör som passar till den här(hurricane)!!motorn går under liggande Minareli. cpi hussar har exakt lika dan.Såg ett värsting kitt till Keeway(eller liggande minareli) 18 hk 15000 rpm.Finns massor med med go bitar här i sverige. |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-11, 09:10 | #17 |
laban_88 Nykomling
Medlem sedan: Nov 09, 2005 | hej igen vet non vad de e för mot på vikterna (årginl vikterna)..... vart kan man köpa delar å trim.... |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-11, 16:22 | #18 |
Nobber Medlem

Medlem sedan: Oct 03, 2005 | Säg gärna vart ni hittar era saker här i sverige till Keeway,Hurricane,Focus och Matrix! :-)
Har själv bara hittat Mopshop som länken åvan men, det är från tyskland så.. |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-12, 12:18 | #19 |
Gman Nykomling
Medlem sedan: Nov 06, 2005 | Kolla länkarna på moppetrim.se. där finns svenska försäljare |
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-12, 13:42 | #20 |
Nobber Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2005-11-13, 11:37 | #21 |
Gman Nykomling
| | |
| |
 |  |
| 2005-11-13, 16:30 | #22 |
NkpgTette Nykomling
Medlem sedan: Nov 13, 2005 | Går Focus dåligt orginal om man kör in den bra? |
| | |
| |
 |  |
| 2006-02-14, 17:10 | #23 |
hurricane33 Nykomling
Medlem sedan: Feb 14, 2006 | hej ja har en hurricane o ja skulle vilja veta vart man kan få tag på ett avgasrör till den för att orginalet spricker hela tiden:-( och gärna lite tips på vart strypningen ligger:-):-)  |
| | |
| |
 |  |
| 2006-02-14, 18:22 | #24 |
AudiRS6 Moderator

Medlem sedan: May 23, 2005 | Borde vara samma strypningar som för Matrix. Här komemr länk till en bra tråd. LÄNK
/audi |
| | |
| |
 |  |
| 2006-02-14, 20:08 | #25 |
Nobber Medlem

Medlem sedan: Oct 03, 2005 | Tufft att folk tippsar om min tråd =D kanske borde uppdatera den, hm..
Hurricane har inte samma motor som Matrix=/ vet inte om Focus å Matrix har samma heller?=/ så vad det gäller rör osv så vet jag inte om vanliga rör till liggande minarelli passar?
Strypningar, det är vell dom vanliga=) Variator ringen lufftburken, fixa öppet luftfilter å större munstycke
Avgasröret så är dell hela kröken lite löjligt smal?
Kan ju kolla om det ser ut att passa med ett vanligt rör?;) |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder Keeway Hurricane [1] 2 3 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |