| Keeway Hurricane 1 2 [3] |
| |
 |  |
| 2006-05-12, 21:32 | #51 |
Kapitän -54 Nykomling
Medlem sedan: May 12, 2006 | Det finns en firma i Heby, som säljer Keeway, dom har trimrör, både till focus och Hurricane. Samt alla reservdelar, dom skickar mot postförskott. Dom heter Eklunds moped o motor, eller nå´t sånt. Sist jag kollade med dom håller dom på att ta fram ett specialverktyg, så man håller emot svänghjulet när man ska lossa muttern i variatorn....så man slipper ha sönder grejjer i onödan..... |
| | |
| |
 |  |
| 2006-06-08, 09:35 | #52 |
pirrre Nykomling
Medlem sedan: Jun 07, 2006 | Heej, jag skulle jätte gärna veta hur man trimmar sin keeway hurricane utan att trimkrök och grejjer. Men vill endå ha upp den i 60-70 km/h tack på förhand |
| | |
| |
 |  |
| 2006-06-20, 15:49 | #53 |
khiseer Nykomling
skulle vara bra om nån som har en hurricane och har tagit bort V-ringen-brickan?... när jag skulle ta bort det hitta jag bara en ytterst liten bricka men vet ej om det var den spom man skulle ta bort? skulle vara bra med svar
MVH/ Kh |
| | |
| |
 |  |
| 2006-06-22, 20:43 | #54 |
carr_oo Nykomling

Medlem sedan: May 07, 2006 | jo, jag har tagitbort den, men ja vill kalla det ring, för det er en tjock ring som sitter i variatorn, är du säker på att du tog "rätt väg" ? |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-01, 15:40 | #55 |
khiseer Nykomling
Medlem sedan: Jun 18, 2006 | nja tror d men sitter ringen under variator remen lr? jag tog bort en bricka på hitt sidan om remen om du fattar |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-14, 13:24 | #56 |
jimmy_ljung Nykomling
Medlem sedan: Jul 13, 2006 | Hej jag har också köpt en keeway men vet ej vad man kan gjöra mer för att den ska orka!!!! men jag ska prova att ta bort variator brickan under helgen får vi se vad som händer!!!!kommer du (ni på nåt mer att gjöra så skriv hjärna!!!!
MvH//Jimmy |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-17, 00:36 | #57 |
khiseer Nykomling
Medlem sedan: Jun 18, 2006 | undrar om d sitter någon cdi strypning på hurricanen?? får ändast upp min i 50 efter V-ringen borta vad mer göra för snabbheten?
också skulle jag vilja säga att detta inte är någon moppe man ska försöka öra på bakhjule me, sj så har jag testat men d slutade med att styr stage som går ner till dämparna kröktes rejält ingen vacker syn:( |
| | |
| |
 |  |
| 2006-07-22, 11:31 | #58 |
carr_oo Nykomling

Medlem sedan: May 07, 2006 | Jag har en hurricane, ja skaffade mej en ny krök och bytte till en större plugg som satt i förgasaren. Men ja tycker inte att den är så snabb iallafall, får upp den till knappt sextio.. |
| | |
| |
 |  |
| 2006-08-04, 13:58 | #59 |
lord_von_bagge Nykomling
Medlem sedan: Aug 04, 2006 | Hej, jag har en keeway.. haft i lite mer än ett år nu =) registrerade bara för att svara.. visst variator ringen borttagen vips så gör en ungefär 55km/h men inte tillräckligt för dom fletsa... i alla fall inte för mig så jag förökte leta på alla sidor jag hittade efter trim till keeway och den ända är nog www.mop-shop.de där finns det massa trim 50cc,70cc,fög,munstycken,och trim rör.. så dom borde gå och köpa.. .. men jag som har en händig far.. ber så klart honom att göra ett effektrör succe kanske man kan kalla det.. den gör 65 plant och 70 nerförs backar.. dock lite slö.. men jag funderar på att köpa ett riktigt.. och sen så svetsa om fästst vid cylindern för då funkar det ju.. sen så byggde han en höjnins-sats till mig också .. sen läste jag att den här moppen inte gick att köra på bakhjulet emd.. men det går men jag ska köpa lättare vikter så jag får upp den lättare sen börja köra som f*n |
| | |
| |
 |  |
| 2006-09-29, 15:20 | #60 |
Mockis Nykomling
Medlem sedan: Sep 29, 2006 | Höjt! Nån som haft lös förgasaren och sett om trotteln är större än hålet igenom förgasaren, funderar på om det går att borra upp förgasaren? Nån som har mått på trotteln? Och sen insuget, sitter det fast på cylindern, eller går det å ta lös för att borra upp hålet? Går väl säkert oxå annars att borra upp insuget i cylindern. Större kanaler i cylinderna borde ju oxå göra sitt till.
Edit. Handlar om Keeway Hurricane
- Inlägget ändrat 2006-09-29, 15:26 av Mockis |
| | |
| |
 |  |
| 2006-10-07, 22:09 | #61 |
khiseer Nykomling
Medlem sedan: Jun 18, 2006 | nån här som vet vad det sitter för vikter i variatorn orginal på en hurricane? och till vad man bör bytta till om man vill han en moppe med bättre axx.. tack på förhand K |
| | |
| |
 |  |
| 2006-10-28, 11:19 | #62 |
lord_von_bagge Nykomling
Medlem sedan: Aug 04, 2006 | Khiseer: jag vet inte vad det är för några original, men jag tog bort två vitker från min och nu accar den skit bra den gör typ 65 fullt och 55-60 i uppförsbackar Vart En Stor Skillnad |
| | |
| |
 |  |
| 2006-11-10, 23:22 | #63 |
khiseer Nykomling
Medlem sedan: Jun 18, 2006 | lord_von_bagge : vadå tog bort? plockade du bara bort 2 vikter utan att sätta tbx nåra andra:O..d kan väll inte skada moppen lr (?) annars provar jag d också.. vad har du mer gjort på moppen? dragit V-brickan? |
| | |
| |
 |  |
| 2006-11-12, 14:43 | #64 |
lord_von_bagge Nykomling
Medlem sedan: Aug 04, 2006 | Hehe Jaa jag tog bort två stycken vikter.. en kompis som har en aerox gjorde det, så jag gjorde också så =) .. Det finns ju 6 st vikter så jag tog bort två och satte dom så dom inte att ojåmt.. två brevid varandra sen två lösa ! du kommwr förstå sen när du också gör det :) Jag Säger abra att det Vart ett Jävla AXX i den nu :P hehe :P Aa jag har dragit variator brickan.. sen har jag ett hemma gjort effekt rör ^^ Det funkar iaf :) den gör 65 plant och 70 nerför lätt.. Och axxar grymt =) |
| | |
| |
 |  |
| 2008-04-17, 15:54 | #65 |
vepaya Nykomling
Medlem sedan: Apr 17, 2008 | Köpte precis lillebrorsans hurricane för att pendla till jobbet. Är nöjd,verkar va en bra moppe. Har hittat den perfekta webbshoppen (man får inte skriva namnet här men googla på keeway hurricane så får ni upp den överst) Börjar på two. Dom har allt man kan tänka sig. Schyssta trimrör för ca 1300 spänn bland annat. Shoppen är svensk och jag fick prylarna jag köpte efter ett par dagar. Köpte ett stort hebo sportfilter men verkar som moppen fick för mkt luft. Gick nästan bra när jag skruvat ner nålen helt men antar att man måste ha ett annat munstycke. Någon som vet? Min är helt otrimmad men gör nästan 60 blås på mätaren. Antar att den inte visar rätt+ |
| | |
| |
 |  |
| 2008-04-17, 16:02 | #66 |
vepaya Nykomling
Medlem sedan: Apr 17, 2008 | En sak till. Fattar inte att alla har missat den shoppen. Det va det första jag hitta när jag sökte. Dom har munstycken, cylindrar & förgasare i alla storlekar, vikter och allt man kan tänka sig och allt passar.
- Inlägget ändrat 2008-04-17, 16:03 av vepaya |
| | |
| |
 |  |
| 2008-04-17, 18:43 | #67 |
PowerSlave Medlem

Medlem sedan: Dec 03, 2006 | den webbshopen är välkänd "tvåtakt"s shopen
mvh |
| | |
| |
 |  |
| 2008-04-18, 11:17 | #68 |
vepaya Nykomling
Medlem sedan: Apr 17, 2008 | Precis, det är den det. Beställde sportsystem, 4,1 grams vikter och ett 90 munstycke igår. Skriver här sen vad som hände efter monteringen.
Någon jävel hade snott mina backspeglar i natt. Någon som vet om det är lag att ha dom på en reggad moppe? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-04-18, 11:46 | #69 |
vägkung Medlem
Medlem sedan: Apr 14, 2006 | Man SKA absolut inte köra med några vikter borttagna, det är för balansens skull om ni undrar. Ja jag förstår hur ni menar, det ser onekligen ut som att det är balans i variatorn men fyra vikter av sex, så tanken är god, men inte verkligheten. Jag har bytt alldeles för många av obalansrelaterade vevaxlar till aerox pga snålhet, köp lättare vikter, det blir billigare i längden |
| | |
| |
 |  |
| 2008-04-18, 16:09 | #70 |
vepaya Nykomling
Medlem sedan: Apr 17, 2008 | Förstår inte varför man gör så. Mina vikter jag beställde kostade 79 kr. Och det va ändå en av hebos bättre. Även världens Sveriges fattigaste femtonmåring måsta ju kunna skrapa fram 79 spänn. Kan man tigga ihop på gatan på en kvart |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-19, 11:31 | #71 |
norling2 Nykomling
Medlem sedan: Jul 19, 2008 | någon som vet vart jag kan köpa ett effektrör till keeway hurricane 08? |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder Keeway Hurricane 1 2 [3] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |