|
| Dirtbike, söker råd! | | |  |  | | 2007-06-10, 22:39 | #1 | skillan Nykomling
Jag vet inte riktigt någon annan katagori att vara inne på om det inte är detta. Jag är sugen på att köpa en dirtbike, var inne på en 49 cc för att trimma och leka med, men pratade med en polare och han sa att dom är extrem svaga i ramen! Så han rekomenderade en 125 cc, då undrar jag om någon har en sådan och kan ge råd om dom, håller dom för att köra i grus och höga hastigheter utan att ramen viker sig och är dom svåra att trimma???
Tack i förhand.
Mvh Skillan | | | | | |  |  | | 2007-07-05, 12:46 | #2 | Derbi_senda_xtre.. Medlem

49cc=SKIT, går knappt att sitta på | | | | | |  |  | | 2007-10-06, 10:53 | #3 | Derbi_senda_xtre.. Medlem

Medlem sedan: Jun 18, 2007 | Jag har kört i ca 80 på grusväg, inga problem. | | | | | |  |  | | 2007-11-20, 10:28 | #4 | [15]*All3* Medlem
Medlem sedan: Jun 04, 2006 | Har blivit intresserad av fiddy nu när jag sålt mopeden osv. Men vad har ni för några och var kör ni!? (Jag bor i malmö och kan tyvärr inte köra speciellt mycket ).
Men ja vet inte ifall det är lönt för mig att köpa!? Eller e det? I så fall 49cc (utan växel) eller 110/125cc (4 växlat) som ändå kostar en del.
Vart ska man köpa i så fall? (Tänkt 4000kr max)
All3 | | | | | |  |  | | 2007-11-20, 21:11 | #5 | findus_90 Moderator

Medlem sedan: Sep 28, 2006 | En 125:a skulle jag satsat på. Denna ligger i din prisklass: http://motorhandel.se/index.php?act=viewProd&pr...
Om du vill vågar och kan så höj din budget till ca 5300kr. Då får du denna: http://motorhandel.se/index.php?act=viewProd&pr...
Den sistnämnda hade jag valt, pga framgafflen är mycket bättre på den. och den är snyggare.
Lycka till!
// Findus | | | | | |  |  | | 2007-11-20, 21:58 | #6 | [15]*All3* Medlem
Har tittat i din tråd findus och måste säga att den ser fruktansvärt snygg ut. Ja den dyrare fiddyn ser mycket bättre ut. både i "skönhet" och med bättre gaffel osv.
Men nu har jag tänkt, jag har sålt min moppe (somras) och min lillebror ska ha moppe till sommaren så jag tänkte ifall vi skulle köpa nåt som båda gillar. Alltså jag kör med den nu tills han ska ha moppe. Då tänkte jag att det finns ju faktiskt fiddys som är Eu-reggade (Skyteam, Maxpro). Min fråga är då ifall du har någon koll på dessa eller om du vet något om dem osv. Bara skriv så mycket du kan om dem. Vet att de inte är riktigt lika snygga, men eftersom jag bor i centrala malmö så är det svårt att köra fiddy här. Det närmaste jag kommer är gatreggad fiddy. http://www.blocket.se/vi/14069877.htm?ca=23_11_... (en länk på sådan.) | | | | | |  |  | | 2007-11-21, 16:05 | #7 | findus_90 Moderator

Jag kan inte så mycket om just EU fiddysar. Det är väl bara lite "grundfakta", 4-t motor, rolig leksak osv. Framförallt billiga, den länkade fiddyn var ju jätte billig.
Vet inte vad jag ska skriva mer. Men om du har en fråga så ställ den. Kanske har svaret på den. 
// Findus | | | | | |  |  | | 2007-11-21, 17:05 | #8 | [15]*All3* Medlem
Jag kan inte så mycket om just EU fiddysar. Det är väl bara lite "grundfakta", 4-t motor, rolig leksak osv. Framförallt billiga, den länkade fiddyn var ju jätte billig.
Vet inte vad jag ska skriva mer. Men om du har en fråga så ställ den. Kanske har svaret på den.
|
Har en fråga till findus, inte alls säkert du vet men ställer den ändå; Var kan man köpa nya delar (kåpor, däck osv) till EU fiddysar (kanske samma som en vanlig fiddy!?)
Har du någon aning så kan du ju länka t.ex har du inte så är jag inte arg på dig
All3 | | | | | |  |  | | 2007-11-21, 20:20 | #9 | findus_90 Moderator

Medlem sedan: Sep 28, 2006 | Haha, nu ska vi se. Om du köper en ny så finns det hos din ÅF, annars kan det vara svårt. Hör med han som du köper den av var han köpte den, så kan du fråga den återförsäljaren. 
// Findus | | | | | |  |  | | 2007-11-21, 21:55 | #10 | [15]*All3* Medlem
Medlem sedan: Jun 04, 2006 | Ja det får bli så, tack ändå | | | | | |  |  | | 2007-11-22, 19:21 | #11 | [15]*All3* Medlem
Medlem sedan: Jun 04, 2006 | Ledsen för dubbelpost, kunde inte editera  Jo har en fråga igen.... Jo en Maxpro 49cc (Eu-fiddy) tycker jag har en ful framlykta så jag undrar ifall det finns några alternativ som skulle passa till en fiddy!? (Det ska ha lyse i sig) Detta är en crossplatta med 2 halogener, men är den förstor eller? http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01184... | | | | | |  |  | | Reklam: | Superbike Göteborg Vi säljer Suzuki och KTM till mycket bra priser! Välkomna! | Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Sälja och köpa MC |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa MC) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|