Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Snälla Hjälp!!

2007-06-01, 17:19#1 
jeppe0001
Nykomling

hej jag blev precis medlem här. Jag har stora problem med moppen, det är som så att jag beställde massa delar från startuning inklusive ett öppet luftfilter (http://www.startuning.se/?pages=product&id=1179) och ett 72 munstycke , org 62

Har en cpi oliver sport btw

Nu är det som så att när min farsa skulle sätta in det så fick han dit det och så men han visste inte att man skulle pilla på luft skruven eller att man skulle sätta dit munstycket. Så han körde på org och utan att pilla på luftskruven, han fick igång den men dog när han gasade, satte på org delar igen, den funkade efteråt. Sen när jag kom hem så satte jag på allt inklusive munstycket, startade och den dog direkt. Pillade på luftskruven fram och tillbax, fick ej igång igen.. Sen tänkte jag kan det vara tomgången? (jag e ny i mekning) så jag pillade lite där, sen funkade den ändå inte så jag satte på org insug och org munstycke igen, funkade fortfarande inte!, gick ej igång asså. Jag pillade fram och tillbacks på luft och tomgångs skruvarna men startade ej .. kickade och el btw..

Nu till vad jag behöver hjälp med.. Vad kan det vara? när jag drar igång med el och kickar så låter allt som vanligt bara det att den inte startar.... Vad kan det vara? Tack för all hjälp =)

Setup btw , Helt Org ;P

Ska fixa effekt och dra v-ring och 4.8g vikter som jag har hemma.

Jo jag glömde, Hur gör man när man ställer in luften och hur vet man om den får för lite luft eller för mycket?

- Inlägget ändrat 2007-06-01, 17:46 av jeppe0001

2007-06-01, 17:34#2 
sp_dverik
Medlem

När man tar av förgasaren och öppnar den så är det ingen bensin kvar så man kan behöva kicka i ett par minuter för att få igång, det brukar va så
Ja vet inte riktigt vf den dör när du gasar antingen får den för lite bensin eller för lite luft
Tror att den får för lite bensin men e inte säker
Hur hörs ljudet när du gasar?
Prova att ta av filtret och håll för lite med handen så den inte får så myk luft
btw e inte 4,5 vikter för lätta
  1 användare har tackat för detta inlägg  

2007-06-01, 17:41#3 
jeppe0001
Nykomling

Okej , så jag måste typ kicka i 2min. Tack =)

det är 4.8g viktor Org är 6g eller 7g tror jag , och jag tror ej de är för lätta med ett technigas och utan v-ring, tror du det?

Men hur gör man när jag måste ställa in tomgången igen ? ska man ha den så mycket åt höger som möjligt? och sen skruva ner tills den inte dör och inte drar iväg eller?

Tack för snabbt svar

/ Jesper

2007-06-01, 18:14#4 
jeppe0001
Nykomling

UPDATE!

Har varit ute och kickat som en dåre i 5 min nu. Får fortfarande inte igång den =(

Någon som kan hjälpa plz??

(hur ställar man in luftskruven btw?)

2007-06-01, 18:20#5 
sp_dverik
Medlem

okej ja trodde det var tyngre viktor
Men när ja har skruvat på min luftskruv har den iallafall gått fram men bara i typ 25km/h
justera luftskruven efter du har fått igång den
Men om du bara gasar sammtidigt spelar det ingen oll hur tomgångsskruven står

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder