|
| Tändstiftet håller sig inte till reglerna :) | | |  |  | | 2007-05-31, 07:17 | #1 | Automan Medlem
Lustig sak.... jag kör med nuvarande setup lite större cc, riktigt sportfilter,rent utblås osv, när jag körde med min gamla stiftmodell ngk 7 (ej r modellen) så blev det oboyfärgat och hojen gick bra. Nu när jag börjat köra med ngk 8r så på samma optimala inställning så håller sig stiftet helt nytt... alltså färgas inte alls, förutom ute på kanterna blir det mörkt, innemot centrum håller det sig helt clean... armen kanske pyttelite svagt svagt färgat kanske, knappt märkbart isåfall.
Jag kör på och har hela tiden gjort det, på v-power från shellstationen, allt är sig likt sen jag bytte stiftet före o efter, nu senast bytte jag visserligen till något bättre o grövre bensinslang. Kranen är hel och jag kör med en ganska smal slang (för styrningen,aktiveringen) till den för att hålla trycket normalt, men det har jag gjort hela tiden.
Har provat fetare blandning, men den blir lite sluggish... inte så villig o pigg längre, på lite mindre så vill den nångång då och då rycka till o dyka för nån enstaka sekund.
Några tankar ? | | | | | |  |  | | 2007-05-31, 08:21 | #2 | JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | Varför bytte du typ av stift, om det fungerade bra med en 7:a?
/ JohnVanB | | | | | |  |  | | 2007-05-31, 09:31 | #3 | Automan Medlem
Medlem sedan: Aug 28, 2006 | Ingen speciell anledning JohnVanB, mitt gamla stift funkade bara bra men hade hört o visste väl att större cc skulle bli mer varmt, därför skaffade jag det många föreslår ett kallare ngk... och lika bra med avstört så det blev ett 8r. Och de går lika bra... kanske nån % bättre med detta 8r stiftet, men det håller sig för rent tycker jag o blir allt lite orolig, hmmm....
Vetefasiken om jag skulle prova ändå att istället för 98 gå till 100 på dellorton 17,5.... men men, tror ärligt talat att den bara kommer tjura då 
Provade för länge sen i samma setup när jag började köra in den, att köra med 102.. men då blev modell 7 stiftet svart o den tjurade.
| | | | | |  |  | | 2007-05-31, 10:40 | #4 | JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | Har du kört länge med 8 :a stiftet då? Om du inte kört så många minuter, så kan det ta några mil innan du får färg på stiftet. Annars skulle jag, om jag vore dig, byta till ett 7R-stift.
/ JohnVanB
- Inlägget ändrat 2007-05-31, 10:41 av JohnVanB | | | | | |  |  | | 2007-05-31, 13:02 | #5 | Automan Medlem
Medlem sedan: Aug 28, 2006 | Brukar köra minst några kilometer innan jag kollar eller justerar något efter den är varmkörd. Med detta stift har jag säkert kört mer än 20-30mil. Så du tycker jag ska byta tillbaka och istället köra ngk 7r ? kanske jag gör det, vet inte vad som händer ifall man kör med för kallt stift, kanske inte tänder lika bra... men borde inte stiftet vara ganska svart då ? verkar som den bränner rent nu...... vet inte om kombinationen v-power med ett kallare stift är bra, men jag kanske byter till ngk 7r istället då.
Har provat att skruva ut blandskruven maximalt, o då fick den en mycket mycket svag nyans brunt på det vita området, men den betedde sig lite tjurigt o kändes lite seg då, som om den gick lite för fett.
Nån mer som har nån idé angående detta ? | | | | | |  |  | | Reklam: | Stibix Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat. | Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|