Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Rx50 småproblem

2007-05-09, 14:29#1 
Automan
Medlem

Nu har jag fanimej fått nog med daltandet med denna skithög. Var ute idag och skulle prova hur den gick efter jag ställt in ventilerna och installerat sista saken... trimkammen, den gick skitbra o jag var lycklig en liten stund.

Sen på hemvägen (ca 4,5mil tur o retur) så regnade det lite... no biggie, men stannade på macken hemma och skulle in ett ärende, när jag kom ut så skulle jag starta scootern och startmotorn bara spann..... hmmm tänkte jag, vafasiken kan det vara, provade ett par gånger o samma sak (orsaken för att jag provade ett par gånger är för att bendixdrevet har ibland tjurat ända sen jag skaffade hojen, typ första trycket spinner och andra försöket tar den i kuggarna och startar upp... alltid varit lite småkonstig där, men inte reflekterat över det så mycket för den har alltid startat) men idag på macken då fick jag använda kicken o det gick utan problem.

När jag kom hem så tänkte jag att det är säkert bara bendixskiten som behöver rengöras och smörjas in rätt.... till min fasa så var det värre än så..... sad faaan vad jag är förbannad på skiten nu angry Startmotorn hade av nån anledning låst sig i inkopplat läge till det stora drevet, vilket i sin tur hade resulterat i att den har rundat räfflorna för det stora drevet på axeln från motorn och allt som hade kontakt på de räfflor som var kvar var det bredare drevet som kicken hugger tag i när man kickar igång den, satans helv bliip bliiip bliip bliiiiiip bliip bliiiiiiiiiiiiiiip bliiiip bliiiip bliip bliiiip.

Så det enda nu är att skaffa ett nytt sånt drev (vet jag inte vart jag kan finna nåt sånt, förhoppning bättre än orginalet) och plocka isär hela jävla motorn helt o hållet o byta ut vevaxeln (vevaxeln har visserligen bikenet tror jag).
Har förvisso garanti kvar igentligen, köpte den sista augusti förra året ju.

Herregud, jag tror inte jag orkar med denna mer, jag tänder fan eld på den och låter skiten brinna upp så jag slipper att någonsin se den igen angryangryangryangry Jag tror fan jag gör det, jag orkar fan inte med denna satans kinesjävel mer, mitt tålamod är fanimej helt slutkört nu. Ska fan ta stora rondelslipen ikväll o skada den ordentligt och sen släggfan o sen elda upp skiten.

Edit, gjorde ett försök att låta en verkstad ta hand om den o fixa den på garanti som jpr skulle betala enligt vad dom själva sagt en gång i tiden. Men inte nån vill ta in den när dom hör att den är köpt på det satans stället, de är bannade av alla typ generalagenter och verkstäder verkar det som, hade jag haft ägaren till jpr här nu hade jag fan drämt till han med kinesjäveln så han somnade angry

- Inlägget ändrat 2007-05-09, 14:55 av Automan

2007-05-09, 18:11#2 
Automan
Medlem

Varför sån smal kontaktyta för variatorplattan (stora drevet starmotorn drar runt vid start) varför är den kontaktytan så smal mot vevaxeln från motorn ?? varför kan inte den byggas ihop med drevet som kicken hugger tag i vid start ?? för det drevet som kicken hugger tag i o drar runt motorn har betydligt bredare kontaktyta på vevaxeln ju... men det förklaras i att det rycker tag där mer o därmed större ojämn påfrestning, men varför inte bygga ihop de två till en enhet och därmed förstärka det ??

Jag funderar på att borra några hål runt axelhålet på dessa två drev och ha typ huvudlösa bultar där, typ pinnar som styr upp och allt kläms fast sen med den stora muttern längst ut, det borde ju hjälpa en hel del..... vet inte om det är lönt att göra det i mitt läge nu, men om inte så kommer jag absolut att göra det sen............ fan, jag känner absolut inte för att riva ned allt, men nåt sparkar en i arslet hela tiden och liksom uppmanar en att välja den rätta vägen, annars jävlar bigeyes

Tankestund...
Vred nyss upp Prodigy på riktigt maffig volym o körde smack my bitch up, no good, poison, voodoo people... sist blev det their law, efter det har jag kommit fram till att jag ska raka skallen på sidorna, ha värsta breda tuppkam fast den ska vara väldigt kort, sen riktigt långt i nacken.... typ värsta mohicanfrissan som jag hade när jag körde mc en gång i tiden, sen ska jag fixa scootern och byta livstil helt från nu devil

Edit: SMACK MY BITCH UP wink

2007-05-16, 16:05#3 
Automan
Medlem

En alldeles egen tråd, där ingen annan än jag skriver... va gött grin Det är väl ett helt friskt beteende att prata med sig själv applause Tack love

Satte 3st 4mm "bultar" gjorda av kapat av lagoma bitar från en rundstång av starkt material o det var härdat. Borrade 3st hål igenom kickstartdrevet och variatorplattan/drevet och körde in "bultarna" pinnarna med loctite cylinderlås. Bara var noga med att få allt så centrerat som bara möjligt, o jag låg inom orginaltoleransen... blev mycket bra faktiskt, om jag får säga det själv blushing o allt gjorde man på frihand bigeyes

Men, det funkar perfekt och känns MYCKET säkrare än orginallösningen som bara hade drygt 1mm kontakt för kraftöverföringen till variatorskivan, nu har den säkert +5mm och jag tycker detta känns oerhört mycket bättre än orginalet.

Om det blir så att jag får ett nytt motorpaket osv på garantin, så kommer jag efter jag bytt över allt att bulta ihop den nya variatorn o kickdrevet på samma sätt, nästa gång med pelarborr så det går snabbare wink

Bytte ut min gröna bränsleslang jag köpte hos scootech eller vad det var, den har kännts billig och åt skogen för hård för att garantera en bra tätning, så jag stack iväg o köpte stålomspunnen hydralikslang, och det tätar fint o känns perfekt mjuk och ser MYCKET bättre ut, grövre slangar och glänser fint drool

Nä, fasiken vad jag behöver min varvtalsbegränsare omgående (har beställt men får väl inte förren nästa vecka). Min uppgraderade motor börjar släppa lite nu o bli ännu piggare o så, känns skönt nu att köra scooter, den drar så starkt o fint uppför branta backar och tuggar på fint.
Tur man har sin polini racingrem på iallafall, även om den är lite för lång så känns den helt rätt faktiskt. Har beställt en top-performence från scootech, för att testa hur den är... vågar inte prova malossi kevlar eller kevlar överhuvudtaget efter allt jag läst, så det blir polini i fortsättningen, eller denna nya top-performance jag ska prova.... de skriver att den ska vara bästa iallafall, hoppas scootech vet vad dom snackar om.

2007-05-16, 16:14#4 
Caretaker
Moderator

Klart underhållande läsning även om ingen svarat. Ditt ordförråd skulle få vilken svensklärare som helst att bli lyrisk. wink
Hur som helst tycker jag att det är bra att du verkat kommit över det värsta av uppgivenhet och gått vidare med återuppbyggnaden av kina-moppen. Ge inte upp!

applause

CT

2007-06-09, 18:13#5 
Automan
Medlem

Jaha, då var det kört igen med den söta "lille" scootern jag har.

Har kört på polini racing rem (inte kevlar) med orginalmotorn i ca 30mil, sen slängde jag på ett 80cc kit med kam osv, körde med det ca 70mil. Nu senast skulle jag iväg och den starta upp och gick som den brukade stark o bra acc (det var ganska jäkla varmt också) men jag hade väl kört nästan 1mil då jag började känna att den slira till litegranna en sekund och strax efter ett högt wiiii ljud följt av en bra smäll att nåt gick av, sen stog jag där som ett fån i hettan och fick börja leda den hem igen :(
Det jobbigaste var inte uppförsbackarna eller värmen, det var känslorna grin

Det är igentligen sanslöst att jag låter denna skit leva fortfarande, men jag gör det av nån konstig anledning.... igår hade jag faktiskt inte brytt mig om jag bara slängt ned den i diket.

Tittade nyss på vad som hänt..... jo, remmen var en stor del totalsmält och ohopkrullad som nån art thing, sen var det massa småbitar o smulor överallt av resten av remmen, massa smält avlagring på diskarna där bak vid kopplingen, och även på disken fram var det smält plast från remmen som satt kvar. Muttern fram hade lossnat trotts jag använder loctite som är cylinderlåsning, och igentligen ska tåla ganska hög värme, plastplattan med kylflänsarna på hade smält vid fästet och lite ute på kanten.... verkade ha varit en extrem hetta där inne.

Visst drar jag på och kanske därmed påfrestar remmen för mycket iom den är starkare nu, scootern e ganska tung o jag med, men herregud.... enligt detta resultat så kan jag inte använda scootern när det är varmt o jag bör vara väldigt snäll med gasen..... vafaaaaaan, en x8r med grymt acc håller ju remmen i evigheter på trotts dragandes på stort släp osv (förresten så efter jag gått några kilometer så fick jag bogsering sista biten av en honda scooter, och den drog på uppför backar osv, som om jag o min scooter inte fanns :) )

Nej, antingen säljer jag denna scooter nu... fan nu när man ställt in allt så motorn går skitbra o allt annat, men jag bara fattar inte hur jag ska lösa det med drivningen så jag känner mig mer säker där, eftersom jag tänkt pendla med den sen varje dag o vill kunna göra det trotts olika väderförhållanden.

Finns det remmar till 125-150scootrar som skulle passa strada rx50 ? (ca720-18), är de bättre o tåligare ? några råd ?
Hade fan inte dessa drivrem problem med orginalmotorn, där gick även orginalremmen i 300mil o såg nästan ny ut, men den var slö i uppförsbackar o så.... vad ska man göra ? sälja hela paketet med orginalmotorn o lite extra saker o bara skaffa en bra märkes 2takt hade varit enklast.

2007-06-09, 18:13#6 
JohnVanB
Moderator

Hmmm, som jag brukar säga:
Det är inte kvalitén på dessa moppar som är problemet, det är kunskapen OM dem som är problemet.

Eller rättare sagt, okunskapen.
De är inte byggda för trimning! De håller inte!
Att ta bort strypningar och återställa dem till "orginalskick" är en sak.
Men trimmar man, får man tyvärr räkna med de problem du stött på.
sad

/
JohnVanB

2007-06-09, 18:13#7 
Caretaker
Moderator

En fundering. Varför använder du inte kevlarrem?

confused

CT

2007-06-09, 20:26#8 
Automan
Medlem

Jag har allt stor lust att återgå till orginal nu, som du sa... de håller inte länge sakerna :(

Angående kevlar... jag har hört bara massa skit om dessa, därför väljer jag inte dem. Jag trodde poliniremmen jag körde med skulle hålla några hundra mil åtminstånne, men nädå..... men den större påfrestningen nu när den börjar bli inkörd kombinerat med värmen.... det är ju självklart. Så i slutändan hade det varit bäst att återgå till orginal för att skiten ska hålla länge och inte ge mig problem.
Allt funkar perfekt nu i maskin osv, men drivlinan håller inte för fem öre. Visst.... hade jag bara svängt omkring i centrum o korta sträckor så hade det inte varit nåt o den hade säkert hållt, men jag kör mycket längre sträckor och där blir det många uppförsbackar osv och därmed påfrestad mer än en kort runda i centrum.

Tja, trimmet åker nog av, det ger inget på dessa kinaskitar, de som sagt håller inte för det alls. Det hade säkert funkat klockrent att trimma såhär på en riktig märkeshoj, det är jag övertygad om, men dessa.... urk, de funkar bäst i orginalutförande.

2007-06-09, 21:44#9 
joakimpa
Avstängd
Jag är också trött på "TGB AKROS"

1: funkade den bra men ville inte startaangry
2: började battariet dampa alla sladdar blev varma ca 4-12*
3: ´startmotor dampar sadangry
4:på varkstaden vill de ha ca 3500-5000kr om man har den i 2 dagar) + 1tim = 450kr bigeyes
5: alla delar kostar ca 350-4500kr bigeyes en cdi-box ca 350kr om jag för tag på en sån för 50kr allså ny grin

Editerad enligt 1:2

- Inlägget ändrat 2007-06-09, 22:44 av Caretaker

2007-06-09, 22:43#10 
Caretaker
Moderator

Jag har kört på malossi kevlarrem i 600 mil nu...felfritt. Iofs inget trim förutom dellortoförgasaren men jag är nöjd med kevlar iaf.

smile

CT

2007-06-09, 23:59#11 
Automan
Medlem

Ok CT, det låter ju bra. Jag måste ju medge att jag har kört lite hårt med den, axat ganska rejält varje gång, o den har accelererat mycket bra.... men allt det har sitt pris = byta rem efter typ 50mil för att vara säker, då tänker jag ju på kvalitetsrem, och inte orginalet som skulle gå av bara vid tanken på att sitta på hojen samtidigt som detta trim grin

Jag ska byta hela baken på hojen nu till helt ny, motor och hela köret. Så antingen kommer jag att låta orginalmotorn sitta på, eller så flyttar jag över trimmet..... men det lutar åt att köra orginal i fortsättningen, eftersom jag inte alls tycker denna sortens trim (cyl/kolv/kam osv) passar in eller fungerar på dessa kinapruttar i längden. Säkert roligt för de yngre som bara svänger omkring ett par hundra meter åt gången osv, men om man kör ett antal mil enkel väg i branta backar och skogsvägar osv, ja det är inte alls tillräckligt pålitligt att använda så. Jäkla klena skitscootrar dessa kineser, pallar ju inget alls.
Jag skulle helt enkelt vilja ha tag i krafitigare variatorpaket, hela skiten och grövre rem, men vet inte alls vart man skulle finna detta. En idé var ju att kanske köra på 125/150 scooters remmar, men de kanske är likadana.

2007-07-15, 21:04#12 
Automan
Medlem

Detta är inte menat till människor, utan den ökända överviktiga.... nej, vi ska inte svära i detta forumet längre wink
Det gäller min yamati strada rx50 06'a.

Temperaturen ute är i solen... väldigt varmt grin men här där jag bor idag ca +29grader.

Var ute en runda och provade scootern efter jag bytt hela bakvagnen på den och fixat till den efter det som hände senast med att remmen small och lossade variatorn så att drivaxeln, räfflorna blev förstörda helt.

Nu var den fixad med allt nytt o så, men var ändå lite orolig. Körde iväg och ner i centrum o pumpa upp däcken till drygt 2kg enligt deras bärbara pumpar. Körde en bit ut i skogen uppför dryga backar och nedför osv, körde nog ett antal kilometer. Kom hem och kollade tempen på den (känns som åskvärme i luften fast det blåser lite ibland)
Toppen på motorn: 90*
Botten (vevhuset): 85*
Kåpan fram (ytterhöljet, högre graderna mot vevhuset) mellan 67-75*
Kåpan baktill: 50*
Däck bak: 39*
Däck fram: 26*

Kör som vanligt på V-power 99okt från shell.

Nu kör jag med orginalfjäder bak, orginalvikter i variatorn, orginalrem (den funkar, bara får byta den efter ca 200mil kanske redan 100mil.. hålla uppsikt på den mer nu) osv. Den går som en klocka, och jag ska kolla remmen strax o se hur det ser ut där.

Några kommentarer på temp ?? bara ville veta vad ni tycker om dessa siffror, tagna direkt när jag kom hem. Körde normalt, inte snällt eller för hårt. Scootern e tung och jag med.

2007-07-15, 21:04#13 
Mr-RS50
Medlem

Du borde inte köra på shell's bensin har hört att den inte är bra för motorn å smörjer för tunnt eller nånting

2007-07-15, 21:04#14 
sn1ff3r
Medlem

Det är en 4taktare så visst kan han det, det ända som kan sätta stopp är förgasar membranet. Men eftersom att det fungerar utmärkt på hans så ska han nog köra med det.

// Andreas

2007-07-15, 21:04#15 
Automan
Medlem

Jag slängde orginalförgasaren nästan direkt efter jag köpt min scooter, kör sedan dess på en dellorto som funkar utmärkt med v-power (orginalet gick också lite bättre med v-power.... ett tag wink).

Bara märkte en rätt tydlig skillnad när jag i början bytte från vanlig 95 till v-power, så jag har inte sett någon orsak att gå tillbaka till sämre 95okt. Den är piggare och allt känns bättre med v-power, så jag tycker det är bara korkat att köra på nåt annat när detta funkar bäst.

Nån som har nån kommentar om mina temps ? kollade nyss, remmen ser helt ny ut och allt ser fint ut.... tror det blir bra detta. Kollade en extra gång oljenivån så den var bra, samt pumpade i lite extra olja till växellådan, så allt ska väl vara bra nu och den ska väl klara några mil innan nästa raswink Nä, den får allt gå felfritt nu, annars spränger jag den smile

2007-07-15, 21:04#16 
Mr-RS50
Medlem

min står jnust nu ute i 30 grader med å den har gått 150 mil ca, men inte orkat göra en service men ska tömma den på alla oljor å klyva motorn å byta alla packningar i veckan, men jag kör på vanlig 98 funkar perfekt,

2007-07-15, 21:04#17 
Automan
Medlem

Rs50, har du kört i 150mil och inte bytt olja eller servat den alls ?? jadu, då är det nog dags att göra det nu då wink klart det går bra med 98, bara det att jag fastnat för 99 nu så jag fortsätter med det.
Du behöver ju inte klyva motorn och byta alla packningar om det inte är något märkbart fel på hojen, men du kanske ska byta ut saker och trimma eller nåt ? Gör du det bara för att du tror du behöver göra det för att du inte servat den på 150mil så kanske det vore lite dumt, bättre att bara byta oljan då för båda motorn och växellådan eftersom den bara gått 150mil totalt eller ? Iallafall, lycka till med det kommande servicearbetet.

Tror vi har hamnat en aningen ot här nu.

Vad jag ville få igång med denna tråden var temperaturer på dessa yamati strada rx50 och andra liknande, enkel beskrivning vad man kör och temp efter en varmkörning, kan vi sammanfatta våra erfarenheter i denna tråden om temperaturer och vad vi gör för att optimera prestandan värmemässigt.

Själv har jag vanligt hebo sportfilter på luftintaget till variatorn och nån racingfläkt för kylning på motorn. Vad jag ska göra är att skaffa en vattentålig fläkt och montera in i luftfiltret eller liknande, för att förbättra luftcirkulationen genom variatorn. Orginalremmen funkar faktiskt bra, men bör väl bytas vid ca 300mil för att vara säker, men det finns ju dåliga ex där som med allt annat om man har otur (därför har jag från nu en extra rem under sadeln förseglad i påse för att bibehålla nyaktigt skick).

Så sätt igång och skriv ned era temps och förslag på förbättringar.

Go for it !!! devil

2007-07-15, 21:04#18 
Mr-RS50
Medlem

jag tar det säkra före det osäkra och ja det kommer tillkomma lite nya delar till den så byter alla packningar för det, och det med filter på variatorn? aldrig hört om, vet att det sitter en slang på min variator kåpa men luftfilter o.O Sorry för OT

2007-07-15, 23:32#19 
Firefoxen
Avstängd
Trodde min Kina skulle hålla för pendel.
Men icke sa nisse.
Den bara går sönder och sönder!
Ska lämna in tillbaka den i morgon ska bli så gött och bli av med KINASKITEN och köpa Kvalitet för pengarna.

2007-07-15, 23:57#20 
Automan
Medlem

Blev lite fel detta när moddarna ska klippa o klistra. Denna tråd om temps hör liksom inte ihop med mina problem, för denna temptråd skulle ju som jag skrev vara en tråd för att sammanfatta allas temps, men okidoki om de vill köra ihop allt i en tråd och göra det till en enda röra.

Rs50, filter på variatorkåpan sitter det orginal på scootrar med variatordrivning för kylning av variatorn (sitter en kort slang i framändan på variatorn), men den har bara 3små hål för luften ska komma igenom, med mitt stora hebofilter istället så kommer luften in mycket lättare och kan kyla variatorn bättre... ska testa att sätta fläkt också som hjälper om jag hinner eller har lust sen, inget måste just nu iallafall.
Vissa sätter tydligen en tratt där för att mer pressa in luft i variatorburken, det funkar ju bra också, men inte så bra när det regnar.

Firefoxen, de håller för pendling.... men kräver översyn ganska ofta och ett känligt öra samt vakna ögon för eventuella konstigheter som man bör hugga tag i direkt så det inte skapar större problem framöver. Jag kan faktiskt inte råda nån att köpa en kines överhuvudtaget, det är alldeles för mycket lottokänsla över att få tag i ett hyfsat exemplar, sen kräver de så mycket omsorg och daltande att man ibland bara ledsnar på den, men är man väldigt mekarsugen och gillar att hålla på med att meka o serva osv, ja.. då går den väl bra och kan funka bra som en pendlarhoj.... men redan i början så nästan krävs det att byta vissa saker för att den ska gå bra, enligt mina erfarenheter med dem.
Skulle jag köpa en scooter idag, då skulle jag utan tvekan köpa en märkeshoj som honda eller nån italjenare.

- Inlägget ändrat 2007-07-16, 00:05 av Automan

2007-07-16, 00:52#21 
Mr-RS50
Medlem

Automan: hmm det har inte jag på min men mne, har bara en stor slang får la ta å fixa filter dit med då,

2007-07-16, 15:35#22 
T.B.
Moderator

Ändrade rubriken på denna tråd.
Passar lite bättre med vad tråden handlar om.
Du skriver intressanta inlägg och har en tvist på
dina funderingar som är fräscha.
Därav klistrade jag ihop till ett ämne där rubriken nu är mer passande.
Hoppas detta är något som är godtagbart.smile

Edit: Skulle ha skrivit detta till dig via pm igår tillsammans med namnändring.
Seniliteten breder ut sig så här i semestertider,
därav blev det gjort idag i stället.blushing

- Inlägget ändrat 2007-07-16, 15:38 av T.B.

2007-07-16, 16:01#23 
Automan
Medlem

Det är lugnt, såg ändringen nyss och måste medge att den är passande. Jag godkänner härmed din ändring grin

Tja, nu sticker jag iväg ett litet tag o gör lite annat, bigscaleracing och kanske lite bigscale helis... lite omväxling får man allt ha här i livet, och det är ju fint väder. När jag kommer tillbaka drar nog brorsan o jag iväg på en liten fisketripp med scootrarna.. hitta några bra skogsvägar o fina sjöar, det hade varit nice smile

Ha en riktigt trevlig semester allihopa, och passa på och njut av vädret så länge det är så här fint. Ser fram emot fina bilder från semester på scooter och kanske även videos ? det hade varit trevligt för alla att se tror jag. Jag ska se om jag tänker på att filma nåt eller ta bilder när jag sticker iväg, vi får se.

Tack för hjälpen T.B

2007-08-28, 00:33#24 
Automan
Medlem

Min "lille" kines har gått riktigt bra den senaste tiden efter det sista jag fixade iordning på den, den har bara gått som den ska och allt varit gött.
Jag har hela riden kört på v-power 99oktan.

Nu senast så hade jag nästan tom tank, utav en händelse tankade jag 95oktan.... körde hem 1km typ, sen en annan dag fram o tillbaka till centrum totalt 1km eller så.
Nu körde jag ned i centrum o den gick som den skulle, sen skulle jag köra hem och tog en pytteliten omväg på några hundra meter, den bara ville dö vid minsta gaspådrag, bara bööö och släppte av på gasen gick den bra på tomgång och var lättstartad o så, men vid lite belastning o gaspådrag så bara ville den dö.... kom fan knappt hem, fick hoppa av o leda den uppför en backe för den orkade precis dra upp sig själv

Ärligt talat, hur kan köra på 95oktan mot 99oktan göra denna skillnad på skotern ??? Det ska ju inte påverka på detta sättet att köra på lite lägre oktan, känns så ologiskt. Dock tyckte jag motorn kändes lite varmare än vanligt när jag kom hem nu senast.

Har ingen orginalkran, kör mad riktig kran, kör ej med membranförgasare, ventilerna står perfekt, inget läckage nånstans, olja osv helt normalt, vanlig sval dag inget ovanligt där.

Alltså den har gått som en klocka sedan jag fixade det sista på den, har kört långt och testat allt så det var 100%, detta hände nu efter jag tankade 95oktanig bensin istället för v-power 99oktan, inget annat som gjorts med den eller hänt på något sätt, bara annan bensin :(

Några förslag ?

TB, ärligt talat blev jag lite irreterad på att du låste min nya tråd. Man måste ju för guds skull kunna ha mer än en tråd per medlem eller hur ?
Hade jag vilja ha den i denna tråden hade jag lagt in den här.... som jag nu TVINGAS att göra. Två val fick jag, antingen lägga in det här, eller skriva det i märkesforumet... vad jag vet har inte yamati strada någon egen hörna här på webcar2k. Jag skrev aldrig något specifikt märke, för jag ansåg att den passade i övriga asiatiska problem *host* mopeder, eftersom det var en yamati.

Är det så ni vill ha det här nu i detta forumet ? att tvinga medlemmarna att sätta ihop alla sina inlägg, att övervaka allt så strikt och därmed ta bort känslan av ett fritt och öppet forum. Genom detta så gör ni ju bara att folk tappar intresset att komma hit och diskutera om saker, bara för de känner sig övervakade och hårt reglerade av er moderatorer... släpp lite efter på tyglarna är mitt förslag, innan det går för långt, bara mitt råd till er.
Jag förstår helt när ni tar bort upprepade trådar och svammel, men någonstans får ni dra gränsen så ni inte överdriver eller hur ?

2007-08-28, 06:33#25 
T.B.
Moderator

Då du frågar i öppet forum skall du också få svar där.
Denna avdelning är en samlingsavdelning för övriga asiatiska märken.
En hel del märken och modeller med andra ord.
Om nu alla med dessa skulle göra som dig, starta en ny tråd för varje fortsättningsfel
som drabbar din moped så skulle denna avdelning bli helt ogreppbar.
Detta är inte för att vara illvillig, utan det är ett försök att inte bara du skall få svar
för även de som inte startat en tråd skall kunna få hjälp.
Som exempel kan vi säja att jag har problem med min Rx50,
jag skriver in detta i sökrutan och då dyker denna tråden upp.
Läser i denna och finner att det är lite av samma saker som drabbar min moped.
Vips så har du en följdfråga från min sida i tråden som kanske du kan svara på,
eller så har jag svar på din fundering.
För att dra detta till sin ytterlighet så säger vi att alla med denna modell har skrivit mängder av trådar, då kanske denna tråden försvinner i mängden och både du och jag står utan svar.
Hoppas detta är en förklarning som kan vara till någorlunda belåtenhet.
MVH
Thomas

PS: Liknande förklarning har du fått en gång förut, jag väljer dock att inte vara irriterad
på dig.
Trots att via sökfunktionen så dyker detta upp:
http://www.webcar2000.com/countries/sweden/foru...
Tillsammans med en bra tråd som endast handlar om:
http://www.webcar2000.com/countries/sweden/foru...
Så i praktiken hade du tre val.

- Inlägget ändrat 2007-08-28, 06:35 av T.B.

Reklam:
Besök StibixStibix
Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (5):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder