| Allt om TMS! 1 [2] 3 4 5 6 ... 12 13 |
| |
 |  |
| 2007-06-09, 00:06 | #26 |
trinitron_90 Medlem

Medlem sedan: Jul 18, 2006 | den första bilden är Säkringen, den ändra bilden är en Strypning, det är Varv spärren |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-09, 00:06 | #27 |
JohnVanB Moderator

| ...och flytta inte min post för det är By QingQi, |
Om trådar ska flyttas bestäms av att det redan finns liknande trådar eller exakt likadana som man kan sammanfoga med. Inte om det är nåt " By Qingqi" eller inte. Vad har det för betydelse för dig?
Jaja, back to topic
Den vita är en hållare för en säkring, däremot bygeln ser ut som strypningen. Bara att testa att klippa. Skulle det inte vara strypning, är det bara att löda ihop den igen.
/ JohnVanB
- Inlägget ändrat 2007-06-09, 00:26 av JohnVanB |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-09, 00:06 | #28 |
Firefoxen Avstängd | ne men det är ju en TMS moped och det finns en Tråd om TMS men jag tycker det inte är värt det. Hur löddar man ? Är rätt ny på det här området. Sen ifall man ska dra upp variaton kan man dra bort Med en hylsnyckel? och ifall man klipper den måste man tejpa runt den eller nåt då ?
- Inlägget ändrat 2007-06-08, 23:52 av Firefoxen |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-09, 00:06 | #29 |
T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Då får jag lägga in en ordentlig protest då det är Firefoxen som står som trådskapare för tråden "Allt om TMS" och har flera inlägg i den tråden. Då det gäller märket TMS och inte Qingqi så blir det en sammanslagning. Annars blir det ganska fort svårt att hänga med vart i avdelningarna som trådar hör hemma. MVH Thomas. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-09, 00:12 | #30 |
Firefoxen Avstängd | Men det är ju Fortfarande QingQi som tillverkat den |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-09, 00:22 | #31 |
T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Ber om ursäkt för OT: Finns exempel inom de flesta produkter där en firma producerar men det står ett annat namn på produkten. Sammarbete är lönsamt. För att kunna hålla någon liten ordning så måste vi nog gå på namnet som står på produkten.
 MVH Thomas |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-09, 00:24 | #32 |
Firefoxen Avstängd | Okey , men nån som kan svara ?Hur man löddar ? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-12, 22:07 | #33 |
Firefoxen Avstängd | Moppen fungerade perfekt igår men idag när jag skulle starta den på elstarten hände det inget lät inte ens . Och då kickade man och det funkade , körde ett tag. Sen bada vi och efter det funkade den men hackade. Efter det så Stanna vi vid en kiosk och då gick den inte igång. Vad är felet? Är startmotorn paj? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-15, 17:33 | #34 |
krillie Nykomling
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-16, 20:25 | #35 |
Firefoxen Avstängd | Den till vänster. LÅNAD BILD
 |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-16, 20:48 | #36 |
Rebom Nykomling

Jag är ursel på moped mm men nu har jag köpt en föratt åka till jobbet o tillbaka,mopeden gå 55km/h o ner 60km/h men jag vill ha den lite snabbare än så typ 70eller mer men minst 70 och har läst FAQ så dem som svarar läs FAQ kan dem göra det själv för där finns inte svar på mina frågor;)
Kan jag själv utan att hjälp av andra fixa det? Hur? Vad är det som man bör röra och inte röra? CDI box om man köper annat går den fortare eller vad? kan fan ingenting...
OBS den är ny gått 36mil
MVH Rebom |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-16, 20:48 | #37 |
trinitron_90 Medlem

Medlem sedan: Jul 18, 2006 | det kan finnas en ring eller en bricka i Variatorn
Ringen sitter på Vevstaken, under remmen brickan sitter på Vikthållaren fast skruvad, om det är 2 delar som lossnar när du har skruvat av dom, så ska Båda bort, många tror att ena delen(som är som en stor ring som är fast skruvad) ska sitta kvar, men båda ska bra
om du tar bort denna så gör den ungefär en 65-70 och i nerför ungefär 70-80 |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-16, 20:48 | #38 |
Rebom Nykomling

Medlem sedan: Jun 16, 2007 | Tack för din svar men problemet är jag vet inte vad dem du har skrivt är och hur dem ser ut finns det bild på google som du kan länka så jag vet hur dem ser ut typ?
är det den hära?
http://ecobike.m8z.de/ecobikepics/varioanschlag...
men om jag ta bort den så ramlar vikterna eller ? ska jag byta viktarna till lättare? vart kan man köpa dem?
förlåt om jag frågar för mycket men jag måste förstå inna jag gör något fel
- Inlägget ändrat 2007-06-16, 15:33 av Rebom |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-16, 21:14 | #39 |
Firefoxen Avstängd | Mitt förra inlägg så ser anslagsbrickan ut (v-brickan) den till vänster. bara skruva bort den ( den satt på från början ) |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-16, 23:02 | #40 |
Rebom Nykomling

Medlem sedan: Jun 16, 2007 | okej är det bara ta bort den och byta vikterna?kan jag komma up i 70eller över 65? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-16, 23:27 | #41 |
Firefoxen Avstängd | bara ta bort den behövs inte byta vikter eller munstycke. |
 | |
| |
 |  |
| 2007-06-22, 14:29 | #42 |
Evileye Medlem
Jag har en TMS via (25km moppe,klass2). Jag kommer upp 35km/h.Efter det så verkar den vara CDI spärrad.Det spelar ingen roll om det går uppför eller neråt.35km är max vad jag kommer upp i. Jag har sökt och hittat en massa om hur man avstryper CDI:n...MEN ingen utav guiderna stämmer överäns med mina färger på sladdarna osv.
Tex. 1.Det finns ingen rosa kabel. 2.Det finns ingen brytare i variatorkåpan (väntersida).
Finns det nån CDI som är ostrypt som skulle passa till min TMS VIA? Eller kan jag kanske köpa en orginal CDI till en klass1 TMS? Eller finns det nån annan som har en TMS VIA som vet hur man kopplar bort Varvspärren?
Mvh Johan |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-22, 14:33 | #43 |
Firefoxen Avstängd | Det är denna.
 |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-23, 01:37 | #44 |
Evileye Medlem
Medlem sedan: Jun 20, 2007 | Min CDI ser tyvärr inte ut så.Min CDI har inte den där röda öglan eller nån slags ögla.Helt ren bara kontakter. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-23, 16:50 | #45 |
Firefoxen Avstängd | Ok . Har du kollat i fall det finns en mässingskruv? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-23, 18:08 | #46 |
Evileye Medlem
Medlem sedan: Jun 20, 2007 | Ja en sådan fanns.Jag har testa helt utan och helt inskruvad.Men det är 35km som gäller.Men man både hör och känner att den bryter vid 35km.Som jag skrev innan så spelar det ingen roll om det går uppför eller nerför.Det är 35km som gäller .Jag är 100% säker på att den är CDI stympad.För hade det varit något annat än CDI:n så hade jag kunnat få upp mer fart i nerförs backarna.Jag skall se om jag inte kan ta en bild på min CDI box så ni kan se skilnaden.Den är som sagt helt ren från öglor.Finns bara 1 kontakt med 5st kablar om jag minns rätt.Kablarna följer inte heller samma färger som på bilderna jag sett här innan.Ex min blå/gula kabel som går från magnetbrytaren är inte blå/gul ända upp till CDI:n utan kopplas ihop med en röd/vit innan den går in till min CDI.Samt att det är inte mitten stiftet som inte används utan ett stift på ena kanten som inte finns.Men som sagt jag skall försöka att få upp en bild på min CDI box.
Jag testade att koppla bort den helt=Går ej att starta Jag testade också att koppla blå/gul till minus/plus=Går ej att starta Gjorde samma med den röd/vita kabeln med samma resultat (Går ej att starta)
Jag har iof inte testat att att koppla isär blå/gul och röd/vit för att sedan dra båda till minus/plus.
hehe testade även en fuling...2 lager med eltape på magnetbrytaren=gjorde varken till eller från 
Om jag inte lyckas med att gå runt varvbromsen i CDI:n så funderar jag på att köpa en annan CDI box till en annan TMS 4-t fast till en klass1 moped istället.
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-23, 19:46 | #47 |
Evileye Medlem
Medlem sedan: Jun 20, 2007 | Såja nu har jag varit ute och tagit lite bilder.  Här under kan ni se hur min CDI box ser ut.Även om inte bilden säger det så finns inte heller nån skruv/parameter att skruva på.

Här har jag tagit en bild på min kontakt som kopplas in till CDI boxen.Samt vilka färgkoder jag har på mina sladdar och hur dom kopplas.

Sladdarna grön och svart/gul går till tänddosan (vet ej vad den heter)Den som går med sladd till tändstiftet. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-23, 22:30 | #48 |
farre Nykomling
jag har en TMS z2 och jag hadde tänkt att ta bort variatorringen. men jag är lite osäker om vilken det är. skulle vara bra om jag fick en bild. jag har också läst lite om CDI strypningen och komm fram till att ja skulle klippa den blå kabeln i cdi:n, men då startade inte mopeden så ska jag klippa en annan kabel i min TMS Z2? tack på för hand[/IMG] |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-24, 23:15 | #49 |
Firefoxen Avstängd | 1. Pocka bort variatorkåpan 2. Skruva av den med en mutterdragare / Spärra med en tiaskiftnycken och sen vrid med en spärrkraft. 3.Plocka bort de stora delarna! 4.Den längstbak ska du vända upp och ner. 5. Skruva av med de tre skruvarna. 6. Plocka bort brickan så att du ser variator "hållarn" den som trycker emot vikterna. 7.Montera på allt igen.UTOM BRICKAN 8. Dra inte åt med trycklufts mutterdragare! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-25, 05:16 | #50 |
sn1ff3r Medlem
Medlem sedan: May 17, 2006 | Evileye, din cdi box har samma kontakt som Baotian orginal. Kolla om du kan få låna någons Baotian cdi och pröva med. Det kan vara så att det är som på 2 taktare, att cdi boxen är låst inuti. Annars får du kolla efter strypning i variatorn eller förgasarn, kolla musntyckes storlek och sånt. Det står på munstycket vilken storlek den har.
// Andreas |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder Allt om TMS! 1 [2] 3 4 5 6 ... 12 13 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |