Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Yamati Strada RX 50 läcker bensin

2007-04-28, 08:09#1 
Lilla Gumman
Nykomling

Hej!

Min Yamati Strada som jag köpte i oktober i fjol läcker bensin. Det flödar över så att bensin kommer till luftfiltret och deoppar ner på marken. Det har hänt tre gånger nu. Den första gången kom det ut mekaniker som mekade. Den andra gången var den på service från tisdag till torsdag, moppeförsäljaren sa att de inte hittade något fel och jag fick ta hem moppen som då gick att köra igen.

Nu den tredje gången står moppen hos försäljaren igen. Jag frågade om det var förgasaren som skulle bytas ut, men de trodde det var bensinkranen.

Vi har pratat med innehavaren av butiken där moppen är köpt om varför det rinner bensin ur luftfiltret och enligt henne är det något med bensinkranen. Någon "vanlig" bensinkran finns inte, däremot sitter det en ventil med tre slangar mellan.bränslefiltret och förgasaren och jag misstänker att det har med den att göra att bensinen rinner ut genom luftfiltret.

Är det någon som har en idé? Vi har inte kunnat köra hur vi har velat under hela april och det börjar bli tröttsamt att jag inte kan ta mig dit jag vill för mpppen bara krånglar.

Hälsningar

Lilla Gumman

Reklam:
Besök StibixStibix
Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (9):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder