| Baotian Sprint! 1 2 3 [4] |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #76 |
jasse Avstängd | nej bara mässingskruv |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #77 |
sn1ff3r Medlem
Medlem sedan: May 17, 2006 | hmmm...jaaa du min var helt ostrypt.... inte äns en v-ring...ingen ting... toppade 65-70 uppför. :D |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #78 |
IT-Lennon Medlem

Jag tror det är såhär, Caretaker, att Qingqin har 8 gr orginal och Baotian kör med 6 gr ( ungefär, verkar det som ?) Kan det stämma......?
/ JohnVanB |
Jag har fått för mig att Sporten har 6g och classicen 8.5g, kan det stämma tro?
/IT-Lennon |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #79 |
JohnVanB Moderator

| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #80 |
Sprinten Medlem
Medlem sedan: Jul 26, 2006 | På min Sprint så hade jag 6,5 grams |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #81 |
pelleponken Medlem

Medlem sedan: May 31, 2005 | Hahaha inget verkar stämma, verkar som om de har lagt i vikter lite hur som helst i fabriken.... |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #82 |
sn1ff3r Medlem
Medlem sedan: May 17, 2006 | Njaaeeee... ja tror att det är så att dom lägger i vikter efter hur dom är strypta. Kanske för att de ska vara något rättvist axx och toppfart... |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #83 |
bt49qt-12 Nykomling
Medlem sedan: Sep 20, 2006 | jag tror jag får satsa på 4,5 det verkar det mest rimliga |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #84 |
Fredells Medlem

Medlem sedan: Jul 24, 2006 | lol min har 5 grams orginal och jag beställde 4,5...haha det skiljer inte så mycket, kom på det nu 15 dagar efter |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #85 |
sn1ff3r Medlem
Medlem sedan: May 17, 2006 | Okey.. men man får inte mycke toppfart av lättare vikter. bara mer axx... |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #86 |
Wernersson Nykomling
Medlem sedan: Jul 05, 2008 | Hejsan!! jag har en Baotian TMS Sprint.. Och jag väger 65 kilo och jag undrar vilka variatorvikter jag ska ha då... jag vill ha bättre acc och att den ska bli lite starkare. den gör 55km/h på plan backe. Tacksam för svar //Mvh Wernersson |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-20, 13:04 | #87 |
bobbanswe Nykomling
Medlem sedan: Jul 20, 2008 | Tjena allesammans! Registrerade mig precis på detta forum efter ha hängt här och bara läst massa med intressanta inlägg under en viss tid. Men tyckte att det var dags att skapa en användare.
Så här ligger det till, har en budget för tillfället på ca 10 000 som max och letar efter en moped som är bra orginal. Är absolut inte särskillt kunnig inom ämnet men anser ändå att jag vill ha en moped som har någorlunda bra acceleration och toppfart, orginal (eftersom jag inte får/vill trimma) och som jag dessutom inte behöver mecka så mycket med. Och efter att ha läst grymt mycket på detta forum har jag kommit fram till att Baotian sprint borde var ett bra val för mig? Vad tror ni? Rekommendera gärna andra mopeder inom denna budget om det finns någon annan jag borde kolla upp! 
Om jag skaffar en moped nu eller typ inom en månad eller så kommer jag inte hinna skaffa EU-kort förrens efter vintern (tror jag), gör det något för mopeden att det kommer stå i ett relativt kallt garage nu innnan den är inkörd? Och kommer det gå bra att jag kör den lite smått nu innnan vintern och kanske någon gång där i oktober om det inte är alltför kallt?
En liten fråga vid sidan om också, finns det någon lagligt relativt billig styling att utföra? 
Btw, begagnad moped funkar absolut, men kom ihåg att jag inte är "meck kunnig".
Bra svar uppskattas 
/Bobban
- Inlägget ändrat 2008-07-20, 12:40 av bobbanswe |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-21, 21:38 | #88 |
bobbanswe Nykomling
Medlem sedan: Jul 20, 2008 | En som min kompis känner säljer sin Sprint för 6500 kr och den har gått 300 mil. Är det en bra deal eller är en moped helt utsliten efter ha gått så långt? Som sagt är jag inte särskillt kunnig, så detta kanske är en dum fråga, men ett svar uppskattas. Ska bli så grymt kul med en moppe |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-03, 21:00 | #89 |
bobbanswe Nykomling
Medlem sedan: Jul 20, 2008 | Hej igen. Vill köpa en ny Sprint men är nu rädd för att accelerationen ska vara mycket långsammare än jag tänkt. Ingen här på forumet som har en otrimmad Sprint som kan lägga upp en video när de accellerar? Skulle VERKLIGEN uppskattas |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-06, 22:58 | #90 |
bobbanswe Nykomling
Medlem sedan: Jul 20, 2008 | Ingen som vill hjälpa en snäll själv med en liiten video |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-07, 09:55 | #91 |
xlex Medlem
har baotian sprint yamaha motor? ja har för mig att ja läst det nån stans. om de är så så borde ju typ vara samma motor i tex aerox. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-07, 09:58 | #92 |
xlex Medlem
har baotian sprint yamaha motor? ja har för mig att ja läst det nån stans. isåfall så borde det vara samma motor i tex aerox |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-13, 00:50 | #93 |
xlex Medlem
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-14, 12:10 | #94 |
henkethej Nykomling
Medlem sedan: Aug 14, 2008 | Jag har en baotian sprint som går utmärkt trots alla milen. Men det är en sak som verkar konstigt. När jag kommer upp i c:a 60 så börjar det nästan tuggas/hoppar i variatorn som om remmen är utsliten, men den har jag jag bara kört c:a 40-50 mil med, och då borde den inte vara slut?:S Kan det vara vevlagrena som gjort sitt? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-26, 03:23 | #95 |
pappacalo Nykomling
Medlem sedan: Jul 17, 2006 | Ett gott råd, köp INTE Baotian då... bara servicen kostar 100 lappar fram tills den gått 150 mil tror Jag... det är 2-3 servicar bara på de första 200 milen nånting.
Sedan är det "kvaliten"... det finns inget som heter kvalite' på Baotian, åtminstone inte på sprinten... trött, törstig, klyddande el-system/larm , stötig gång (hård fjädring) och billiga skit-plastkåpor som spricker superlätt... det enda som Jag nog kan säga har kvalite' är väl själva motorn (förgasaren ej inräknad) Men det stora LJUGET man kan läsa ang. bränsleförbrukningen är totalt skitsnack.. kombinationen felbestyckad förgasare / vacuum styrning gör att man antagligen aldrig kommer under 0,3 liter/mil, snarare närmre 0,4... tyvärr. för vanligtvis borde en 4-taktare gå betydligt mer ekonomiskt än en 2-t.
Enda stora fördelen var väl att det bara var att dra en sladd till variatorstrypningen så gjorde min ca 70 knyck.. en mycket hög hastighet med tanke på de usla däcken och den duktigt stenhårda fjädringen..
Nä Jag vill hellre rekommendera dej en begagnad Vivacity t.ex... de går att hitta för under 10.000 och de bara går och går i ur och skur..., bra acc och drar mindre än Baotian.. Jag har 2 polare som kört sina Vivacity i 3 år.. inte något klydd alls....
Jag sålde min kines efter 200 mil drygt... det var en mycket dyr och jobbig tid dessa 200 mil.. 2-a handsvärdet är förståeligt nog obefintligt...
MvH
|
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-26, 04:05 | #96 |
pappacalo Nykomling
Medlem sedan: Jul 17, 2006 | "Och man ska inte gnälla, för det finns måndags exemplar av alla mopeder, såsom piaggio, kymco, yamaha, pgo och diverse andra mopedmärken.
// Andreas "
Så då menar Du att även andra märken skulle kunna göra en modell där vartenda exemplar är måndagsexemplar som baotian ?? Skulle inte tro det .... det handlar inte om måndags-ex. här, det handlar om ur-dålig kvalite' och inkompetent bestyckning av förgasare, bland annat.
Och detta händer definitivt inte med riktiga märken....
Men det kanske Baotian också blir en dag i framtiden.
|
| | |
| |
 |  |
| 2008-08-30, 18:30 | #97 |
bobbanswe Nykomling
Medlem sedan: Jul 20, 2008 | Tja, har precis köpt en Baotian Sprint och är hittills mycket nöjd. Dock förstår jag inte riktigt vad det är för olika grejer den lilla displayen vid hastighetsmätaren visar och hur man använder den. Någon som har svar på detta? 
Upskattas |
| | |
| |
 |  |
| 2008-09-18, 22:45 | #98 |
faircry Nykomling
Medlem sedan: Aug 19, 2008 | Hej allihop jag har köpt en baotian sprint som gått ca 30 mil nu. har bytt växeloljan och motoroljan och jag undrar vart cdi boxen sitter? visa gärna bilder.. jag undrar också vilken vikt på variatorvikterna det ska vara. hjälp mig |
| | |
| |
 |  |
| 2008-09-22, 18:27 | #99 |
Lasse71 Nykomling
Själv köpt en Sprint -08.
Vikterna som satt i min vägde 6gram styck. Angående vilken vikt du skall sätta i verkar vara enligt detta forum att det mer eller mindre krävs att man får testa sig fram med olika vikter. Kanske en ide' är att köpa lättare vikte och sedan byta upp sig i vikt tills det vill sig...
Angående CDI-boxen så lade jag ett PM till dig. Jag skriver i det PM att det mesta i kabelväg finns på höger sida, bakom skärmen, sett bakifrån. Jag har inte plockat loss min kåpa men jag "grävde" underifrån och hittade anslutning till den berömda "rosa kabeln". Samt så var det lite knöligt med något svart etc... Orkade inte mer för tillfället då kroppen inte tyckte om min arbetsställning ,-).
Du kan väl skicka PM internt till mig så gör jag likaså angående progress med våra "Sprintar" då de är båda -08'or och förmodligen i samma utförande...?
/L |
| | |
| |
 |  |
| Igår 23:25 | #100 |
Kinaskit Nykomling
Medlem sedan: Oct 05, 2008 | Inlägget infogat från annat ämne. Postades ursprungligen: 2008-10-05 23:13:21
Hej, jag heter Niklas och har ganska nyligen köpt en Beg moped av en gammal kompis, En baotian sprint. När jag fick hem moppen så hade den inget komp, så jag började skruva lite, Tog bort toppen.. och cylindern och kolven^^ Satte dit ett sprillans nyss 60cc, skulle sätta ihop det..... Satte ihop det, Men jag tänkte ju inte på hur kamaxeln och svänghjulet stog, så nu sitter den antagligen i fel kugg, När jag drar runt motorn så suger den i avgasporten och blåser ut genom föggen.. Jag har läst lite om några markeringar, men jag hittar inga markeringar på kamdrevet, bara två bokstäver på svänghjulet? Någon som kan ta sej lite tid att förklara, eller i allafall länka till monterings skiss någon stans som det finns..

Tack på förhand!! // Kinaskit |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Stibix Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat. |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Baotian forum Baotian Sprint! 1 2 3 [4] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Baotian forum) |
« Tillbaks till föregående sida |