|
| Vilken bil får vi plats i? | | |  |  | | 2007-04-03, 13:10 | #1 | janbanaan Nykomling
Medlem sedan: Apr 03, 2007 | Vår familj måste byta bil men jag är inte säker på vad vi får plats i. Vi har två barn 4 och 7 år och väntar tvillingar i sommar. Vår Focus blir för liten och måste säljas. Men vad ska vi köpa istället?6 personer måste få plats och det måste också finnas plats för en tvillingvagn och några matkassar i bagaget antar jag. Ford Galaxy, SEAT Alhambra och Sharan verkar ha ett näst intill obefintligt bagageutrymme. Funderar på Crysler grand Voyager eller Ford Windstar då dessa verkar vara lite större. Har någon erfarenhet av dessa? Finns det årsmodeller som är bättre eller sämre? Kan man flytta runt säten för att skapa utrymme i bagaget? Vad bör man tänka på när man köper minibuss? Finns det andra små bussar i denna storleksordning som är bra?
Tacksam för svar! | | | | | |  |  | | 2007-04-03, 13:33 | #2 | AudiRS6 Moderator

Har inte Ford S-max sju sittplatser? Bagagerummet lär iof bli nästan obefintligt.
Hmm, annrs är ju grand voynger med Sto and Go funktion att rekommendera. Då har jag för mig att du kan fälla ner andra och tredje raden elektiskt och skapa ett plant lastgolv.
/audi | | | | | |  |  | | 2007-04-03, 16:08 | #3 | buba Moderator

Har ni kollat på Chevrolet Trans Sport? Min familj köpte just den för att det fans 7 säten och ett bagageutrymme. Det är väl inte den minsta o billigaste bilen direkt, men den funkar ju som sagt för 7 pers. och endel bagage. Om en tvillingvagn går in eller inte, vet jag inte, men det är ju bara att kika förbi en bilhandlare och prova..
//Buba | | | | | |  |  | | 2007-04-03, 22:19 | #4 | joonte Medlem
Medlem sedan: Mar 03, 2007 | MIn familj har en Opel Zafira. vi är 6 pers men bagage utrymmet räcker ändå när vi drar på semester | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
| Utvalda bilannonser
- Saab, Saab 9-5 Aero 2,3 t
- Jaguar, XJ( Soverign 3,2
- Mercedes, 400SE
- Nissan, Figaro
- Audi, S8
- Volvo, 855 GLT
- Volvo, V70 Classic 2,4
|