Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa bil
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Vilken bil får vi plats i?

2007-04-03, 13:10#1 
janbanaan
Nykomling

Vår familj måste byta bil men jag är inte säker på vad vi får plats i. Vi har två barn 4 och 7 år och väntar tvillingar i sommar. Vår Focus blir för liten och måste säljas. Men vad ska vi köpa istället?6 personer måste få plats och det måste också finnas plats för en tvillingvagn och några matkassar i bagaget antar jag. Ford Galaxy, SEAT Alhambra och Sharan verkar ha ett näst intill obefintligt bagageutrymme. Funderar på Crysler grand Voyager eller Ford Windstar då dessa verkar vara lite större. Har någon erfarenhet av dessa? Finns det årsmodeller som är bättre eller sämre? Kan man flytta runt säten för att skapa utrymme i bagaget? Vad bör man tänka på när man köper minibuss?
Finns det andra små bussar i denna storleksordning som är bra?

Tacksam för svar!

2007-04-03, 13:33#2 
AudiRS6
Moderator

Hej!

Har inte Ford S-max sju sittplatser? Bagagerummet lär iof bli nästan obefintligt.

Hmm, annrs är ju grand voynger med Sto and Go funktion att rekommendera. Då har jag för mig att du kan fälla ner andra och tredje raden elektiskt och skapa ett plant lastgolv.

/audi

2007-04-03, 16:08#3 
buba
Moderator

Hejsan !

Har ni kollat på Chevrolet Trans Sport? Min familj köpte just den för att det fans 7 säten och ett bagageutrymme. Det är väl inte den minsta o billigaste bilen direkt, men den funkar ju som sagt för 7 pers. och endel bagage. Om en tvillingvagn går in eller inte, vet jag inte, men det är ju bara att kika förbi en bilhandlare och prova..

//Buba

2007-04-03, 22:19#4 
joonte
Medlem

MIn familj har en Opel Zafira. vi är 6 pers men bagage utrymmet räcker ändå när vi drar på semester

Reklam:

Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (8):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil