|
| Är automatlåda bra att dra med? Vad är rimlig förbrukning? Hur drar man "snålt"? | | |  |  | | 2007-03-10, 15:43 | #1 | jonnny Nykomling
Medlem sedan: Mar 10, 2007 | Är ny när det gäller husvagnar. Vi har en lätt Adria 1050 kg totalvikt och drar den med en Chevrolet transsport. När jag kört lite längre ca 10-20 mil har den en gång dragit 1,54 och en annan gång 1,8. Utan husvagn drar den ca 0,95 på sammatyp av väg.. Ni som är mer erfaran! är det rimligt eller kör jag på något sätt fel. Är automatlåda bra att dra med? | | | | | |  |  | | 2008-05-18, 21:58 | #2 | Leila Nykomling
Medlem sedan: May 18, 2008 | Hej Jonny Vi drar med automat och det är toppen,vagn som väger 1470 med Mercedes E220,6:a stark motor gör att det inte drar så mycket extra och är väldigt bekvämt,men äldre amerikanare brukar ha en förmåga att dra mycket, speciallt med släp på.Vi har även dragit med en Cadillac,men då hade vi en SMV, det märktes ju inte ens då att man hade en vagn bakpå, så det går inte att jämföra.Undrar om du inte får stå ut med bensinförbrukningen om du ska ha den bilen att dra med ? Troligen, dra på fel sätt ,kan man gära det, kanske,det känner jag inte till,men ville berätta att har man rätta bilar med automater går det perfekt, starka motorer och bra kylning på automaten, då funkar det hur bra som helst,men man får ju alltid lite högre bensinförbrukning med en husvagn på, även på manuella bilar. Hälsningar Leila | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Husvagnar & husbilar » Öppet forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|