| Allt om Yamati (Alla modeller)! 1 [2] 3 4 5 6 7 8 |
| |
 |  |
| 2007-03-29, 10:35 | #26 |
czam Nykomling
Medlem sedan: Mar 28, 2007 | Du wunderbaren, vilken verkstad var det som tog sig an eländet? Jag fick en RX50 mer leverans igår och den är inte direkt godkänd för att vara splitterny. Mailade just JPR för att se vad dem säger, men rimligtvis behöver jag ha tag i en verkstad. Jag är inte petig sådär, men jag tycker att ett rimligt minimikrav är att delarna är hela när man får scootern åtminstone. Lust att droppa namnet på verkstan? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-03-29, 10:35 | #27 |
mej_91 Medlem

Medlem sedan: Jul 22, 2006 | du wunderbaren..............ventilerna va med 99,9 % säkerhet felet ´till kallstarterna.
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-03-29, 10:35 | #28 |
wunderbaren Nykomling
Medlem sedan: Mar 24, 2007 | Japp, E & D MC heter stället http://www.eodmc.se/
bra service, trevlig personal och bäst av allt, dom vill gärna laga moppar som kommer från kina! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-03-29, 10:35 | #29 |
jonnte Nykomling

Medlem sedan: Mar 26, 2007 | Snälla wunderbaren, Kan du inte försöka ta reda på vad dom gjorde för att få ordning på elstarten. Jag har samma problem och får inga svar av JPR. Vore tacksam för alla tipps i frågan 
//Jonas |
| | |
| |
 |  |
| 2007-03-29, 10:36 | #30 |
wunderbaren Nykomling
Har en Yamati Strada -06 som inte startar överhuvudtaget på elstarten, men kicken går bra att använda. Jag har ett nytt fulladdat batteri, så det är inte batteriet, vad kan det vara då, tändstiftet? Är inte så teknisk av mig.
Tutan samt alla ljus fungerar jättebra, så det kan inte vara batteriet.
- Inlägget ändrat 2007-03-24, 15:17 av wunderbaren |
| | |
| |
 |  |
| 2007-03-29, 10:36 | #31 |
ChrillZ_ Medlem
Medlem sedan: Dec 03, 2006 | startmotorn ? det borde det kunna vara.. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-03-29, 10:36 | #32 |
tjabba Nykomling
Medlem sedan: Jul 22, 2006 | "Klickar" det i startreläet eller är den helt "död"?
Jag har bekymmer när det blir kallt med att en liten strömbrytare på vänster handbromsreglage "hänger" sig. Det i sin tur gör att bromslampan ej tänds och då ger den ingen "klarsignal" till startreläet att dra igång startmotorn. Men det löser sig genom att att jag håller in höger handbroms istället.
Bytte även tändstiftet i höstas till ett NGK och då har det funkat bra. Ibland verkar det dock som att startmotorn inte vill dra riktigt... |
| | |
| |
 |  |
| 2007-03-29, 13:44 | #33 |
neoexotrap Medlem

Medlem sedan: Aug 29, 2006 | Ser att andra har samma problem som jag.. Den vill inte starta riktigt på elstarten.. Någon som vet varför.. Jag har fulladdat batteri o nytt tändstift. Den startar på en kick men inte på elstarten. Låter som om den liksom bara ligger o spinner o inte riktigt slår runt cylindern. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-03-29, 15:30 | #34 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Hmmm...på baotian så är/var det ett inte allt för ovanligt fenomen att bendixdrevet var för mycket fett på....från fabrik. Det plockar man i så fall loss, tvättar rent och smörjer lite. Det myckna fettet gjorde att drevet inte slog in som det skulle utan det bara "spann". CT |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-06, 09:03 | #35 |
jonnte Nykomling

"Svårt att svara på din fråga . Det kan vara choken som inte fungerar. Innan du startar dra gashandtaget till fullgas några ggr och gasa sedan inget när du försöker starta. Fungerar inte det prova att hålla för luftfilterintaget med handen och starta.
Med vänlig hälsning Mats JPR Import"
Jag provade detta men det hjälpte inte. Någon som har fler tipps.
//Jonas
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-11, 22:43 | #36 |
jonnte Nykomling

Medlem sedan: Mar 26, 2007 | Eftersom jag inte får svar ifrån JPR gav jag upp. Det verkar vara torka här med. 
Jag hittade efter lite sökande att jord kabeln mellan motorn och ramen var bort sliten. Efter att jag hittat ett lämpligt ställe att fästa den i ramen igen, går det mycket bättre att starta med elstarten.
Det kan man kalla kontakt problem. 
Hoppas att det inte dyker upp fler problem i framtiden. Har nu rullat 60 mil. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-11, 23:08 | #37 |
Ompa83 Nykomling
Medlem sedan: Aug 03, 2006 | Tja! vart sitter den jordkabeln som hade gått av på din Strada jonnte? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-12, 17:16 | #38 |
jonnte Nykomling

Medlem sedan: Mar 26, 2007 | Den satt endast fast i motorn vid fläcktkopan. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-15, 18:37 | #39 |
jonnte Nykomling

Medlem sedan: Mar 26, 2007 | Har den senaste tiden inte haft några problemmed att starta med elstarten. Kan ha varit den lösa jordkabeln.
Har idag bytt vikterna till 4,5 grams. Det blev en markant skilnad. Varvräknaren låg tidigare på max 6000 varv men nu ligger den på 7500 varv. Bättre ax och starkare i backar, ligger i ca 45-50 km i uppförsbackar nu.
Små frågor ang detta till er som vet. Det verkar som om motorn inte vill riktigt vid snabb gas på drag. Den liksom gör ett hostande mitt i pådraget och kommer sedan tillbaks igen. Detta började efter det att jag bytt vikter. Någon som har några tipps på vad detta beror på?
//Jonas S |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-22, 17:05 | #40 |
Lilla Gumman Nykomling
Min Yamati Strada har haft svårt att starta. Den har stannat och läckt bensin. Efter diverse skruvande kom de fram till att de inte hittade något fel, men nu skulle den fungera. Min man körde i fredags och då stannade den igen men utan att läcka bensin. Han fick fälla upp centralstödet, starta igång den, gasa och bromsa med vänster handbroms samtidigt och då gick den igång. Idag har jag kört och det gick jättebra.
Så ja, mina erfarenheter av Yamati Strada är inte så bra. Men, det är ju garanti kvar på den. Köpte den i oktober förra året.
Hälsningar
Lilla Gumman |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-24, 23:53 | #41 |
jonnte Nykomling

Medlem sedan: Mar 26, 2007 | Jag har nyligen bytt variator vikter i min RX50. Det blev en stor skillnad i både styrka och topphastighet.
Därimot har jag ett stort problem när motorn blir varm. Då vid hastigt gaspådrag tappar den orken och kommer senare igång. Detta är lite irriterande vid tex röljus mm.
Snälla någon vad kan jag göra åt detta?
MVH Jonas S |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-25, 12:24 | #42 |
neoexotrap Medlem

Medlem sedan: Aug 29, 2006 | troligen måste du ställa dina ventiler.. så var det för mig |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-25, 12:47 | #43 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Du kan även pröva att höja trottelnålen 1 eller 2 snäpp...
CT |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-26, 09:17 | #44 |
neoexotrap Medlem

Medlem sedan: Aug 29, 2006 | hihi.. på 07 modellen så kan du inte höja eller sänka trottelnålen.. på min i alla fall. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-26, 10:15 | #45 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Va?! Vad är det för skräpförgasare? Byt till en dellorto 17,5mm phva. Jag har en sån på min baotian...går så fint och framförallt driftsäkert!

CT |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-27, 06:29 | #46 |
duffke Nykomling
Medlem sedan: Apr 27, 2007 | Hej! Är det någon här som vet hur man trimmar en Yamati -RX50? Jag vet att det finns en trimm-sats att köpa men finns det nåt enklare sätt som går fort och är gratis tycker den accar lite dåligt så jag vill ha lite mer accelaration
tack på förhand! Duffke |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-27, 10:39 | #47 |
neoexotrap Medlem

Medlem sedan: Aug 29, 2006 | läs i tråden så hittar du... finns en till tråd om yamatti.
P.s du måste köpa grejer... |
| | |
| |
 |  |
| 2007-04-27, 15:40 | #48 |
Automan Medlem
Medlem sedan: Aug 28, 2006 | Förgasarbyte kan jag varmt föreslå dig göra, dellorto 17,5 som nämnts innan. Du måste lägga ute en hel del pengar på denna för att få den lite bättre, men i slutändan kommer det inte att vara några stora skillnader, men det kostar o framförallt tar tid att få till det ordentligt med många tester och logist tänkande... pillande, framgångar och baksmällar o släppa ut lite ilska ibland osv ;)
Det går att göra denna till en någorlunda riktig scooter med godtagbara prestanda, men det kostar som sagt och framför allt tar det tid att justera in osv. Den kräver jobb för att gå bra, men har man tålamod etc så blir det en rätt så trevlig stor bekväm scooter till slut med godtagbara prestanda, det kommer aldrig bli en racer dock... den e stor och väger en del.
finns inte mycket att göra på en strada från början, inte många pluggar i den... bara typ luftpluggen, finns ingen plugg i förgasaren... dock är förgasaren orginal ett litet he*vete i sig med membranet som krånglar då o då. Tror inte avgassystemet är så jättebra gjort, så det i sig kan vara en plugg... men där har du inte mycket att hämta i effekt ändå. Ta bort luftpluggen och ställ om blandningen och om inte det hjälper byt till större munstycke i förgasaren efter luftpluggen är borta.
edit: Vikter gör ganska stor skillnad efter inkörning, ca 5g funkar riktigt bra, eller som en del kör 4,5g, orginalremmen duger men bör bytas efter 200-300mil för säkerhets skull, speciellt med lättare vikter i variatorn.
- Inlägget ändrat 2007-04-27, 15:46 av Automan |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-05, 00:40 | #49 |
neoexotrap Medlem

Medlem sedan: Aug 29, 2006 | Tja.. Tänkte fråga alla som har "KINA" mopeder om ni upplever ett skrammel ifrån motorfläkten när ni kör iväg? Detta sker på min yamatti strada men det gjorde det ej när den var ny (har gått 200 mil)
Vet någon vad det kan vara? Har redan kollat fläkten och den "ser" hel ut.. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-05, 14:17 | #50 |
Automan Medlem
Medlem sedan: Aug 28, 2006 | Jag har då aldrig haft nåt skrammel på min... jo en gång, det var från variatorn... vikterna som skrammlade, men det berodde nog på att de hade blivit lite platta på ena sidan, är bytta sedan länge o jag har aldrig hört nåt oljud före eller efter den händelsen.
För ett tag sen köpte jag en ny fläkt för motorn, sån där racingfläkt... verkar kyla en hel del bättre än orginalskiten. Men har inte hittat nån ny fläkt som passar variatorn än dock. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
BlueRide Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder Allt om Yamati (Alla modeller)! 1 [2] 3 4 5 6 7 8 |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |