Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Yamati (Alla modeller)! 1 2 3 4 5 6 [7] 8

2008-05-20, 19:11#151 
LillKurt
Nykomling

Jag har köpt en Yamati Desire -07 och den har fungerat ganska bra.
Fast tyvvär så pajjade mitt avgasrör här om dan, Jag köre vanligt och ner i en nerförsbacke och kom upp i Ca: 50km/h och sen typ börjde den strypa och bara slutade den liksom att ''gasa på'' , det kändes dsom gasen släppte sen efter ett litet tag small det till och den lät skithögt det lilla röret som sticker ut är lossnat och nu har plockat av hela röret och det låter som om det skulle vara grus i det när man vickar på det , finns det ngn chans för mitt rör eller är det bara o köpa nytt ?

Om jag lär köpa nytt får det bli ett Effekt-rör, och .. öhh.. någon som vet var man kan få tag på ett ? det är en 2-taktare btw..

Sen ska jag plocka strypningen men begränsa variatorn till 45-50 så man får mycket bra Accleration , kan det bli en svår sak att göra eller ?

grin

2008-05-23, 16:50#152 
holmfan
Nykomling

Jag behöver hjälp med att justera bensin intaget.
iallafall tror jag det, mitt tändstift blir sotit och jag har ingen tomgång desutom är den väldigt klen.

tacksam för svar !

2008-05-23, 18:49#153 
maxx
Nykomling

Hej! smile
Jag ska kanske köpa en yamati desire imorgon och undrar om det är något ni rekomenderar. Håller den länge? Är det bra kvalitét?

2008-05-24, 21:19#154 
LillKurt
Nykomling

Jag e ganska nöjd med min yamati desire , men har dock några problen med den. Den har ingen tomgång och lägger av när man släpper gasen och står still (men detta borde gå att årgärda vilket jag ska)
Strypningen e ochså lite jobbig att den kommer till 45 sen släpper den :/

Men annars är det ett bra val jag kan rekommendera ! =)

Sen behöver jag hjälp av er allihopa !

Jag vill att den ska ha bra axx och och att den inte ska stypa sig när man kommer upp till 45kn/h och jag behöver hjälp att hitta ett nytt avgasrör som passa min Yamati Desire -07

Tacksam för svar grin
  1 användare har tackat för detta inlägg  

2008-05-28, 16:41#155 
Lilla Gumman
Nykomling

Jag har en Yamati Strada RX 50. Den är väldigt svårstartad. Startar när det är solsken och varmt. Svår att starta när det är lite kallare väder, eller mulet.

Stradan hoppar inte igång när man kickar. Den måste startas genom att man först startar och sedan, samtidigt som man håller in knappen, måste man gasa. Går den igång måste man gasa så att den inte går under 3000 varv. Efter ungefär en halvminut kan man, samtidigt som man fortsätter att gasa, ta ner den från centralstödet och sätta sig på och köra. Om den inte går att få igång på elstarten får man kicka en liten stund, ca. 20 gånger. Sedan prova med elstarten + gasa igen, går den inte igång får man kicka en liten stund till o.s.v. Till sist går den att starta med elstarten. Om man inte gasar och håller igång den på 3000 varv, samtidigt som man sätter sig på och kör iväg, dör den. Efter det ska man ha tur om den går att få igång igen, i värsta fall blir man stående. Men med startkablar hoppar den så klart i gång. Fast startkablar till en bil är ju inte så bra att använda till en moped.

Jag tror det kan vara så att batteriet är rätt urladdat. Dock borde den ju starta på kickstarten, vilken den inte gör. Eller så borde den stanna helt. Vid halv åtta i morse gick mopeden inte att starta, jag och maken höll på i ungefär 25 minuter innan jag fick kasta mig på cykeln och ta bussen i stället. Klockan 10 på förmiddagen fick maken igång den på tre sekunder. Under dagen har den gått rätt bra, men maken har fått kicka i några omgångar.

Men om vi köper en laddare, hur ofta ska batteriet laddas? Och hur länge varje gång?

Hälsningar

Lilla Gumman

2008-05-28, 16:49#156 
holmfan
Nykomling

Jag har samma fel som dig Lillkurt.
Batteriet bör laddas C.A varannan månad.
försök kör längre sträckor så slipper du ladda så ofta :)

2008-05-28, 17:17#157 
Lilla Gumman
Nykomling

Jag kör ca. 15 minuter till stallet, och 15 minuter tillbaka, en gång i veckan utom från mitten på juni till mitten på augusti. Sen kör jag ungefär 10 minuter till forbollsträningen och 10 minuter tillbaka en gång i veckan. Ibland kör jag längre sträckor också, men den är för tung för mig att få upp på centralstödet och maken måste hjälpa till. Om jag inte får igång den och maken inte har tid att stå och hjälpa mig igång eller om den tvärvägrar och inget hjälper, cyklar jag i stället.

Jag får cykla när jag har bråttom och ta mopeden när jag har gott om tid och inga tider att passa, det borde ju vara tvärtom.

Lilla Gumman

2008-06-02, 16:34#158 
LillKurt
Nykomling

Nu har jag tröttnat och nu lämnar jag in min moppe på verkstan så får man hoppas den går finfint sen smile

2008-06-02, 22:39#159 
neoexotrap
Medlem

Hmm tror inte att den är för tung faktiskt. Du måste bara lista ut hur man gör. Stå på stödet och ryck sammtidigt. Min kompis syrra som är 13 och väger typ inget alls kan till och med göra det. laugh

2008-06-11, 08:56#160 
gordy
Nykomling

Jag har haft ungefär samma problem med tösens Yamati
Efter att pluggat e.g.r-ventilen startar den när den är kall,
och att jag testade ett annat batteri så gick det.
Det nya batteriet hade laddats ut över vintern och det gjorde att några celler kortslutits och derför gick
det inte att starta med elstarten,bendixdrevet var det inget fel på utan batteriet.

2008-06-22, 23:04#161 
Neven
Nykomling

Tja.
Jag har köpt en Yamati rx fashion och undrar om det är någon som vet vad det är för vikter som är i??
skulle behöva ett svara ganska snabbt

2008-08-01, 18:45#162 
LillKurt
Nykomling

Jag tror det är 4,5g i yamati desire det kanske är lika ?

2008-08-04, 11:59#163 
LillKurt
Nykomling

Till alla desire åkare som har problem, dom problemen jag har haft är ingen tomgång och att den är slö och den går dåligt.

Allt ordnade sig efter verstaden. Felet var att tändstiftet var dåligt så den blev slö. tomgågen fixade han på verkstan vet inte vas som var felet..

Ni som vill trimma er desire så har jag några tips, det första är att den är stypt med variatorring så den kan ni ta bort så gör den ca 75, sen skaffa effektrör, jag har LeoVince TT Handmade kostar ca 1.300kr, där får ni med 3.5g vikter o koplingsfjädrar , avgasröret är stypt i början och kan tas bort med en skruvmejsel och en hammare smile

2008-08-05, 11:36#164 
maxx
Nykomling

Hej!
Har lite problem med min desire, den axxar bra tills man kommer upp i 35 km/h då går det lite långsammare. När jag kommer upp i 40 km/h går det jätte långsamt. Jag kommer inte upp i 45 km/h på plan väg, utan det går bara i 42, 43 och 44 km/h. Innan har den gått över 50 km/h. Den är helt orginal, har gått över 50 mil. Körde inte in den så noga, i instruktionsboken stod det bara att man inte skulle köra över 50 km/h. Jag tog det bara lite lugnare dom första 30 milen. Ska jag bara lämna in den eller kan man fixa det lätt på något sätt? Har haft den cirka två månader.

2008-08-08, 00:03#165 
LillKurt
Nykomling

maxx, Jag skulle tro att felet kan vara att tänstiftet är dåligt, typ sotigt..

När min hade gått 100mil o den var på servis lärde tändstiftet bytas du kan ju kolla det.

Har du tomgång på moppen ? det hade inte jag iallafall o det fixade sig på verkstan laugh

2008-08-10, 13:26#166 
maxx
Nykomling

Hej!
Hade ingen tomgång först men åkte till försäljaren så ställde dom upp den. Har upptäckt att det är något som ligger mot, kan det vara bakbromsen? Det kanske är det som sänker farten.

2008-08-10, 17:38#167 
PHPeter
Nykomling

Jag har en yamati strada rx 50 07 som har gått hur bra som helst i ca 210mil nu.
Kontinuerlig service är gjort osv men nu får jag helt plötsligt inte igång stradan.
Jag kan väldigt lite om motorer men det verkar som att den inte får bensin. Jag har tagit isär förgasaren och det verkar som att bensinen tar sig till flottörhuset men inte vidare.
Tändstiftet är alldeles torrt och kicken går hur lätt som helst??!

Är det någon som har något tips på varför den inte startar?

2008-08-16, 14:59#168 
LillKurt
Nykomling

Om elstaren inte fungerar och det inte är motstånd på kicken skulle jag gissa på att felet är att drivremen kanske har gått av , (drivremmen är som en kedja till moppen fast en rem)

2008-08-21, 14:44#169 
Kissekotte
Nykomling

Tjennare.

Jag har en liten fråga :)
Var kan man köpa trim/ en ny förgasare till en Yamati Fashon?
För att min förgasare på något sätt har gått sönder då det är nålen i Förgasaren som har gått.
Och jag undrar var kan man köpa , finns det någon sida eller ?:)
Om det redan finns något på forumet kan någon länka mig dig så jag hittar den tråden.

// Kissekotte

2008-08-21, 14:57#170 
LillKurt
Nykomling

2 Stycken som jag vet är :

http://rinab.jetshop.se/
http://www.startuning.se/
happy

2008-08-21, 16:29#171 
Kissekotte
Nykomling

Ingen av dom hade till Yamati.
Men är det något annat märke man kan beställa ifrån?
Vad jag har hört så är det så fall Baotian eller Yamaha är det sant ?
Hoppas ajg får lite mer info då.

// Kissekotte

2008-08-21, 19:35#172 
LillKurt
Nykomling

På min desire som är 2-takt liggande minarelli så är det samma motor som på aerox men fashion är 4-taktare och då skulle jag tro att det borde vara samma som på en baotian om du är osäker på vilken förgasare som passar så kanske du kan åka till där du köpte mopeden , (om du inte bäställde hem från typ internet förstås)

Men om du vill trimma så trimrör passa nog inte till 4-taktare tror jag men gå in på http://www.yttertavle.se/160/moped/bajan/baotia... där kan du få lite tips.

att plocka variator ringen byta mustycke till förgasaren tror det ska vara 0.9mm och ta pluggen i luftbuken happy

2008-08-29, 14:45#173 
charlie_dahlberg
Nykomling

shaa! jag har själv en yamati a2 racing,funkar kanon bra soppasnål kan man väll inte säga om man väljer 2-taktaren men den dricker extremt lite jämfört med aerox speedfight med mera. om du märker att den varken går fortare nedför eller raksträcka så är det antagligen samma problem jag hade i börja fattade inte förrens senare att den var cdi-strypt,men turen hade jag med mey och puckona jag köpte moppen av skickade med en ostrypt cdi=)smile

2008-08-29, 22:59#174 
LillKurt
Nykomling

Jo min e 2-taktare och den drar ganska mkt tycker jag :o tror det är ca 3liter på 5mil ...bigeyes

- Inlägget ändrat 2008-08-29, 22:59 av LillKurt

Fredag 22:32#175 
Maxxor
Nykomling

Tjeena!

Har precis köpt mig en Yamati a2, går som tåget..är verkligen nöjd med den!
men vill såklart att den ska gå snabbare, och tänkte att det kanske är någon som kan hjälpa till lite.
Behöver lite tips om vad jag kan göra, vill inte lägga ut pengar på trim, tänkte mer på plugg osv!

Det är en 08a, sprillans ny alltså!
Har inte gjort nånting hittills med den.

Tacksam för svar!

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Allt om Yamati (Alla modeller)! 1 2 3 4 5 6 [7] 8

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (18):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder