Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök Mc-annonser
» Mc-handlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mc-tester
» Mc-forum
» Mc-länkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mc-priser
» Mc-kalender
» Vägtips för Mc
» Campingplatser

Övrigt
» Mc-delar & tillbehör
» Mc-nyheter
» Mc-tidningar
» Mc-försäkring
» Låna pengar

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa MC
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

"tjejmotorcykel" ?

2007-01-21, 14:29#1 
helloe
Nykomling

Hej ! Jag är en tjej som ska ta motorcykelkörkort på lätt mc till våren :) Jag är inte särskilt stor, och skulle därför behöva lite tips på låga motorcyklar, som inte vägar så jättemycket ! Intresserad av att ha en crossmodell, liknande KTM eller gasgas :) Tack på förhand

2007-01-21, 22:06#2 
buba
Moderator

Hejsan.. smile

När jag tog mitt lätt MC kort i somras fick jag köra på en Yamaha XT 125.. Jag upplevde den som väldigt liten och smidig jämfört med min egna Yamaha DT 125 från 1988...

XT:n var underbar att köra och den går ju tyst, eftersom att det är en fyrtaktare..devil

Det enda som jag inte gillade med den var att den kändes klen.. Jag lyckades pressa upp den i 100 knappt i nerförsbacke, vilket kan tyckas vara klent.. angry

Men jag antar att du är en brud me fart i eftersom att du ska ha lätt mc kort, o då vet jag iofs inte om du skulle gilla den.. Men vill du ha en hoj som är underbar att ligga i typ 70-80 kanske 90 och finåka med så rekommenderar jag den.. devil

Sen har jag tyvärr ingen koll på mer vad som är låga hojar o inte, men om jag var du så skulle jag dra till nåt ställe där som säljer begagnade hojar, då är ju chansen större attt dom har flera olika märken / modeller.. Då är det ju ganska enkelt att skaffa sig en uppfattning om hur hojarna är när man kan känna & klämma lite wink

//Buba

Reklam:
Besök BlueRideBlueRide
Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa...

Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Sälja och köpa MC

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa MC)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (8):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Mc » Forumstart » Motorcyklar » Sälja och köpa MC