Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Mopedfilmer
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

  Insplanet - Jämför Mopedförsäkring

 
Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Teknik och mektips
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Tändstift 70cc
 
2007-01-05, 11:50#1 
Poxy
Medlem




Medlem sedan:
Oct 22, 2006
tjo =)

jag har tänkt att skaffa 70cc malossi sport och lite annat gött. men har typ hört att man ska skaffa nytt tendstift?? det finns ju så många olika så jag undrar ifall någon vet vad som är bra och så typ elr man kanske inte behöver byta alls. ??
tounge
   
 
2007-01-05, 21:58#2 
fs1power
Medlem


Medlem sedan:
Oct 08, 2006
om du kör på b6 nu. Så borde b8 eller b9 vara bra
   
 
2007-01-05, 23:54#3 
P0JKEN
Medlem




Medlem sedan:
May 03, 2006
Danne, Det beror på resten av din setup också.
Men b8 b9 skulle jag tro :)
   
 
2007-06-20, 00:54#4 
Tgb_Hawk
Medlem


Medlem sedan:
Mar 03, 2007
tjena grabbar, min kompis har precis monterat på sin 70cc på sin cross, den startar ibland, efter evigt kickande, stiftet har effekt 6 nu tror ni man måste byta till 8 eller så när man har 70cylle?????
   
 
2007-07-07, 22:07#5 
Hunt€r
Medlem


Medlem sedan:
Sep 02, 2006
Poxy , köp en Denso b8-b9 , funkar kanon på men malossi !
   
 
2007-07-07, 23:24#6 
arkearke
Medlem




Medlem sedan:
Nov 11, 2006
TGB.. Anledningen till att han inte får igång den ligger nog inte på tändstiftet..
Felsök me lite saker som om den får bensin osv..
   
 
2007-07-11, 01:17#7 
Cpi_Poppi
Medlem


Medlem sedan:
Jul 18, 2006
köp NGK BR9 ! det är så kallt och hårty tändstifft du ska ha till 70 cc
   
 
2007-07-15, 23:44#8 
oscar_92
Medlem


Medlem sedan:
Apr 07, 2007
Köp ett tändstift med 3 elektroder för bästa förbränning och effekt!
Ne skoja, det går lika bra med ett tändstift med en elektrod.
Jag har dock exprementerat med tenstift på min Suzuki K50 där jag har satt på ett tändstift med 3 elektroder. men det blev ingen skilnad. bara massa jobb med att distansera upp tenstiftet så det inte tog i kolven för att det var längre i jengorna.grin
   
 
2007-10-16, 20:09#9 
yohfred
Medlem




Medlem sedan:
May 30, 2006
tjena
har beställt en malossi 70cc sport men tändstiften va inte i lager o palla inte vänta på de.men nu e ju frågan om de går köra me original så länge?
   
 
2007-10-16, 21:08#10 
Hazel-nut
Medlem




Medlem sedan:
Sep 17, 2006
Ja det borde väl gå brasmile.

//Hazel-nut
   
 
2007-10-17, 15:58#11 
Multi_motor
Nykomling


Medlem sedan:
Sep 01, 2007
kör inte med orginal...de brinner bar upp....devil
   
 
2007-10-18, 19:43#12 
n0m0ney
Medlem




Medlem sedan:
Jul 07, 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Multi_motor
kör inte med orginal...de brinner bar upp....devil


Du skojar? Jag har BR9ES orginal i min motorn och kör nu samma stift till min sport cylinder.
Fungerar utmärkt.
Har kört ett antal mil

MVH Daniel
   
 
2007-10-18, 19:57#13 
hablam
Medlem




Medlem sedan:
Dec 09, 2006
haha skojar du nomoney? vissa har ass klena tändstift som mitt orginal stift de bra upp haha de hade börjat å smälta så när jag plocka av de så hade hela skiten böjt sig
   
 
2007-11-01, 00:51#14 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
B9 stift är bra för 70cc sport och upp till midrace sen över midrace vid hyber så är det idium stift och b10 stift allså som gäller
   
 
2007-11-01, 18:52#15 
n0m0ney
Medlem




Medlem sedan:
Jul 07, 2006
Hablam:

Jo, men jag hoppades att folk skulle fatta att menade att det varierar från moppe till moppe.
   
 
2007-11-02, 09:58#16 
hablam
Medlem




Medlem sedan:
Dec 09, 2006
jaja då e de lungt men de finns också många som har så klena tändstift så att kanske går av till och med å då e de inte bra..tounge
   
 
2007-11-02, 11:02#17 
Wajn
Nykomling


Medlem sedan:
May 14, 2007
Du ska ha ett stift med lång gänga, orginal har oftast en kort.

HS = kort
ES = lång

du ser direkt på stiftet vilket som är vilket!

sen vad gäller "hårdhet/svalare" så kan jag rekommendera 8 eller 9 beroende på hur pass hårt du ska trimma, själv så kör jag med ett NGK BR9ES
   
 
2007-11-03, 02:49#18 
gustendt50-89
Nykomling




Medlem sedan:
Oct 25, 2006
b9!!?? de är ju samma i en 800 cc skoter blir aldså 400 cc på ett b 9 , en cross brukar ha b7,b8.. å de är en AVSEVÄRT mer trimmad motor...
   
 
2007-11-03, 09:00#19 
hablam
Medlem




Medlem sedan:
Dec 09, 2006
jo men det kanske är 4-takt å då varvar det inte så j*vulskt mycke 2-takt varvar dubbelt så mycke som en fyrtakt.tounge
   
 
2007-11-03, 13:45#20 
campar
Medlem




Medlem sedan:
May 20, 2007
Mer varv= Mer värme
Större cylinder=Mer värme
Mer bränsle= Mer värme

   
 
2007-11-04, 19:59#21 
illbattig
Nykomling


Medlem sedan:
May 05, 2007
NGK B8HS fungerar bäst
   
 
2008-01-22, 16:37#22 
Stunt_Stalker
Nykomling


Medlem sedan:
Jan 10, 2008
jag har köpt exakt samma 70 cc jag bytte upp mig till ( b8hs ) tounge
   
 
2008-01-30, 18:09#23 
Norda92
Nykomling


Medlem sedan:
Jan 11, 2008
Det beror på hur mycket den varvar,ju mer den varvar desto mer värme, men du kan testa dig fram cylindern går inte sönder bara tändstiftet,men 8-10 gradigt borde du testa med,vilket den går bäst med.
   
 
2008-01-30, 20:26#24 
drenner
Medlem




Medlem sedan:
Jan 21, 2007
jag kör me b7hs till min dt, helt orginal o går bratounge
   
 
Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Teknik och mektips

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips)

« Tillbaks till föregående sida


Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  
 

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Teknik och mektips