| speedfighter proffs hitåt!!!! |
| |
 |  |
| 2005-05-10, 19:58 | #1 |
mrahlin Medlem
Medlem sedan: Apr 10, 2005 | jag har en speedfighter 2 som går i ca 60 om jag drar variator pluggen vad går den i då? sedan undrar jag om jag ska trimma ner den till 65-70 genoom att köpa variator vikter vad ska zjag då köpa för vikt? snälla hjälp mig MVH den moppe kåta nollan |
| | |
| |
 |  |
| 2005-05-18, 21:56 | #2 |
amonsson Medlem
Medlem sedan: Mar 27, 2005 | om vi säger så här. Din moppe går i 60 när du pressar den nerför, Om du drar variatorn så är det svårt att säga på peugeot, men du borde kunna få upp den i cirka 80-85 nerför, Det var vad min gick. Om du ska "trimma ner den" så ska du inte stoppa i lättare vikter då motorn kommer att varva på tok för mycket. Vikterna ska du inte röra före du har antingen helt strypt av ditt rör eller skaffat trimmpipa. |
| | |
| |
 |  |
| 2005-05-19, 21:43 | #3 |
mrahlin Medlem
Medlem sedan: Apr 10, 2005 | röret är helt av strypt den går 60 på rakan 65-70 nerför men jag vill ha den i 65-70 på rackan UTAN att köpa trimpipa vad ska jag då gör??? |
| | |
| |
 |  |
| 2005-05-21, 12:28 | #4 |
amonsson Medlem
Medlem sedan: Mar 27, 2005 | jaa du, det var verkligen en svår uppgift ;).. om du vill göra detta kan du köpa en malossi multivar eller polini speedcontrol trimvariator då du kan få upp till 15km/h i topphastighet och ett grymt mycket jämnare/bättre axx. Om du inte vill göra det här heller så kan du testa att köpa kopplingsfjädrar/ 16%starkare tryckfjäder (den stora) då du kan om du har tur få den att gå lite snabbare. Men jag rekommenderar trimmpipa eller variator. Föresten ja glömde, har du strypt av luftburken?, då blir den iallafall lite starkare.
MVH: |
| | |
| |
 |  |
| 2005-05-21, 12:30 | #5 |
amonsson Medlem
Medlem sedan: Mar 27, 2005 | Ja just glömde :P..... Om du har strypt av röret helt så hoppas jag verkligen att du inte kör med variator pluggen i då du kommer slita ner hela motorn!!!!! Bort med variator strypningen BUMS!!! |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Motospeed AB MotoSpeed - Your Performance Partner. Vi tillhandahåller hårda tillbehör för motorcyklar. Sedan tidigt 70-tal har vi jobbat med trimmning och justerin... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) |
« Tillbaks till föregående sida |