Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa bil
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Första bil, måste vara "Sämre"?

2005-05-06, 02:17#1 
Exekile
Nykomling

Hejsan,
Då jag snart ska köpa en bil har jag lite funderingar.
Är det ingen som har haft en lite dyrare och "sportigare" bil som första bil?
Eftersom jag tänker lägga mellan 0-50 000 på min första bil så har jag råd att handla det
jag verkligen vill ha. T.ex:
Toyota Celica från 92 och uppåt
Mitsubitsi Eclipse 90 och uppåt
Ford Probe från 93 och uppåt

Inom dessa så är ford probe den som jag verkligen vill ha.
Problemet är ju det att jag säkerligen inte kan köra den under vintern eftersom jag vill slippa
överflödigt med rostskador. Så mina alternativ är att köpa en extra bil att ha under vintern,
att låna en bil av t.ex. föräldrar när det verkligen behövs eller att köpa en lite mer nybörjar bil.
Vad tycker ni är bäst? Är det inte värt det att börja med en sportigare bil, att utgifterna blir för mycke, eller tycker ni att det passar sig bra med en probe som första bil? Skriv vad ni tycker och tänker om detta.

Mvh,
Exekile

2005-05-22, 19:27#2 
King of Thieves
Medlem

Hej!!
Vad du vill köpa för första bil är helt upp till dej, men det måste vara en bils som du tycker om och trivs med, annars kommer du aldrig att vara nöjd med den.
Men du måste också ta i beaktande att vissa bilar är av mera udda modell och dyrare att tillhandahålla. Personligen så köpte jag en VW Corrado som första bil, den gick bra året om men var dyr att underhålla pga av lite mera udda delar. Försäkringen ska vi inte tala om bara.
Slutade med att jag sålde den inom 1 år och bytte till en mera standardbil som jag är helnöjd med.
Av dom bilar du räknar upp som möjliga så skulle jag råda dej till en Celica, den är relativt vanlig, enkel att underhålla och rätt billig i försäkring.
En Probe är ovanligare, dyrare delar, samt troligen dyr att försäkra då den kan gå som "sportbil" pga sitt utseende. Detta kan även celican göra men är osäker.
Celican är även mera driftsäker.

Sistavalet är upp till dej, du måste trivas med bilen, oavsett vilken du köper.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil