| Allt om Maxx 50GT! |
| |
 |  |
| 2006-12-03, 22:54 | #1 |
ason2 Nykomling
Medlem sedan: Jun 27, 2006 | Någon som har en Maxx50GT och kan hjälpa mig ? Går bra när jag väl fått igång den men jag måste stå 3-5 minuter innan den startar särskilt när den stått ute.Verkar få för lite soppa tror jag.Även när den tänt måste jag vänta någon minut och gasa annars dör den. Vad göra ? |
| | |
| |
 |  |
| 2006-12-03, 23:01 | #2 |
n0m0ney Medlem

1. Om den får för lite soppa, skruva lite på blandningsskruven.
2. Kontrollera ventilspelet(http://www.webcar2000.com/countries/sweden/forum/topic_4615_moped.phtml)
3. Bytt tändstift, tändhatt och ev. tändkabeln om du har orginal, då detta är kina skräp som ska direkt ner i soptunnan.  Jag har bytt till NGK grejer på min.(Inte tändkabel dock, men snart :) )
Dessa kan du börja med att kolla, iallafall punkt 1 & 2, det är oftast ventilspelet när det handlar om problem med kallstarter.
MVH Daniel |
| | |
| |
 |  |
| 2006-12-07, 03:10 | #3 |
wildwox Medlem

Medlem sedan: Aug 28, 2006 | ason2 Du har helt rätt, jag har skjälv en lika dan moppe, och den fick för lite soppa På min satt brickan i trottel nålen i det översta hacket när jag fick moppen Flytta brickan till det mittersta läget på nålen Du kommer att märka en stor förbättring
Om du skall justera luftblandningskruven gör enklast så här! Kör ett varv runt kvarteret ca' 5 minuter med max 1/3 gaspådrag Ta av tändstiftet och läs av färjen på tändstiftet Vitt = för snålt stäld öppna luftskruven 1/4 varv i taget prova igen Svart = för fet blandning stäng luftskruven 1/4 varv i taget prova igen Oboj, chokladfärjat = perfekt blandning
|
| | |
| |
 |  |
| 2006-12-08, 13:35 | #4 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | För att reda ut ev. missförstånd...Är det en maxx gt-50 så är det en 2takts scooter moppe eller hur?

CT |
| | |
| |
 |  |
| 2006-12-14, 23:27 | #5 |
ason2 Nykomling
Medlem sedan: Jun 27, 2006 | Tack för hjälpen ni båda som verkar vara bra mekaniker.Skall testa detta i helgen .Var en fråga från en okunning.Var sitter trottelnålen ? |
| | |
| |
 |  |
| 2006-12-15, 05:57 | #6 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Vad har du för moppe? en Maxx gt-52 (cross) eller en maxx gt-50 (scooter)?
Hur som helst..när det gäller trottelnålen är det sak samma. Om du följer gasvajern från handtaget och ner i förgasaren så går den genom ett lock på förgasaren. Under locket finns en trottel (ser ut ungefär som en kolv) i den sitter vajern fast. Nålen sitter i denna trottel - sticker ut i undre kanten. Om du ska ändra läge så plocka loss trotteln från vajern. Var försiktig så du inte tappar fjädern, nålen eller den del som håller nålen. Lägg sen ner nålen på en plan yta - t ex ett bord - på nålen finns ett clips (spårryttare) se till att clipsets öppning är ner mot underlaget. Tryck sen lätt på nålen så clipset frigörs. Sätt tillbaka det sen i önskat läge. Montera ihop övriga delar...tuta och kör 
CT
- Inlägget ändrat 2006-12-15, 12:51 av Caretaker |
| | |
| |
 |  |
| 2006-12-15, 23:23 | #7 |
PowerSlave Medlem

Medlem sedan: Dec 03, 2006 | gjorde ju detta på min moppe den funkade fin fint efter att ha ställt in nålen:P |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-14, 12:25 | #8 |
BiNgT Nykomling
När jag kör med mina kompisar så har de såna dyra moppar som speedfight 2. När vi kör så har jag ingen chans att komma ikapp dem. De säger typ ja har en fattig moppe för den är från kina + går inte så fort.
Så jag undrar hur jag kan få min moppe att gå fortare och accelerera snabbare.
Jag har en Maxx GT 49 BT49QT-9.
Den har gått ca 30 mil, det är inte förtidigt att göra så den går fortare och accelerera snabbare? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-14, 12:38 | #9 |
Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Är det en fyrtaktare? I så fall så kan du kolla trimtips i baotianforumet: http://www.webcar2000.com/countries/sweden/foru...

CT |
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-14, 12:40 | #10 |
BiNgT Nykomling
| | |
| |
 |  |
| 2007-06-14, 12:59 | #11 |
findus_90 Moderator

Medlem sedan: Sep 28, 2006 | Ta bort messingskruven (hur man gör det står i inlägg nr 4 på Denna länken. (Den som CT postade förut) )
Köp eller gör en boostbuttle, hur man gör det finns att läsa Här.

// Findus |
| | |
| |
 |  |
| 2007-07-11, 18:39 | #12 |
gt 52 Medlem
Medlem sedan: Jan 09, 2007 | Hej , jag har ställt in min förgasare på min moped .. Asså skruvat på luftskruven . Men Jag får inte samma effekt på mellan varv som jag fick innan.. Inte samma tryck!.. Får den för mycket bensin då eller ?? ...
Tacksam för svar!!
Mvh patrik |
| | |
| |
 |  |
| 2007-07-21, 21:57 | #13 |
gt 52 Medlem
Jag har problem med mopeden nu igen ;S . Det är så att den är väldigt svårstartad när den är kall- .. Så går den skit också den går bara i 30-35 när den är kall, och orkar nästan ingenting i uppförsbackar går den bara i 20-25 då och håller på att dö ... Sen när den är varm gör den 45-50 ungefär ... Men den tappar ändån fart på lite längre sträcker ... Och går i 35-40 hela tiden . Vi har kollat oljeburken , den drog tjuvluft därifrån , men det har vi fixat vi satte packning där ... Efter det gick den renare ... Men Sjävla insugs-packningen mellan förgasaren och insuget ... Kan den dra tjuvluft därifrån det är det jag inte vet ? . För att när jag hade mopeden på verkstad. Så täppte dem igen insugs-packningen där med sån smörj-olja typ ... Som täppar igen jag vet inte riktigt om det är det :S . Kan man isånafall sätta en packning där i mellan för att de ska bl imer tättare ? .. Luft-skruven är utskruvad 1 varv och 1 kvarts varv ... Jag vet inte för när jag kör så känns det som att bensinen inte riktigt kommer fram helt !!... Så när jag kör så trycker jag in koppligen så håller den inte kvar varvet utan bara går ner ivarv och dör till slut!... Är det någon som kan förklara för mig vad detta problem är så blir jag väldigt tacksam!... Förresten ventilerna ställdes in för 200 mil sen typ och den tickar ingenting så att det borde inte vara det ...
Väldigt väldigt tacksam för svar!
Mvh Patrik |
| | |
| |
 |  |
| 2008-10-12, 17:14 | #14 |
Auce Nykomling

Medlem sedan: Sep 21, 2008 | Jag har en maxx gt52 med en gy motor som jag vill trimma men hittar inga bra trim saker.... HJÄLP!! |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
Stibix Säljer motorcyklar, mopeder och tillbehör såsom däck, glasögon, hjälmar, kläder och annat. |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |