|
| Presentation av alla Moderatorerna | | |  |  | | 2006-12-03, 18:24 | #1 | AudiRS6 Moderator

Medlem sedan: May 23, 2005 | Här presenterar vi moderatorer oss för er så att ni kan få reda på vilka vi är.
Det är roligare om ni vet litegran om oss istället för att vi som annars bara skulle vara en svart mur utan ansikte. Hoppas ni hittar lite trevlig läsning här.
Jag heter Marcus men ni kan kalla mig Maff. Jag har hunnit bli 16 år gammal (gubbvarning). Jag bor i Bromma (Stockholm) och tillbringar för tillfället mkt tid med plugget, moppen och övningskörningen. Mina största fritidsintressen är Sport, Motorer och kompisar. Jag får väl även ta och medge att det blir en del hundpromenader min min söta pudel
Jag går på ett gymnasium i Stockholm vid namn Thorildsplan. Inriktiningen är Natur-Natur.
När det blir moppemekk så blir det med min Peugeot Speedfight 2 från 2003 som innhadlades i våras efter att ha haft en Baotian sport i ett år.
Sedan är jag väl även en liten data tönt Tillbringar åtminstonde 2 timmar varje dag vi datorn och är online på webcar hela tiden då jag är vid datorn. Därav kan ni förvänta er snabba svar. Förnärvarande spelar jag ett gammalt PC spel vid namn Popolous som kom ut 1998 har jag för mig. Alltså grym grafik. Om det är något ni undrar så kan ni bara fråga på. Antingen pm:ar ni eller så adderar ni min msn på eran kontaktlista och slänger iväg ett mejl. Mail: bilguiden@hotmail.com
Ha det bra!
/Audi
- Inlägget ändrat 2006-12-03, 18:58 av AudiRS6 | | | | | |  |  | | 2006-12-03, 18:35 | #2 | C-Mon Moderator

Medlem sedan: Oct 03, 2006 | Jag heter Simon (C-Mon), är 16 år och kör en Piaggio NRG MC3 av årsmodell 04 på sommaren. Denna köpte jag sommaren 06 eftersom min förra moped, En Baotian Classic, vart stulen i början av samma år. Jag går El-Linjen på NTI Gymnasium i Sundsvall och bor inte långt ifrån centrum. På fritiden sitter jag oftast vid datorn (om jag inte kör moppe) och gillar även TV-spel av de flesta slag. Jag lyssnar på lite olika musik, men är speciellt fast i hiphop/rap för tillfället. Ishockey och Fotboll är de sporter jag ägnar mig åt mest på fritiden med polarna, men är inte med i något lag längre. Jag har väll lagom mycket erfarenheter av mopeder, både 4-takt och 2-takt eftersom jag har ägt båda en sommar var. Jag går El-Programet och gillar teknik så är jag även lagom erfaren av datorer och elektronik, som även hör till något av en hobby. Som ni kanske märkt så är forummedlemmen "maroxx" min kusin.
Nu har jag inte mycket mer att tillägga, så det var väll allt om mig 
Edit: Justja, Ni kan nå mig på min MSN och Mail, x-three@hotmail.com | | | | | |  |  | | 2006-12-03, 19:28 | #3 | Caretaker Moderator

Medlem sedan: Jun 07, 2005 | Jag heter Janne och bor utanför Örnsköldsvik. Jag är en 41-åring (definitivt gubbe!) som är anställd som fastighetsansvarig. Jag har spelat en hel del unreal tournament (pc-spel) och litegrann CoD och CoD2, det blir inte så mycket sånt nu dessvärre. Jag är engagerad i en medeltidsförening och håller på en del med smide. Jag lyssnar på det mesta i musikväg men progressiv musik är favorit. (Dream theatre, Ever grey, freak kitchen m fl.)
Jag är gift sedan -87, har två söner 15 och 17 år gamla. I familjen finns det en Renault Megane, en Baotian sport, en Kinroad clever tiger och en Suzuki TS 50x. Moppe kör jag för att lura oljeshejkerna på pengar..hehe.

CT
Mej når ni via PM | | | | | |  |  | | 2006-12-03, 19:41 | #4 | cryptomaster Moderator

Medlem sedan: Aug 04, 2005 | Heter Cryptomaster men brukar kallas Crypto. Är född -90 och bor utanför Nyköping. Studerar El-programmet - Automation på Nyköpings Gymnasium. På fritiden pysslas det med allt mellan Elektronik, via datorer till motorer. Spelar en del på datorn också, till stor del FPS-spel. Lyssnar på 70-talets ljuva hårddrock / rock, och framåt. Bor hemma med båda föräldrarna samt en lillebror och 3 katter. Kör moppe på sommrarna för att lura mig själv på pengar, då jag faktiskt får busskort av skolan. Och för att det är så skojj 
Kan nås via PM
- Inlägget ändrat 2008-09-16, 23:35 av cryptomaster | | | | | |  |  | | 2006-12-04, 10:00 | #5 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Jag heter Thomas och blir snart 37 år ung. Bor tillsammans med tanten och tre katter. Jobbar som skyddsvakt/väktare. Mopedintresset blommade upp (igen) för två år sedan när jag kom på att det är inte så långt till jobbet och då kan man spara en slant (kör året runt). I övrigt så småfuskas det lite med allt möjligt, bara jag får skruva, hammra, såga,svetsa och använda händerna. Hemmabio är annars det som tar en stor del av ledigheten. Mig når ni numera via PM.
Edit: Baotian Classic 05 är det som framförs.
- Inlägget ändrat 2007-02-15, 09:08 av T.B. | | | | | |  |  | | 2007-03-19, 00:44 | #6 | soul Moderator
Jag heter Stefan och är 28år gammal, bor i villa med sambo, två katter och en hund. Jobbar som elektriker.
Har alltid haft ett motorintresse när det gäller såväl 4 hjuliga som 2 hjuliga fordon, kör jeep grand cherokee till vardags och använder moppen som transport till och från jobbet. Musiksmaken ligger åt hårdrockshållet och det lyssnar jag mest på när jag kör bil 
När jag får lite tid över så blir det ofta att jag renoverar i huset eller donar med en gammal bmw som jag har ståendes i garaget, lite moppemek brukar det ju också kunna bli om inte annat för att det är så kul och billiga reservdelar. En del datorspelande blir det också och forumberoende har jag varit sedan år 2001 ungefär.
Det var lite om mig 
- Inlägget ändrat 2007-07-12, 10:42 av soul | | | | | |  |  | | 2007-05-18, 09:39 | #7 | JohnVanB Moderator

33 år, sambo, villaboende, lall, lall , lall osv... Har 1 katt också! Verkar vara ganska vanligt att moderatorer är kattägare, av någon anledning Har stort intresse av fordon av alla slag! Allt från snöskotrar, till MC, mopeder och bilar. Har tidigare jobbat med fordon proffessionellt, mest på elsidan, men även tillverkning och design av olika typer av extrautrustning. Numera är fordonen bara ett fritidsintresse, då jag pysslar med så mycket annat också. Därför tycker jag det är jättebra med Webcar2000. Då kan jag titta in här då och då även om jag sitter på jobbet! Jobbar som teknisk konsult inom telekom. Namnet JohnVanB är mitt gamla Quake-klan namn som hängt med sedan mitten av 90-talet. Detta samtidigt som min favvo hockeymålvakt gjorde grymt ifrån sig i NHL; John Vanbiesbrouck.
Andra intressen: Musik!! Gillar allt! Spelar allt! Lirar i coverband ( gitarr och sjunger ). Snickra! Gillar att vara kreativ, gillar att arbeta med kroppen, då jag under dagarna sitter framför datorn hela tiden. Fiske! Underbar avkoppling från allt annat... Innebandy! Kul med lagkompisarna och att få slita ont lite då och då....
Fordonspark för tillfället: Ford Focus, Ford Fiesta, Kawasaki ER-5, Husqvarna Flinta -62, Yamaha Venture, Yamaha Enticer, Arctic Cat Cheeta, Yamaha Grizzly 660, MF 625.
Ut-fasade Fordon under 2006: Baotian Classic, Peugeot 103 SPX, Ford Focus ( äldre modell ), Yamaha WR 250, Hondaklon cross 200cc.
Tror det var allt....
/ JohnVanB
- Inlägget ändrat 2007-07-11, 22:27 av JohnVanB | | | | | |  |  | | 2007-05-26, 13:54 | #8 | findus_90 Moderator

Medlem sedan: Sep 28, 2006 | Hejsan, jag heter Eric, 14 bast. Bor i en gul villa med mina föräldrar och mina två syskon.
Mycket intereserad av alla sorts motorer. Jag har en Derbi DRD Racing och en 150cc dirtbike. Båda går riktigt fint. 
Musiksmak: Lyssnar på det mästa!
På fritiden så blir det en hel del dator och kompisar. Även lite åkning på bakan med min trogna cykel förekommer också! 
Om ni vill nå mig så släng iväg ett PM till mig, eller maila!
// Findus
- Inlägget ändrat 2008-03-18, 21:50 av findus_90 |  | | | |  |  | | 2008-09-16, 20:14 | #9 | str4nd__ Moderator

Alla kallar mig för Strand och det kan alla fortsätta med. Jag fyllde 18 i juli detta året, bor fortfarande hemma hos mina föräldrar, har en större bror som flyttade för snart 1 år sedan. Jag går sista året på elprogrammet inriktning installation, samma som min bror så man får mycket hjälp ifrån honom.
Den lilla fritid jag har så brukar jag hålla på med fotboll , hemelektronik , och även något vid sidan av detta. Just nu så "kör" jag en VW Golf -88 , fattas bara körkort som kommer detta året förhoppningsvis. Fordon som jag har haft är dt50mx , ciao och min Nerox som fortfarande ligger uppe här på webcar.  Jag tycker väl egentligen om att hålla på med alla arbeten som man får hålla på med händerna och huvudet, det blir för slappt annars är min åsikt.'
Det var lite kort om mig , | | | | | |  |  | | Reklam: | Clas Ohlson Tillbehör och reservdelar för bland annat motorcykel och moped samt bil och husvagn. Även bilvårdsprodukter och liknande. | Du är här: Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Allmänt moppesnack) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|