| Frågor Om Forumet, Feedback Och Förslag På Förbättringar 1 2 3 ... 6 7 8 9 [10] |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2008-05-01, 10:21 | #226 |
ozein Nykomling
Medlem sedan: Feb 08, 2008 | Hej. Nu blev jag jävligt less på den här dåligt designade hemsidan, jag kan inte ens hitta mina PM. Kan ni hjälpa? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-01, 10:21 | #227 |
findus_90 Moderator

Medlem sedan: Sep 28, 2006 | Klicka på "Personliga Meddelanden", svårare än så är det inte. Om du är så dålig på att leta att du inte hittar det kan jag säga att det befinner sig till höger om "Profil" nästan längst upp på sidan.
// Findus |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-01, 12:45 | #228 |
simon_425 Medlem

Medlem sedan: Mar 09, 2007 | jag tycker inte den e dåligt designad. det står ju stort och tydligt uppe på sidan |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-03, 14:19 | #229 |
BT-Ghost Medlem

Medlem sedan: Apr 19, 2008 | Varför är det mest om mopeder på den här sidan? |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-13, 14:50 | #230 |
faldo Medlem

Medlem sedan: Jun 29, 2007 | Jag skulle vilja föreslå en liten förändring i klassifiering av forum-trådar. Som det är nu ser jag ingen skillnad på Projekt och Guider även fast det finns 2 skillda forumdelar.
Min rekomendation för att skapa mindre frågetecken och enklare att hitta på forumet är följande: Alla trådar där man lär ut något i form av en intruktion/manual/handledning hamnar i Guide-delen. Trådar som redovisar en förändring, utan att behöva förklara hur eller varför hamnar i Projekt-delen. Som det är nu, och som T.B mycket riktigt instämmer om är att 75% av projektdelen förklarar hur man går tillväga för att förändra sin moped på ett eller annat vis, dvs. en guide. Om inte guider klassas som guider blir det väldigt rörigt. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-13, 20:20 | #231 |
T.B. Moderator | Eftersom du vill ta detta i öppet forum också så skall du även här få svar här. En guide är framtagen/gjord som en hjälp för andra som eventuellt skall göra samma sak, detta gäller en specifik sak. Där passar din text in: Citat:
| Alla trådar där man lär ut något i form av en intruktion/manual/handledning hamnar i Guide-delen. |
I ditt fall är det ett projekt då du kommer att följa upp med andra saker som skall göras. Du har skrivit ett projektförlopp som är tänkt att ske med just din personliga moped. Där passar din text in: Citat:
Trådar som redovisar en förändring, utan att behöva förklara hur eller varför hamnar i Projekt-delen.
|
Din tråd är ett projekt enligt ditt eget sätt att skriva beskrivningen för de olika avdelningarna. MVH Thomas
Edit: För enkelhetens skull så kan vi använda ordlistans betydning på de två olika orden. Projekt = Betecknar urprungligen en plan för ett visst, mer omfattande företag. Guide = Vägvisning för en specifik sak (vägledning). Med dessa betydningar så visar det sig att trådarna som finns i respektive avdelning är på rätt plats, även om ett projekt kan vara en guide i sig själv om du bryter upp det i sektioner. Hoppas att detta kan vara något vi är överens om.
- Inlägget ändrat 2008-05-13, 20:55 av T.B. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-13, 21:00 | #232 |
faldo Medlem

Medlem sedan: Jun 29, 2007 | Det PM jag skickade till dig hade med min tråd att göra, i denna tråd snackar jag rent allmänt. Men då tror jag att jag fick svar på min fråga, ni skilljer på en guide för ett litet projekt och en guide med med fler mål än ett, blev bara lite förundrad men nu vet jag =)
Gällande min tråd var tanken att hjälpa de flesta med Piaggio motorer (är en hel del) inte bara min personliga moppe. Det var därför jag började skiva i den allmäna delen för italienska mopeder. Enligt migsjälv är min tråd en stor guide... men smaken är väl som baken :) Cheers!
- Inlägget ändrat 2008-05-13, 21:13 av faldo |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-13, 21:07 | #233 |
T.B. Moderator | Kanon att vi kunde enas om detta. Jobba på nu för vi vill alla läsa mer och se fler bilder. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-13, 21:12 | #234 |
faldo Medlem

Medlem sedan: Jun 29, 2007 | Jupp jupp, så fort jag fått de nya trimmdelarna så kommer tråden bli enorm ;) |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-02, 22:47 | #235 |
simon_425 Medlem

jag bara undrar om ni kan öka så man kan lägga upp bilder på galleriet här på webcar större än 1 mb, kan inte lägga in update i mitt projekt annars, aller skicka en bra länk till en sida där man kan lägga upp bilder. jag använde imageshack, men man kunde bara lägga upp 15 bilder eller nåt |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-02, 23:12 | #236 |
str4nd__ Moderator
Medlem sedan: Apr 11, 2006 | du kan lägga upp hur många bilder som helst på imageshack.us? jag har lagt upp 3 projekt + en bildtråd om min gamla moped där^^ så gå in där och ladda upp bara |
| | |
| |
 |  |
| 2011-11-14, 13:17 | #237 |
Symjetsport09 Nykomling
Jag har dragit v-ringen och den gick bara i 60km/h på raka . som ni kanske förstår har jag en symjet sportX och jag undrar om den har en cdi strypning på något sätt? Och jag har testat lite och kollat vid batteriet under sadeln och där är det två kablar en grön och en röd
Hjälp tack! |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack Frågor Om Forumet, Feedback Och Förslag På Förbättringar 1 2 3 ... 6 7 8 9 [10] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Allmänt moppesnack) |
« Tillbaks till föregående sida |