Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Vivacity! 1 2 3 ... 6 7 8 9 [10]

2008-09-20, 13:01#226 
simon_425
Medlem

jag har gått och köpt en vivacity nu, men bakdämpen klarar inte av hastigheten (85kmh) utan den går i botten på minsta lilla så det bara smäller i blocket, och med dessa bra vägarna vi har i gbg så jag måste byta den till en hårdare, så nån kan väl länk till en bra hård (ställbar) dämpare. eller om nån säljer en så kan ni väl bara skicka iväg ett pmsmile

2008-10-05, 23:44#227 
Kay_Aprilia SR50
Medlem

Bra köp!!Bor oxå i GBG och kör runt på en vivacity(Stolt!)
Hittade en dämpare här http://www.danmobility.se/products.asp?c=215509...

2008-10-07, 21:16#228 
Fredde2012
Nykomling

om ja drar orginal luftpluggen som sitter i orginal luftburken så måste ja bytte munstycke i förgasarn. jag har storlek 54 som orginal. Vet nån vilken storlek som passar bäst? asså bäst effekt : D

2008-10-26, 18:08#229 
Fastway
Nykomling

hej fick för nån vecka sen en vivacity -02 av min granne. har varit stulen så alla kåpor var skrot men jag har strippat den och tänkte ha den att köra lite på bakhjulet och leka med. har pillat lite med vikterna så jag har fått den riktigt stark. men funderar på att köpa 70cc till den hittade ett billigt på cykelkraft för 899kr tror ni det är nåt och så ska jag noga byta ut katalysator-röret mot nåt bättre lämna gärna förslag tack på förhand

Måndag 08:49#230 
fsk75
Nykomling

Hejsan alla! Har sökt och sökt men finner inte riktigt mitt svar.
Jag undrar om jag behöver göra något mer än ta av variatorbrickan? Måste jag byta vikter, måste jag ta bort blindröret för att moppen ska må bra och gå bra?

Alltså: Räcker det att ta bort brickanconfused
Tacksam för svar
Fredrik

Måndag 08:49#231 
Vivacity-Robban
Medlem

jo det räcker med att ta bort den , men axxaet kommer försmras lite , så då kan man byta till ca 7-8 gramsvikter så att den axxar bra igen

Måndag 08:49#232 
trinitron_90
Medlem

Vad är det för moppe?

Måndag 08:49#233 
fsk75
Nykomling

Det är en Vivacity -04

Blir axxet väldigt mycket försämrat, jag fattar att det beror på hur mycket man väger och så. Men är det helt otroligt dåligt efter man tagit brickan?

- Inlägget ändrat Måndag 19:06 av fsk75

Måndag 08:49#234 
rickard_
Medlem

de blir ju en hel del sämre+ att moppe blir svagare. men den axxar nästan som normalt från 0-10km/h typ sen blir det ganska mycket segare... man märker ju stor skillnad men de blir bättre när man tänker på att den går fortaregrin.
  1 användare har tackat för detta inlägg  

Måndag 08:49#235 
Vivacity-Robban
Medlem

men pröva med att ta bort variatorbrickan , då märker du om du behöver det.

Måndag 08:49#236 
fsk75
Nykomling

En liten till fråga med variatortopic!

Kanske en dum fråga, men är det mer slitage på motorn när man tagit bort brickan, känns som det borde vara tvärtom. Det borde vara en efterkonstruktion med variatorbricka för att få ned hastigheten.

Sen undrar jag om det har någon märkvärd bensinförbrukningsskillnad (lång ord) utan variator.

Efter jag tog bort min variatorbricka så har jag någongång då och då, fått problem med el-starten. Det låter som om man försöker starta med motorn igång när man ska starta den. Någon som vet vad det kan bero på. Det händer bara då och då!

Tacksam för svar.

Fredrik

Måndag 08:49#237 
Vivacity-Robban
Medlem

motorn går bättre av att vara avstrypt , bensin förbrukningen lär väll minska lite efter som den inte varvar lika mkt som när man har brickan på.

Måndag 08:49#238 
Fluxx
Medlem

Helt riktigt så mår motorn bättre med brickan borta. Med brickan varvar motorn upp nästan maximalt redan vid 45 - 50 kmh. Efter att brickan är borta spinner motorn på mycket lägre varv på samma hastighet.

Måndag 08:49#239 
Json92
Medlem

har nu dragit brickan på min speedifght med svetsat blindrör..

Förut gick den ca 55 kmh på mätaren, nu går den ca 70/80kmh på mätaren... drool

Axxet blev lite sämre, men duger fullt!

Min moppe går från 0-20 på någon sekund, sen vid ca 20 kör den iväg med skitbra axx!
Men före 20 så suger det pellefant-balle. laugh

Måndag 08:49#240 
Fluxx
Medlem

ta det lugnt bara ... bigeyes tounge

Måndag 08:49#241 
Fluxx
Medlem

ta det lugnt bara ... bigeyes tounge

Måndag 08:49#242 
Sandberg123
Nykomling

Hej jag har en fråga om variator ringeen.
när man tar bort den så skriver ju alla att accet blir dåligt och så men varför tar man bort v-ringen då ?

Måndag 11:48#243 
Black Dragon
Medlem

Tja jag skulle villa ha några tips om att "halv" / hel renuvera moton t.xe. vad jag ska byta / köpa nytt??

Ska lacka moppen vit nu efter att jag har lånat ut moppen till brorsan igen angry (jag lånade ut min föra moppe och han paja den angry har en storebror som inte kan köra hehe)

.:Tack i för hand:.

Black Dragon

- Inlägget ändrat Måndag 11:55 av Black Dragon

Igår 16:42#244 
Fredde2012
Nykomling

hejsan de e nått problem me min moppe den bara smäller o kommer "eld" ur avgasröret o ja mistänker att det kan vara tändningsfel. om det skulle vara det hur ska ja kunna fixa det ? (vivacity)

Reklam:
Besök BlueRideBlueRide
Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa...

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum
Allt om Vivacity! 1 2 3 ... 6 7 8 9 [10]

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (4):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum