Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Skyteam! 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 22 23

2007-09-06, 18:00#151 
$ Skyteam ST 50-..
Nykomling

Vilket mått ska man ha om man ska ha ett luftfilter till skyteam viper. vill ha http://www.twostroke.se/product.asp?product=744... passar det på vipernconfused

2007-09-06, 18:34#152 
wildwox
Medlem

sven_92

Vilken tur! men jag undrar
Du skrev ( stod och prov växlade) jag hoppades att du hade motorn i gång
När du stod still och växlade, för annars kan du skada växellådan
VÄXLA ALDRIG EN SÅDAN HÄR MOTOR NÄR MOTORN ÄR AVSTÄNGD FÖR DÅ GÅR VÄXELLÅDAN GARANTERAT SÖNDER, DU TVINGAR I VÄXLARNA SOM DÅ TAR SKADA = RAS

Men om nu allt är okej, och moppen har varit snäll och lagat sig skälv, varför inte ge den en belöning med ett oljebyte (rätt olja) och en kopplings justering så kommer den garanterat ge dig många sköna problemfria mil

Mvh wildwox

2007-09-06, 18:38#153 
wildwox
Medlem

$ Skyteam ST 50-3 $

Vet inte vad det sitter för förgasare på Vipern, mät diametern med ett skutmått
läs dina personliga meddelanden

Mvh wildwox
  1 användare har tackat för detta inlägg  

2007-09-06, 19:43#154 
maskmopeden
Nykomling

kan man sätta hebo ljuddämpare på skyteam viper eftersom de e 4taktare??confused

2007-09-07, 20:20#155 
sven_92
Medlem

wildwox vad rekomenderar du för olja till dom då.
jag kör med texaco havoline fullsyntet 5w-40

- Inlägget ändrat 2007-09-07, 20:20 av sven_92

2007-09-08, 00:34#156 
Skyteam 50
Nykomling

Hej ... har en skyteam viper 50 super motard;D. jag skulle vilga ha ett nytt grenrör till den eller effektsystem.. men det enda jag hittar är små fiddy rör. så om någon vet var man kan köpa Effektrör eller grenrör till moppen så vore det snällt om ni linkade sida. Eller om ni vet något trimm.. vill inte köpa ny motor , vill trimma orginal motorn lite. Vet att det finns trim CDI och sånt men vet inte om det passar. (vet att det finns 70 cc)
Vill veta vilka sport luft filter som passar ochsåsmile

... har haft moppen i 1 år nu eller mer, enda som är dåligt på denna moppe är Packnigarna... dom är helt kassa. och tändhatt kan vara bra att byta. skälv så har jag stylat den lite med ny framlampa och tagit in reg skylten och satt på mini blinkers , Tycker den är otroligt snygg men axxet SUGER enormt på dom men dom går i 60-70. 1kmh fel går min hastighetsmätare. Dock har jag ett litet problem med kedian. Varge gång jag spänner kedian så blir den bra , men när jag rullar moppen 1 meter är den slapp igen sad och så rullar jag 1 meter till så är den spänd.. Någon som vet något om det felet ?.

Tacksamm för svar !smile

Linka sida om ni har effektrör eller vanligt!

2007-09-08, 12:14#157 
wildwox
Medlem

sven_92

Ang. olja
Det största problemet med våra fyrtakts motorer är att dom varken har oljefilter
eller oljekylare som andra fyrtakts motorer på tex. bilar och motorcyklar
Därför bör man byta olja ofta OFTA!

Mitt råd är att köpa en olja av god kvalitet för fyrtaktsmotorer med våtkoppling
Felet många gör är att dom köper en dyr olja och byter sällan
Jag köper olja av typ standard mineral och byter ofta minst en gång per månad
Och det kostar mig 34:-/mån inte så dyrt, och motorn och kopplingen funkar som en dröm

Jag har skrivit om detta i flera trådar här på forumet, hittade en av dom
http://www.webcar2000.com/countries/sweden/foru...

Mvh wildwox

- Inlägget ändrat 2007-09-08, 12:34 av wildwox

2007-09-08, 12:28#158 
wildwox
Medlem

Skyteam 50

Ang. bakdrevet
Samma hände mig med min GY50, felet är att bakdrevet inte är centrerat.
Alltså! Bult cirkeln på bakdrevet är inte centrerat, det är ett tillverknings fel
Gå till säljaren där du köpte moppen och be dom byta drevet GRATIS
Försök inte centrera och justera drevet skälv för det håller inte, det ändrar sig skälv
Det enda som hjälper är att byta till ett nytt där bultcirkeln är i centrum av drevet
OBS! Ditt ovala drev har säkert skadat kedjan också så be om en ny kedja också

Mvh wildwox

- Inlägget ändrat 2007-09-08, 12:35 av wildwox

2007-09-08, 13:32#159 
Skyteam 50
Nykomling

Tack För svaret om kedian WildWoxsmile happy ska lämna in moppen så får dom fixa det.. men är det någon som vet var man kan köpa rör eller delar till en skyteam 50, vet bara att www.24moto.se sälger en del saker till 4taktare. Linka gärna sidan om ni vet happy.

Idag har jag köpt Neon på mekonomen, det ska jag ha på bakskärmen.. hoppas det blir snyggt.

Tack Alla som svarar happy

2007-09-08, 22:00#160 
Skyteam 50
Nykomling

Köpte neon på mekonomen i dag ! den Lyser ass bra när det är mörkt och den håller bra. det är ett neon med 20 dioder. köp inte neon rör dom vibrerar söndersad. Köp Dioder istället det är jätter bra holler och det är snyggt.

2007-09-09, 17:09#161 
sven_92
Medlem

tja igen undrar om ngn har tagit bort innehållet på det tjocka stället på avgaskröken?

har det ngn effekt?
är det skadligt?

2007-09-09, 20:20#162 
wildwox
Medlem

sven_92

Vet inte riktigt hur en avgaskrök på vipern ser ut men jag kan ju berätta hur jag gorde på min GY50

På min gy50 från toppen räknat på avgaskröken sitter först röret till ERG-ventilen svetsad, detta rör går nästan rakt igenom avgasröret och är som en stor plugg i kröken, jag kapade av skiten och svetsade igen hålet på kröken = fritt blås

Vidare på avgaskröken så kommer det en förtjockning ca' 15 cm lång detta är katalysatorn
För att kunna ränsa den på dess inehåll fick jag först kapa av kröken för att komma åt
sedan med en borrmaskin och ett par stora borr 10-12mm stämjärn hammare och 1 timme senare var det klart, bara att svetsa ihop och på med lite värmefärj

Det är INTE skadligt för motorn på något sätt att göra så här
Om det ger någon effekt! ja tillsammans med andra ändringar så ger det effekt

Ge motorn de bästa förutsättningarna mao.
Fritt blås in = ersätt den strypta luftburken med ett öppet filter gå upp en till två storlekar i huvudmunstycke

Fritt blås ut = Kapa bort ERG anslutningen på kröken, ränsa katalysatorn, öppna upp ljuddämparen i bak om utloppsröret är ett sugrör

Byt CDI (tipps baotian racing cdi funkar perfekt på våra moppar) byt tändspole till KITACO

Backa tändningen ca' 3-4 grader, 98 oktan (inget för amatörer, gör du fel kan motorn rasa)

Detta kanske kan ge om du är duktig max 1 HK

Bara en liten ändring på motorn gör nästan ingen ting, det behövs många ändringar för att tjäna effekt, vill du åt större effekter byt cylinder 85cc trimtopp kam förgasare mm...

Mvh wildwox

2007-09-09, 20:49#163 
wildwox
Medlem

Skyteam 50
Du frågade om rör till din Viper
Menar du avgasrör eller insugningsrör

Om du menar avgasrör så finns det inte vad jag vet några effekt-avgasrör till kina-moppar att köpa
men till vipern skulle det kunna gå att använda ett avgasrör från en fiddy som du sedan skarvar med ett skarv rör till ljuddämparen
till min GY50 passade inget, fick svetas ett helt eget

Om du menar insugningsrör så går det bra att använda insugnings rör från vissa fiddy's
men bara de insugnings rören som är avsedda för fiddy's med perimeter ramar
Dessa rör kallas, raka insugningsrör

Vanliga fiddy insugningsrör är svängda ut på vänster sida så att luftfiltret sticker ut på vänster sida
Dessa rör kallas, svängda insugningsrör

Mvh wildwox

2007-09-11, 16:37#164 
oseriös
Medlem

svar till sven_92
jag har kollat i den tjocka delen av röret, det är nån typ av katalysator? ett metallrör som sitter där med en veckad metallplåt inuti.

2007-09-11, 16:44#165 
oseriös
Medlem

sen istället för att köpa sportluftfilter så kan man väl använda luftfilter burken som redan finns där, under sadeln, till höger ( om man tittar på mopeden bakifrån) och skära ut ett av skummgummi av lämplig tjocklek., där är det ett ganska stort utrymme och där borde väl luftfiltret sitta på motorcykelmodelen av viper. eller så köper man ett luftfilter till motorcyckeln och skruvr dit.

2007-09-11, 17:30#166 
jockepro26
Nykomling

Jag vet inte varför mitt inläggg vart raderat. men tror ni att det skulle funka med den hära lampan på min skyteam -07 med digital display (en massa kablar under själva display lådan) skulle den passa bra med orginal stänkskärmen??
http://www.danmobility.se/product.asp?c=1227814...

2007-09-11, 22:00#167 
wildwox
Medlem

jockepro26

Ang. frontkåpan
Jo visst kan du få den att passa, den har ju inget med din instrumenpanel att göra
Det är bara kablarna till lampan i kåpan du ska koppla till den nya kåpan
Men kåpan från danmobility fästes med gummi stroppar vilket värkar lite dåligt tycker jag

Hittade en annan kåpa, lite dyrare men med blinkers i kåpan
http://www.minidelar.se/product_info.php?cPath=...

Fråga grabbarna i denna tråd, dom vet säkert massor om olika fråntkåpor
http://www.webcar2000.com/countries/sweden/foru...

Obs! varför ditt förra inlägg blev raderat var kanske för att du la in en bild som inte var din egen
Endast egna bilder som du skälv fotograferat är tillåtna, stulna bilder från internet raderas

Mvh wildwox

2007-09-11, 22:13#168 
wildwox
Medlem

oseriös

Hej oseriös!
Du har sett katalysator insattsen, då antar jag att du kapat avgasröret
Då är det ju bara och gröpa ur skiten, och svetsa ihop röret

Mvh wildwox

2007-09-12, 07:15#169 
jockepro26
Nykomling

på min nuvarande lampa är det också gummi stropar så då passar det tror jaggrin jag menade att fram stänkan är liksom lite svängd jag ska lägga in en bild så ni får se men den är inte helt rak i mitten kan man säga.

och tack wildwox

- Inlägget ändrat 2007-09-12, 07:18 av jockepro26

2007-09-12, 14:01#170 
oseriös
Medlem

ett tips, byt till en h4 lampa i din lyktkåpa, det blir mycket bättre ljus.
det funkar på 06ans lyktkåpa,

är det nån fler än jag som lagt märke till att kjedjan tar i ramen på vipern...?? vore kul att veta.

mvh oseriös

2007-09-12, 14:28#171 
Pip-persson
Nykomling

Hej jag har ju ochså en skyteam st50-3 sm, 07. Jag har läst lite i tråden och ser att det ska finnas en synlig plugg innan ljuddämparen, kan någon bekräfta detta?

Sedan har jag en till fråga om en sådan lampa du linka wildwox (http://www.minidelar.se/product_info.php?cPath=78&products_id=748) tror ni den passar på min?(jag har den jätte stora instrumentbrädan, inte digital.) sedan undrar jag om en ktm framstänkskärm från mohlins skulle passa denna moped?

Tack för svar! happy

2007-09-12, 17:06#172 
jockepro26
Nykomling

Svar till oseriös

På min viper så gör kedjan inte det. ialla fall inte vad jag har set. Ok tack för tipset men jag har funderat på att byta min lampa för att jag inte tycker den är så fin. men jag har värsta mycket kablar under lampan, jag vet inte i fall alla har det men jag har det så då trode jag att den lampan inte skulle passa (jag har digital display) jag skulle ha vissat en bild men mina nya bilder har inte blivit typ godkända än.

MVH

jocke

- Inlägget ändrat 2007-09-12, 17:10 av jockepro26

2007-09-12, 23:46#173 
jmep
Nykomling

Vet någon vart man kan få tag på en sådan eller kåpor till en skyteam st50 ?

http://www.webcar2000.com/images/gallery/46074/...

2007-09-13, 07:20#174 
jockepro26
Nykomling

svar till jmep.

Prata med den som du köpte moppen av eller någon annan som säljer skyteam.

Har har ni några bilder på mitt problem jag tror inte att den hära lampan kommer att passa på min viper (jag vill inte hålla på att kapa i lampan) Det käns som jag inte kommer att få plats med alla kablar bakom lampan. Eller om den passar i framstänkan.

Framstänkan

Ovanstående bild i orginalstorlek: http://www.webcar2000.com/images/gallery/42664/...

elen under lampan

Ovanstående bild i orginalstorlek: http://www.webcar2000.com/images/gallery/42664/...

Vore tacksam ifall jag fick svar nu.

just det lampan

http://www.twostroke.se/product.asp?product=915...
eller http://www.danmobility.se/product.asp?c=1231487...

fast den från danmobility kommer jag att spraya röd

PS: ifall ni undrar så använde jag olika kameror

2007-09-14, 07:03#175 
jockepro26
Nykomling

kan inte någon svara på min fråga???

Reklam:
Besök TrendimportTrendimport
Trendimport AB säljer produkter inom ATV, cross, moped, Mc och tillbehör. Bland varumärkena finns Qingqi, Baotian,TMS, Linhai samt Olgus.

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Allt om Skyteam! 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 22 23

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder