Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Försäkring
» Volvo
» SAAB
» Toyota
» BMW
» VW
» Mercedes
» Nissan
» Skoda
» Citroen
» Audi
» Ford
» Peugeot
» Mitsubishi
» Honda
» Mazda
» Opel
» Renault
» Hyundai

Avanza

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Italienska scooters & mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Trimma Piaggio NRG Power DT ? 1 [2]

2006-09-18, 18:23#26 
Caretaker
Moderator

Kolla denna länk : http://www.motorbike-search-engine.co.uk/2005_B...

Jag fattar det som om DD och DT inte är insprutning medans PJ är det.

CT

cool

2006-09-18, 18:28#27 
Piaggio NRG Powe..
Nykomling

OKej nu har 9999 olika svar !! Är det ingen som kan länka mig vidare till nån sida som bevisar att den har Direktsinsprut lr inte för ni på forumet verkar ju inte riktigt vara översens !:@

2006-09-18, 18:34#28 
Piaggio NRG Powe..
Nykomling

Såg inte Caretakers post , bra länk och jag ser det precis som du , Bara Piaggio NRG PJ som har direktsinprut enligt den sidan!

Kan nån stärka denna faktan så skulle jag vara glad.

2006-09-18, 20:54#29 
Viktorr
Medlem

Och så är det. Hur svårt kan det vara att se om den har direktinsprut eller ej. Ja ja vet i alla fall.

2006-09-19, 19:03#30 
JohanEr
Nykomling

Jag har en likadan moppe som du och vi har inte direktinsprut

2006-09-21, 17:40#31 
Piaggio NRG Powe..
Nykomling

Okej , tack så mkt alla som hjälpt mig !!

Om nån moderator vill stänga tråden så "feel free" men kanske finns andra som har samma fråga ?

2006-09-21, 18:00#32 
Caretaker
Moderator

Jag flyttar den till Italienska...

smile

CT

2007-02-05, 22:07#33 
Scooter Racing 5..
Avstängd
Simon, du ser där på startalternativ, Elstart och Kickstart, om den har kick start är det inte en ditech, eller va nu piaggo kallar det, för att om det inte finns nån el så startar in en ditech, och du kan inte generera ström från en kick till att starta ditechen, som i sin tur ska starta hela motorn, så ifall moppen har en kick är det inte en ditech, kolla på en ny Aprilia Sr 50 Ditech Factory love där variator kåpan sitter finns det ingen kick. det är bara nån plast kåpa eftersom det är en elektornisk insprutnings moddel av förgasaren så funkar det inte me kick, så enkelt är det... :P

Mvh Richard Högstedt så sant som det är sagt :P

2007-02-05, 22:09#34 
Scooter Racing 5..
Avstängd
Det är sant som caretaker säger, det är bara pure jet som är en direkt insprutad scooter grin

2007-02-22, 21:04#35 
Saxen
Nykomling

Skitsnack..Jag har en Piggio nrg purejet..kör utan ring åå det går sååå... fint happy

2007-03-16, 21:07#36 
Kalle kula
Nykomling

Hur trimmar jag en NRG Etrem 01 så den blir starkare och gör runt 70.Kommer den att dra mer soppa om den trimmas.Har hört det skal räcka med effektljuddämpare bara stämmer det.

2007-03-17, 19:42#37 
Saxen
Nykomling

Jag skulle börja med att dra variaror-ringen..Gör redan då ca 70 wink
Men sedan skulle du kunna sätta på ett effektrör...(rekomonederar gianelli eller technigas)
Har du direktinsprut eller förgasare?

2007-08-27, 00:55#38 
Nrg Power
Nykomling

Herregud, hur svårt är det egentligen att kolla upp om det är med direktinsprut lr inte???

Om du hittar nån förgasare så är det INTE direktinsprut!
Om du har en kick så är det INTE direktinsprut!
Om den är luftkyld så är det INTE direktinsprut!
Om ditt rör bara går ut rakt och inte böjer sig vid ljudddämparen så är det INTE direktinsprut!

Där min vän, nu borde du veta om den är med direktinsprut lr inte hehesmile

2007-08-28, 18:55#39 
guckan
Nykomling

Japp så äre happy
Men undrar hur fort då Nrg power dt som inte är direktinsprutad går om man tar bort v-ringen smile någon som vet?!

2007-09-04, 23:42#40 
Mickeone
Nykomling

Jag har en Piaggio nrg power dt 07a , har endast tagit bort v-ringen och den gör ca 60-70 raksträcka jag ska byta variatorvikterna men vet ej vad man ska byta till för vikter , testade med 4 grams vikter men det funkade inte alls , moppen kom endast upp i 30 hahasmile . är det nån som vet vad man ska byta till för vikter ? vill att accen ska bli bättre ..

2007-09-06, 13:18#41 
daniel145
Nykomling

Jag har en Piaggio NRG power pure Jet å jag undrar om jag måste Gameboy trimma den innan jag tar bort V-ringen eller e jag helt ute å cyklar?

2007-09-08, 15:00#42 
daniel145
Nykomling

Bra att man får svar här då..angryangry

2007-09-10, 07:43#43 
guckan
Nykomling

Vet inte riktigt hur det funkar men ta bort v-ringen till att börja med iaf happy

- Inlägget ändrat 2007-09-10, 07:45 av guckan

2007-09-13, 13:09#44 
daniel145
Nykomling

Men då har jag hört att motorn skär sig omjag inte Gameboy trimmar först innan jag drar v-ringen

2011-05-09, 11:08#45 
Evileye
Medlem

Jag har själv en NRG POWER Purejet 07:a

Nu till er som säger att denna moped skall gameboy trimmas innan man tar bort v-ringen så skulle jag gärna vilja ha en förklaring till varför detta skall göras. Kom inte och säg att den skär som förklaring. Förklara varför den i så fall skulle skära.

Så skall jag förklara varför den INTE skär om men ENDAST tar bort v-ringen.

Tar du bort v-ringen så varvar motorn mindre vid samma hastighet än som om v-ringen hade varit på. Då till er som påstår att motorn skulle skära kan vi förklara hur detta är möjligt då motorn varvar mindre?

En v-ring har inget med bränslemängd eller luftmängd att göra så jag kan tyvärr inte se att detta skall vara farligt på något sätt.

Jag kan även tillägga att jag har pratat med en vän som just jobbar med mopeder, motorcyklar och 4hjulingar. Han förstår inte heller varför vissa påstår varför man skall mappa om något i datorn. Han har ändå tillgång till att just gameboy trimma (mappa om).

Så jag väntar nu på er som kan komma med en förklaring till varför ni tycker att det skall gameboy trimmas bara för att man tar bort v-ringen då detta inte har med saken att göra. Så är det väl bäst att jag då skyndar mig att säga till min andra vän som har kört flera hundra mil utan v-ring att sätta tillbaka sin v-ring. haha

2011-08-23, 13:45#46 
Groggy_swe
Nykomling

min NRG power DT -08 är inte insprutning

vill ha bättre fart i den men har prova fan allt -

Tabort blindtappen - ingen skillnad
byt avgasrör - ingen skillnad
dragit variatorn - ingen skillnad (inte efter avgasbytet vissligen)

stannar på 46-47 och efter nytt avgas fick jag nått viinande ljud, men det verkar som att den har nån typ av stop (varvstopp, hastighets stop) vilket vet jag inte.

någon som har förslag på vad jag kan göra,, vill inte mecka med förgasaren... confused

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder
Trimma Piaggio NRG Power DT ? 1 [2]

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Italienska scooters & mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder