Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Försäkring och finansiering
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

ung kille utan mc-kort :(

2005-10-13, 20:17#1 
dorion
Nykomling

hej. jag är en kille som fyllde 24 i juni. Jag vill så jäkla gärna ta mc-kort men de här med försäkringar verkar riktigt struligt. Jag har för avsikt att köpa en hoj (inte en stor utan nåt som jag kan börja med, typ en Virago 750 eller 1100, en Kavazaki vulcan 750 eller 800, en intruder 750 eller 800). Är det nån som har nå tipps på billiga försäkringar. Jag har i januari haft B-körkort i 5år. spelar det nån roll? När jag läser runt på hemsidor som försäkringsbolagen har verkar det för mig som att man e helt körd om man e ung kille utan hojkort. jag vill börja övningsköra privat därav min undran. hoppas att någon här orkar ta sig tid att förklara detta för mig ellet tala om var jag kan hitta info. Ringde till länsförsäkringar och kollade vad en halvförsäkring för en virago -94 skulle gå på och fick en schock när hon i luren sa att jag måste punga ut 18000kr /halvår!!!. det kan ju inte vara möjligt eller? bor i en liten stad i dalarna, nämligen Falun. Tackar för svar[/B]

2005-10-31, 22:43#2 
xv1100
Medlem

Hej dorion. Kolla hos Bilsport & Mc dom har bra premier. Man kan göra en kalkyl på nätet där man tar upp mc-modell, ålder, bostadsort osv. Jag testade på en Virago 1100 i Falun, ålder 24 år och fick premieförslag på ca. 5900 helår. Går även att få avdrag för ev. klubbrabatt. Har en Virago 1100 helförsäkrad där, kostar 1900 helår med "gubbrabatt" i Stockholm. Tror att Bilsport är dom billigaste men kan kanske löna sig att ringa runt.

2006-12-13, 18:21#3 
Ludde Ludde
Nykomling

Hej, du får gärna länka till den där sidan där man kan se vad en försäkring kostar.cool

2006-12-13, 18:35#4 
Ludde Ludde
Nykomling

hej. Vad kan en trafikförsäkring kosta för en 125,a från 80-talet? Jag bor i stockholm och jag är 16 år.

mvh Ludde

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Motorcyklar » Försäkring och finansiering

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Försäkring och finansiering)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

Redo
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Motorcyklar » Försäkring och finansiering