Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

  Insplanet - Jämför bilförsäkring

  Bilförsäkring


 

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Teknik och mektips
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Motorn Rusar Volvo V40 -99
 
2011-03-19, 14:24#1 
LindgrenV40
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 19, 2011
Tjena
Jag har problem med motor-gången på min V40. Gasen i botten på högre växlar (3, 4, 5) på motorvägen så börjar motorn rusa efter ca 4000 varv utan att bilen fortsätter axxa. Blir då tvungen att snabbt släppa gasen för att få motorn att snabbt sjunka till rätt varvtal igen.

Ett par tillägg är att detta problem uppkom för flera månader sedan, varade i ca en vecka, hade ett uppehåll på ca 2 månader då bilen fungerade klockrent ända upp till 6000 varv på alla växlar och nu är tillbaka.

Ett annat tillägg är att felet uppkom direkt efter att jag hade bilen inlämnad för spänning av Wastegate
(160hk > 200hk.)

Någon som kan ge tips på vad detta kan vara för fel. Det jag tycker är mest mysco är att felet hade ett långt uppehåll innan det återkom.

MVH
   
 
2011-03-20, 18:24#2 
soul
Moderator


Medlem sedan:
Oct 30, 2006
Det är säkerligen kopplingen som slirar.
   
 
2011-03-20, 20:56#3 
LindgrenV40
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 19, 2011
Troligtvis är det kopplingen JA, men att felet försvann i flera månader och sedan återkom, det förvånar mig. Något förslag på vad det kan vara.

MVH
   
 
2011-03-20, 22:03#4 
soul
Moderator


Medlem sedan:
Oct 30, 2006
Det beror ju lite på hur man kör också om det slirar eller ej, det har ju varit vinter ett tag nu och då har iaf jag svårt att få upp något laddtryck utan att antispinnlampan blinkar. Jag tror att du åker på att byta koppling och satsa då på en lite kraftigare koppling efterssom du inte kör med orginaleffekten längre.
   
 
2011-05-05, 00:09#5 
Random
Nykomling


Medlem sedan:
May 04, 2011
Har det inte luktat lite skumt efter att motorn har rusat iväg med växel i?
Har en tendens att lukta när lamellen slirar.
Låter på din beskrivning precis som att kopplingen är sliten.
   
 
Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Bilar » Teknik och mektips

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips)

« Tillbaks till föregående sida


Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  
 

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Teknik och mektips