Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa bil
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Behöver hjälp!

2010-07-19, 14:19#1 
jonne2
Nykomling

HEJ! Nu har jag gjort tabbarnas tabbe! jag sålde(eller gav bort ) min gamla bil,mottagaren av bilen uppgav att han var fordonshandlare och uppkopplad mot det här fordonsregiestret och kunde omförsörja ägarbytet samma dag, det var min första bil jag sålde, och där finns snyfthistoria som förklarar min sinnesförvirring, men de kan kvitta,han fick båda delarna av reg beviset, och har givetvis inte gjort något ägarbyte, han har ställt på bilen i mitt namn då, jag har fått försäkringsavgifter, fordonsskatt och parkeringsböter, det har gått en knapp månad, har suttit i telefon flera timmar med polis försäkringsbolag transportstyrelen, men ingen kan göra något för mej verkar det som, blir skickad fram och tillbaka, tillslut blev en polisanmälan gjord som rubricerades som bedrägeriförsök, de hjälper juh mej föga, jag ringde polis igen och ville få bilen anmälen som stulen, efter 10 omkopplingar fick jag tillslut prata med en polisman som upmande mej att anmäla bilen som stulen och förklara hur det låg till, han sa att jag skulle ringa samma telenr som jag gjort från början, sagt och gjort, kö igen :) jag prata med en polis som sa att jag var tvungen att gå till min närmsta polisstation och anmäla detta, så dom kunde ta kopior på alla dokument, så detta var precis vad jag gjorde, när jag kommer dit sa dom till mej att det var juh mitt problem, det fanns ingen brottsrubricering på detta, du får själv leta upp bilen :( JAA de borde juh inte vara så svårt :/ jag fick ett förnamn och ett telenr som är avstängt av köparen, och på allt hävdar polisen att det inte är min bil ty vi har kommit överens om att han fick bilen, så hittar jag den har jag ingen rätt att ta den, så här sitter jag nervös och orolig, helt knäckt om jag ska vara ärlig, VAD gör jag, var vänder man sej, kan detta verkligen stämma????? SNÄLLA nån som kan eller vet något, hjälp mej!

2010-07-19, 16:03#2 
soul
Moderator

Inge lätt sits du har hamnat i, brukar bilen felparkeras på samma ställe ungefär? isåfall kan du ju åka dit och skruva av nummerskyltarna. Då kan han ju inte fixa fler böter åt dig iaf och han kan heller inte skaffa nya skyltar utan att genomföra ägarbytet.

Nu har du ju iaf lärt dig att det är säljaren som skickar in papperen och man ska dessutom se till att man får se legetimation på köparen så att han är den som han utger sig för att vara.

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil