Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa bil
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Byta bil eller inte.. de e frågan..

2009-12-28, 21:49#1 
jaja75
Nykomling

Helt ny här.. tänkte kolla om ni experter kan hjälpa mig med en krånglig bilgrej.. smile
Har just nu en volvo v40 -98 och den går helt okej, men det känns inte 100%.. jag vill ha en mindre bil men med stor bagagelucka för barnvagn.. Vad köper jag då? Har bara ägt en bil tidigare o de va en Mazda 323 (underbar) men var tvungen att byta upp mig när jag fick mitt andra barn så nu har vi alltså en volvo kombi. Familjen består av 1 vuxen o två barn (8 o 1 år), billig i försäkring o bensin är ett måste, ca 25000kr kan den få kosta. Färgen ska vara röd eller guld... hahaha... nä skämt o sido.. färgen har ingen betydelse!!
Vad tycker ni att jag borde kolla på för modell?

Tacksam för hjälp!

2009-12-29, 01:35#2 
AudiRS6
Moderator

Hej!

Du säger att din V40 inte är 100%. Vad är det för egenskaper du inte gillar?

V40 tillhör mindre mellanklassen och går du ner ett steg hamnar du i golfklassen.
Problemet är väl kanske att de flesta inte har en jätte stor baklucka.
Men vanliga bilar är Vw golf, finns även som variant (kombi). Andra bilar som kan vara intressanta är Nissan Almera m.m.. Mazda 323 finns ju i många varianter. Denna passar säkert dina ändamål:
http://www.blocket.se/stockholm/Mazda_323f_1_8_...

Vore kul om du kunde ställa några önskningar till så blir det än lättare, förutom färgen dåhappy

MVH
Marcus
  1 användare har tackat för detta inlägg  

2009-12-29, 09:49#3 
jaja75
Nykomling

Ja min volvo är helt okej men känns för lång o så sitter jag så lågt. Är väldigt kort själv (158 cm) så de känns som om jag sitter uppe i ratten när jag kör.
Det jag är rädd för när det gäller mindre bilar är att dom blir oftast så plastiga invändigt (har jag hört) och det vill jag inte ha..
Ska kolla upp dina förslag på en gång, tack för ditt svar!! :)

2009-12-29, 14:42#4 
AudiRS6
Moderator

Hej igen!smile

Du har rätt i ditt påstående att mindre bilar brukar vara mer plastiga. Eller det var iaf så för ett antal år sedan och bakåt i tiden. Det berodde på att man ville producera bilen så billigt som möjligt och därför var även utrustningen skral. Idag är dock småbilar mycket populära, de har en miljömässig profil och är perfekta i stan. Därför finns det idag många småbilar som absolut inte är mer plastiga än sina större syskon. Tillverkarna har märkt att många konsumenter är villiga att betala för den lilla extra kvalitetskänslan och den extra utrustningen som finns att välja till.

Volkswagen Golf är dock mindre plastig. Finns även en Audi A3 som kan vara intressant. Dock lite osäkert med om det bagageutrymmet räcker för dig. Men det är helt klart två bilar som du bör ta dig en närmare titt på. Testkör är mitt tipps, det är först då du får en ordentlig bild av bilarna.

P.S. Finns en på biltidningen "Vi bilägare" vid namn Marianne Sterner. Hon är ungefär lika lång som du. Själv är jag 193cm så jag har svårt att uttala mig om hur man sitter då man är kort i de olika bilarna. Men om du kunde få kontakt med Marianne så kan hon säkert tippsa dig om en bil med fin körställning!

Lycka till!smile

MVH
Marcus

- Inlägget ändrat 2009-12-29, 14:46 av AudiRS6
  1 användare har tackat för detta inlägg  

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil