Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Öppet båtforum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Hjälp med båtgrill!

2009-09-29, 00:03#1 
lith-student
Nykomling

Hej!

Som nybliven student på Design-och-Produktutvecklings-Programmet på Linköpings Tekniska Högskola har jag (och min arbetsgrupp) fått i uppdrag att ta fram en prototyp på en båtgrill. Som inledande steg i projektet bör man göra en kundundersökning för att kunna identifiera kundbehovet och vilka krav och önskemål som finns.

Därför skulle jag uppskatta om det fanns någon/några här på forumet som skulle vilja svara på några enkla frågor angående båtgrillar. Man behöver absolut inte ha en båt eller båtgrill för att svara på frågorna då undersökningen lika mycket riktar sig till dom som ännu inte äger en båtgrill!

(Om du äger eller har haft en båtgrill var vänlig svara på fråga 1-4 annars hoppa direkt till fråga nr. 5)

1. Finns det något med din nuvarande grill som du är missnöjd med?
2. Vad är bra med din nuvarande grill?
3. Hur lång tid borde det ta för grillen att bli grillklar?
4. Under vilka väderförhållanden bör man kunna använda grillen?

5. Varför har du inte köpt någon båtgrill?
6. Vad skulle kunna få dig att ändra dig?
7. Vilka funktioner vill du att din båtgrill skall ha? (att tänka på: användarvänlighet,
förvaring, design, grillplats, grilltid, värmekälla osv)
8. Övriga synpunkter?

Tack på förhand! /Johannes

2009-09-29, 22:30#2 
Sven 1
Medlem

5. Har aldrig känt ett behov av en båtgrill (ska jag vara helt ärlig viste jag inte ens om att det fanns).

6. Ifall jag gubbar till mig, skaffar kölbåt och "söndagsseglar" i lätt vind (detta känns dock mycket osannolikt).

7. Glöd och sot får inte bränna hål och/eller smutsa ned mina segel vid en plötslig kastvind. Helst inte gå på el eftersom det går åt så mycket energi för uppvärmningen och i en båt har jag max ett bilbatteri. Ordentliga kanter så inte korven rullar ned i sjön. Lätt att montera. Om uppvärmningen sker med kol/briketter skulle det vara bra om man kan få den helt tät efter användning så att man sedan kan tömma på land istället för att skita ned båten, alternativt att den tål saltvatten och att man då kan tömma och kyla ned grillen genom att doppa ned den i sjön, då skulle kanske också ett förlängande handtag (teleskopiskt?) behövas ifall man har en hög båt. Kompakt förvaring är såklart aldrig fel i en båt. Få grillgallret att vara plant även när båten gungar.

8. Lycka till

Mvh Marco
Maskin1 Chalmers

- Inlägget ändrat 2009-09-29, 22:31 av Sven 1

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Båtar » Öppet båtforum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet båtforum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

Redo
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Båtar » Öppet båtforum