Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Öppet forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Varning för Lindströms husvagnar i Bålsta!!

2009-03-13, 19:50#1 
nikmat
Nykomling

Lindströms husvagnar i Bålsta vill inte stå för den kostnadsfria fuktkontrollen som man har rätt till på Hobby husvagnar i 5 år! Jag har en Hobby från 2005, såld från början av Loods i Borlänge.
När jag nu kontaktade Lindströms i Bålsta för service och fuktkontroll så vill dom ha betalt för fuktkontrollen, jag ifrågasatte detta och kontaktade Hobby i Tennhult och Loods, båda sa att fuktkontrollen ska vara kostnadsfri och att Lindströms ska fakturera Loods för kontrollen.
Jag meddelar Lindsströms detta men svaret var att jag själv ska betala kontrollen och sedan försöka få pengarna tillbaka av Loods!!!
Ringde i stället Stockholms Husbil och Husvagnscenter i Arninge, där var det inga problem överhuvudtaget med att få kontrollen kostnadsfri!! Dom sa till och med att dom fått många kunder p.g.a Lindströms inställning till bra kundservice!

2009-03-18, 21:01#2 
jerker09
Nykomling

Det förvånar mig! Vi har precis köpt vår tredje husvagn där och allt blivit bra bemötta. Inga problem med vare sig servicar eller fuktkontroller. Vi jämförde faktiskt med Arninge denna gång men som vi förstod hade dom ingen verkstad? Kunde du inte få hjälp där du köpte vagnen?

2009-03-18, 22:27#3 
nikmat
Nykomling

Vi köpte vagnen begagnad utanför Falun i somras, den är såld av Loods i Borlänge!
Det blir lite långt att åka till Borlänge för fuktkontrollen för oss, därför lyssnade jag med Lindströms som ligger närmast för oss!
Lindströms har säkert bra service för sina "egna" kunder som i ditt fall, men som återförsäljare för Hobby tycker jag inte att dom sköter sig när det gäller serviceanda!

2011-02-21, 20:40#4 
Peter-74
Nykomling

Kanonbra service av Lindströms Husvagnar i Bålsta.
Jag köpte en Hobby 495 UL -08 av Lindströms Husvagnar 2010 och tyckte service och tillmötesgående var fantastiskt! Som exempel kan nämnas när jag i somras befann mig på en camping långt hemifrån och drabbades av elfel. Jag kände inte till orten och eventuell närliggande husvagnsfirma så väl och chansade då på att ringa Lindströms Husvagnar. Jag berättade om mitt problem och fick suverän handledning på telefon. Utöver det blev jag även uppringd av dem dagen efter för koll att problemet verkligen var löst! Det är vad jag kallar service!

2011-02-21, 20:53#5 
Kent-P
Nykomling

Lindströms Husvagnar i Bålsta tar hand om sina kunder – även långt efter köp!
Jag känner inte alls igen mig i den negativa beskrivning som ges av Lindströms Husvagnar.
Jag och min familj har en Hobby 720 UKFe -09 som vi använder i stort sett året om. På somrarna för härliga solsemestrar i vårt avlånga land och på vintrarna tar vi den med till fjällen. Ett klart prisvärt alternativ för en flerbarnsfamilj. Vagnen är inköpt hos Lindströms Husvagnar i Bålsta och har sällan mött så serviceminded personal, oavsett vem jag haft kontakt med. Både inför köp, under köp och även efter köp har deras engagemang och vilja att hjälpa till varit klanderfritt. Just känslan av att inte bli lämnad i sticket efter köp gör att jag kommer att vända mig till dem igen i framtiden när det är dags att byta upp sig.

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Husvagnar & husbilar » Öppet forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Husvagnar & husbilar » Öppet forum