Automatsäkring, från 13B till 13C |
 |  |
|
 |  |
|
 |  |
2009-03-13, 19:11 | #1 |
walste Nykomling
Medlem sedan: Mar 13, 2009 | Är det någon fara att sätta i en 13C automatsäkring istället för den 13B som suttit i min Knaus Azur -98 |
| |
|
 |  |
2009-03-14, 12:29 | #2 |
conny_st Medlem

Medlem sedan: Nov 12, 2007 | Har ingen koll på det men kolla med en knaus ÅF..
Du kan även kolla på www.husvagnsforum.com
finns duktigt folk där |
| |
|
 |  |
2009-03-17, 12:19 | #3 |
walste Nykomling
Medlem sedan: Mar 13, 2009 | Jag hittar inte ens vart jag startar en ny tråd på husvagnsforum.com |
| |
|
 |  |
2009-03-17, 23:03 | #4 |
conny_st Medlem

Medlem sedan: Nov 12, 2007 | Du måste registrera dig tror jag |
| |
|
 |  |
2009-08-02, 00:54 | #5 |
Nicke_G Nykomling
Medlem sedan: Aug 01, 2009 | B eller c har med karestiken på säkringen att göra dvs utlösningsvillkor,kortslutningsströmmar och kabellängder.
Om du har 1,5kvmm kabel ska det fungera lika bra med C |
| |
|
 |  |
2011-01-25, 19:56 | #6 |
rottiz Nykomling
Medlem sedan: Jan 25, 2011 | Skillnaden är att B löser ut snabbare än C, C kan ses som en trög säkring! Men är kablarna äldre än 5år skulle jag inte köra med C13, då 13ampers säkring är max säkring på 1,5mm2 kabel. B13 motsvara en trög 10a smällt propp(vanlig säkring som man har i proppskåpet).
Om man använder för kraftig säkring är risken för kabel brand stor och det vill ingen uppleva |
| |
|
 |  |
Reklam: |
|
Du är här: Forumstart » Husvagnar & husbilar » Teknik, vård och underhåll |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik, vård och underhåll) |
« Tillbaks till föregående sida |