| båtmotor chevrolet som dör på låga varv när den blir varm |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2008-07-23, 14:15 | #1 |
windy24mc Nykomling
Medlem sedan: Jul 23, 2008 | Min morsa o hennes gubbe har en windy24mc med en cheva motor på ett par hundra hk.efter ett tag som dom kört och motorn blir varm så dör den om dom drar av på gasen o ligger på låga varv, och dom får ett helvete att få igång den igen. Dom har satt ditt ny förgasare. Jag vet att det sitter dubbla bränslepumpar på också.en elektrisk och en på motorn. Varför?dom testade att byta stift, men dom var blöta av bränsle, så bränslet går ju fram, men det verkar som om den tappar bränslet på låga varv.kan det va bränslepumpen?nån som har svar på detta? mvh Krille |
| | |
| |
 |  |
| 2008-07-24, 16:15 | #2 |
skinautique Nykomling
Medlem sedan: Jul 24, 2008 | hade själv det problemet för många år sedan med min ford 351w i en vattenskidbåt den gick skitbra när den var kall/ ljummen men när den blev varm kändes det som om den "kletade" i cylindrarna den segade och var svårtänd
jag renoverade förgasaren bytte tändkablar, tändstift tändspole brytarspetsar osv osv
det visade sig att den jag köpt den av hade pajat en gummi impeller i färskinsuget och bara bytt utan att leta reda på alla vingar så när jag öppnade motorn hittade jag ett flertal vingar som blockerat kylkanaler i motorn vilket oxå ledde till att ena toppen spruckit... den hade därför blivit överhettad
|
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Båtar » Motorbåtar - Teknik och tips |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Motorbåtar - Teknik och tips) |
« Tillbaks till föregående sida |